Pagina 59 van 208

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 25 jan 2012, 22:20
door Stijn91
Bibke schreef:Er staat een foto van vandaag 25 jan 12 op http://www.wallorail.be/actu/actu.htm
Raar dat ze het met 2 Desiro-stellen doen, blijkbaar is er maar 1 toegankelijk voor de reizigers.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 25 jan 2012, 23:24
door Shrek
Stijn91 schreef:Raar dat ze het met 2 Desiro-stellen doen, blijkbaar is er maar 1 toegankelijk voor de reizigers.
Misschien is het wel een gemakkelijke manier om dat 2de stel ook aan zijn 1000km te doen geraken?

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 26 jan 2012, 08:19
door Stijn91
Shrek schreef:
Stijn91 schreef:Raar dat ze het met 2 Desiro-stellen doen, blijkbaar is er maar 1 toegankelijk voor de reizigers.
Misschien is het wel een gemakkelijke manier om dat 2de stel ook aan zijn 1000km te doen geraken?
Maar je moet toch altijd wisselen van stuurpost als TB en ik denk niet dat ze 1 stel gaan gebruiken die nog niet aan die 1000 km zit.

De 1e filmkes van de 1e ritten staan ondertussen ook al op YouTube.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 26 jan 2012, 11:30
door Joris
Hallo,
Stijn91 schreef:
Bibke schreef:Er staat een foto van vandaag 25 jan 12 op http://www.wallorail.be/actu/actu.htm
Raar dat ze het met 2 Desiro-stellen doen, blijkbaar is er maar 1 toegankelijk voor de reizigers.
Denk eens eenvoudig na... Wat was de eerste rit van een 18II? Juist ja, 18II+13noodlc+trein. Ik denk dus dat dat 2de stel niks anders is dan een "noodstel" in geval van mogelijke problemen...
Voor de TB maakt dat 2de stel niks uit denk ik zo.
Groeten,
Joris De Mol

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 26 jan 2012, 11:36
door Steven
Stijn91 schreef:
Shrek schreef:
Stijn91 schreef:Raar dat ze het met 2 Desiro-stellen doen, blijkbaar is er maar 1 toegankelijk voor de reizigers.
Misschien is het wel een gemakkelijke manier om dat 2de stel ook aan zijn 1000km te doen geraken?
Maar je moet toch altijd wisselen van stuurpost als TB en ik denk niet dat ze 1 stel gaan gebruiken die nog niet aan die 1000 km zit.

De 1e filmkes van de 1e ritten staan ondertussen ook al op YouTube.
Als je een stel hebt dat nog geen 1000 km heeft hoe denk je er dan aan te komen? Dit is de snelste en goedkoopste manier om die motorstellen hun km's te laten doen.
Als elk stel individueel aan 1000 km moet geraken dan zorg jij wel voor extra veel werk.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 26 jan 2012, 12:33
door kika
Steven schreef: Als je een stel hebt dat nog geen 1000 km heeft hoe denk je er dan aan te komen? Dit is de snelste en goedkoopste manier om die motorstellen hun km's te laten doen.
Als elk stel individueel aan 1000 km moet geraken dan zorg jij wel voor extra veel werk.
Maar eventuele mankementen aan de stuurstanden van het 2e stel merk je zo niet op. Of zie ik wat over het hoofd?

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 26 jan 2012, 12:46
door Steven
kika schreef:
Steven schreef: Als je een stel hebt dat nog geen 1000 km heeft hoe denk je er dan aan te komen? Dit is de snelste en goedkoopste manier om die motorstellen hun km's te laten doen.
Als elk stel individueel aan 1000 km moet geraken dan zorg jij wel voor extra veel werk.
Maar eventuele mankementen aan de stuurstanden van het 2e stel merk je zo niet op. Of zie ik wat over het hoofd?
De trein zal heen en terugritten doen, dus in de terugrit zit de bestuurder in het ledige motorstel. Indien nodig kan men tijdens de nacht de motorstellen onderling wisselen zodat de dag nadien ook de andere stuurposten gebruikt worden (de stuurposten die op dag 1 dan in het midden zijn, zijn op dag 2 aan de uiteinden op die manier).

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 26 jan 2012, 14:18
door bobke
Is dat niet wat hinderlijk voor de reizigers, dat er slechts 1 van de 2 stellen vrij is. Want bij de Desiro gaan de deuren na minuut automatisch dicht?; dus als een reiziger op het perron komt en ziet alle deuren dicht staan, dus gaat ie naar het dichtste stel (en dat is bv het het stel in ongebruik), en wil de deur openen en het zal niet gaan.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 26 jan 2012, 17:27
door HLE 2302
Toevallig iemand die weet of ze in het weekend ook ingezet worden ?

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 26 jan 2012, 20:46
door Stijn91
HLE 2302 schreef:Toevallig iemand die weet of ze in het weekend ook ingezet worden ?
Normaal gezien niet, pas volgende week woensdag/donderdag volgens Wallorail.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 27 jan 2012, 18:59
door nahoj
bobke schreef:ha, zo raar, opeens komt ie in dienst, en niemand wist dat ie al geautoriseerd was. :p :lol: :lol:
Ik heb hier op 16 december reeds geschreven dat de voorlopige homologatie toegekend is.
En dat commerciƫle exploitatie voorzien is voor maart/april.

Men heeft recent besloten enkele 'commerciƫle testen' te doen, afgelopen woensdag en donderdag, en komende woensdag en donderdag. Vergelijk het ruwweg als de lege Oostende-Eupen-ritten met de HLE 18 begin vorig jaar, maar dan meteen met reizigers.
Systematische indienststelling is nog steeds voorzien voor maart/april.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 27 jan 2012, 19:21
door ronny
Omstreeks 11u32 reed er vandaag een Desiro door Berchem.

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 27 jan 2012, 19:36
door Robin
ronny schreef:Omstreeks 11u32 reed er vandaag een Desiro door Berchem.
een wilde gok, richting Brussel waarschijnlijk? :)

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Geplaatst: 27 jan 2012, 20:58
door ronny
Robin schreef:
ronny schreef:Omstreeks 11u32 reed er vandaag een Desiro door Berchem.
een wilde gok, richting Brussel waarschijnlijk? :)
Nee, het was in de richting Antwerpen ter hoogte van de ring.

Desiro- tijdelijk

Geplaatst: 02 feb 2012, 17:12
door HLE 2302
Stijn91 schreef:
Robin schreef: Het keren te Erquelinnes Afbeelding
Moet er hier niet de eindhalte opstaan van de trein, of is het hier al stuk.
Waarom in godsnaam altijd zoveel cynisme tegenover de nieuwe locomotieven & treinstellen ?
Ik vind dit echt storend !