
BENELUX
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: BENELUX
Op het moment wordt er testgereden in de serie 1000 (Amsterdam-Rotterdam) met treinstellen 4801, 2, 4, 5, 6, 8 en 11. De 4811 heeft vandaag(!) de HSL-Noord enkele uren lamgelegd door stil te gaan staan. Sinds september zijn de stellen 4801,2, 4, 5 en 11 toegevoegd aan het bestaande park dat toen ingezet werd. 5 stellen in een maand of 4, waarvan dit dus de beste van de serie zijn. De overige stellen hebben allemaal storingen, nog erger dan de laatste 5 treinstellen. Dus voordat die een keer in dienst zijn... Afijn.MIVB-reiziger schreef:En die V250 kan dan ook zonder veel gedoe op de (volledige) Benelux worden ingezet? Heeft al het betrokken personeel de nodige opleidingen genoten?MaartendeJ schreef:De komende twee weken rijdt de Benelux en fyra zonder reserve stammen rond. Reserve is er in de vorm van een V250.
Dagelijks rijdt een treinstel trein 1007 om daarna te gaan proefrit'teren tussen NL en B. Er rijden ook in NL stellen proefritten, ook voor de opleiding van het personeel.
Op Amsterdam-Rotterdam is er al meerdere malen V250 ingezet (vorig weekend met de werkzaamheden bij Schiphol zelfs pendelde ze een halfuursdienst Schiphol-Breda) evenals een keer in de Benelux (echter tot Roosendaal) Dat laatste was omdat er een V250 naar Roosendaal/Belgie moest om een soortgenoot (defect, hoe ironisch) op te halen. Door een eerdere wisselstoring bij de Watergraafsmeer is men met reizigers gaan rijden, waarbij er tussen Schiphol/Hoofddorp-Rotterdam via de HSL gereden werd.
Re: BENELUX
Kleine correctie: het betrof een uurdienst Rotterdam - Schiphol. En zelfs toen presteerde een V250 het om stuk te gaan.MaartendeJ schreef:Op Amsterdam-Rotterdam is er al meerdere malen V250 ingezet (vorig weekend met de werkzaamheden bij Schiphol zelfs pendelde ze een halfuursdienst Schiphol-Breda)
Bedankt voor de informatie! Helaas is het niet echt bemoedigend

Re: BENELUX
Onderzoek naar Nederlandse Spoorwegen over traject van Amsterdam naar België
De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) onderzoekt of de Nederlandse Spoorwegen (NS) hun machtspositie misbruiken op het traject tussen Amsterdam en België. Dat schrijft het Nederlandse dagblad Sp!ts.
Volledig artikel op de website van De Morgen
De Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) onderzoekt of de Nederlandse Spoorwegen (NS) hun machtspositie misbruiken op het traject tussen Amsterdam en België. Dat schrijft het Nederlandse dagblad Sp!ts.
Volledig artikel op de website van De Morgen
Spoorse groeten,
Davy Ickx
Davy Ickx
Re: BENELUX
Ik had een mail naar de B-Europe klantendienst gestuurd met mijn bezorgdheden rond de Fyra (langere reisweg voor mij, probleem met de reserveringsplicht), waarbij ik ook verwees naar de vele problemen met de binnenlandse Fyra in NL. Groot was mijn verbazing onderstaande te lezen:MaartendeJ schreef: Op het moment wordt er testgereden in de serie 1000 (Amsterdam-Rotterdam) met treinstellen 4801, 2, 4, 5, 6, 8 en 11. De 4811 heeft vandaag(!) de HSL-Noord enkele uren lamgelegd door stil te gaan staan. Sinds september zijn de stellen 4801,2, 4, 5 en 11 toegevoegd aan het bestaande park dat toen ingezet werd. 5 stellen in een maand of 4, waarvan dit dus de beste van de serie zijn. De overige stellen hebben allemaal storingen, nog erger dan de laatste 5 treinstellen. Dus voordat die een keer in dienst zijn... Afijn.
Een hele geruststelling ....U verwijst naar de lokale Nederlandse trein die al een tijdje tussen Rotterdam en Amsterdam rijdt, en ook met de naam Fyra door het leven gaat. Laat me u hieromtrent geruststellen. De treinstellen die voor de internationale Fyra aangekocht werden, zijn splinternieuw, en hebben niets te maken met voornoemde lokale stellen.
Re: BENELUX
Geef ze eens ongelijkU verwijst naar de lokale Nederlandse trein die al een tijdje tussen Rotterdam en Amsterdam rijdt, en ook met de naam Fyra door het leven gaat. Laat me u hieromtrent geruststellen. De treinstellen die voor de internationale Fyra aangekocht werden, zijn splinternieuw, en hebben niets te maken met voornoemde lokale stellen.

Re: BENELUX
Ach, de trein die bij Hoofddorp is gestrand was maar een Nederlandse boemel, die toevallig ook met zo'n glimmend Italiaans treinstel werd gereden 

Re: BENELUX
Hallo,
Een totaal andere vraag: wat gaat er gebeuren met de ex-Benelux rijtuigen? Schroothoop? Of omschilderen en in Nederlandse binnendienst inzetten?
Groeten.
Een totaal andere vraag: wat gaat er gebeuren met de ex-Benelux rijtuigen? Schroothoop? Of omschilderen en in Nederlandse binnendienst inzetten?
Groeten.
Re: BENELUX
Joris schreef:Hallo,
Een totaal andere vraag: wat gaat er gebeuren met de ex-Benelux rijtuigen? Schroothoop? Of omschilderen en in Nederlandse binnendienst inzetten?
Groeten.
Veel valt er niet te schilderen, de rijtuigen hebben hun huidige kleur door middel van klevende folies.
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: BENELUX
In 2015 heeft met ICR nodig om de 1900 (Den Haag C-Venlo) in te korten tot Den Haag-Eindhoven en via de HSL te laten lopen. Maar tot die tijd zal het ICR wel buiten dienst gesteld worden en gestald gaan worden op een rangeerterrein. Vermoedelijk Dijkgracht ivm bewaking.
Maar als VIRM en DDZ een slechte winter gaan krijgen, kunnen ze de rijtuigen gebruiken voor de binnenlandse dienst. (bedenk in de 1900 (Den Haag C-Venlo) of 3600 (Roosendaal-Zwolle) in combinatie met een BDs die nu reserve/buiten dienst staan)
De reservestam zal weer terug gaan naar de Fyra.
Maar als VIRM en DDZ een slechte winter gaan krijgen, kunnen ze de rijtuigen gebruiken voor de binnenlandse dienst. (bedenk in de 1900 (Den Haag C-Venlo) of 3600 (Roosendaal-Zwolle) in combinatie met een BDs die nu reserve/buiten dienst staan)
De reservestam zal weer terug gaan naar de Fyra.
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: BENELUX
Als "afscheid" (?), rijden zaterdag treinen 9217 en 9248 door een 11.8. Hoe het zit met de ATB (en met name de keuring daarvan) is mij onbekend.
-
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58
Re: BENELUX
Is het zeker dat er een 11 rijdt op die treinen? Als ik er dan achter ga wil ik geen Traxx voor mijne neus zien staanMaartendeJ schreef:Als "afscheid" (?), rijden zaterdag treinen 9217 en 9248 door een 11.8. Hoe het zit met de ATB (en met name de keuring daarvan) is mij onbekend.

Re: BENELUX
Als dat effectief zo is, wordt de 9248 mijn persoonlijke afscheidsrit! Dus mocht er nog iets aan de planning veranderen, laat het a.u.b. weten. Hartelijk dank aan de wijze m/v die voor deze demarche verantwoordelijk is!
-
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23
Re: BENELUX
Nouja, er kan altijd iets mis gaan. (ATB niet in de keuring waarvoor het naar Nederland moet(..), ineens defect etc)
Ikzelf moet zaterdag werken, dus niet in staat om te updaten.
Ikzelf moet zaterdag werken, dus niet in staat om te updaten.