Renovatie AM75 ?
Re: Renovatie AM75 ?
Gisteren zat ik voor het eerst in een gerenoveerde MS75, wat een teleurstelling was me dat. De stellen zijn nog steeds even lawaaierig, ze schokken bij het rijden en hebben nog steeds een onzachte vering. Allemaal zaken die je als reiziger in het Desiro en M6 - tijdperk niet meer verwacht. Deze ervaring maakt mijn overtuiging nog groter: stop die renovatie en rij deze stellen naar de sloper. Ze zijn niet meer van deze tijd en zullen nergens nog nuttig gebruik kunnen worden over enkele jaren.
Vijftien jaar geleden was die renovatie mss nog de moeite geweest, nu is het gewoon werkverschaffing voor Mechelen.
Het is enkel het interieur dat vernieuwd is, motorisch zijn ze nog hetzelfde. Hetzelfde geldt voor de gerenoveerde klassiekjes.Gisteren zat ik voor het eerst in een gerenoveerde MS75, wat een teleurstelling was me dat. De stellen zijn nog steeds even lawaaierig, ze schokken bij het rijden en hebben nog steeds een onzachte vering. Allemaal zaken die je als reiziger in het Desiro en M6 - tijdperk niet meer verwacht. Deze ervaring maakt mijn overtuiging nog groter: stop die renovatie en rij deze stellen naar de sloper. Ze zijn niet meer van deze tijd en zullen nergens nog nuttig gebruik kunnen worden over enkele jaren.
Ik kan ze wegens nostalgie wel appreciëren...

-
mmmm motorgeluid is nog even zalig als vroeger toen ik als student wekelijks pendelde Berchem - Brugge 

Het moest snel gaan vanmiddag...
AM75 825 in de kelder van Antwerpen-Centraal als IC2010 Charleroi-Zuid - Antwerpen-Noorderdokken
Mvg
David
AM75 825 in de kelder van Antwerpen-Centraal als IC2010 Charleroi-Zuid - Antwerpen-Noorderdokken
Mvg
David
Vandaag nog een oude gehad gesandwitsched tussen 2 klassiek. Zie ze toch liever in 't rood. Vooral de 1ste klas. Bij de vernieuwing is alles karakteristieks eruit gehaald zitcomfort zoals een de(pre)siro. En dan schokken heeft ook wel wat hoor

En zo zijn we weer helemaal bij (denk ik toch)...
MS75 811 als IC4233 van Antwerpen naar Turnhout passeert station Mortsel.
Mvg
David
MS75 811 als IC4233 van Antwerpen naar Turnhout passeert station Mortsel.
Mvg
David
De 806 rijdt ook rond in zijn vernieuwde versie.
In Schaarbeek staan 3 rode MR75 sinds vorige week (817, 839, 840). Ook wachtend op modernisering?
In Schaarbeek staan 3 rode MR75 sinds vorige week (817, 839, 840). Ook wachtend op modernisering?