Pagina 60 van 412

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 17 nov 2011, 20:12
door Nicholas
wbrm schreef:^^^ De P-trein Herentals - Brussel-Zuid reed vandaag maar met 1 AM86 i.p.v. 2 :twisted:
En vanaf Herentals zat deze waarschijnlijk al half vol :wink: . Ik weet niet hoe het komt dat er plots zoveel treinen op L15 met slechts twee wagons rijden... Dat moet toch beter kunnen :)

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 18 nov 2011, 16:49
door Stijn91
P 8951 normaal met 2 Klassiekjes nu maar 1. :evil:
Zelfs 2 is te weinig op dit uur.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 18 nov 2011, 22:15
door profke
da's altijd , vanaf ong 1 maand voor dat de treinregeling verandert... alsof ze elk jaar eens willen proberen hoelang ze op halve kracht kunnen rijden. Als't lukt bestendigen ze da, denk ik

:roll:

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 19 nov 2011, 09:23
door overweg13
profke schreef:da's altijd , vanaf ong 1 maand voor dat de treinregeling verandert... alsof ze elk jaar eens willen proberen hoelang ze op halve kracht kunnen rijden. Als't lukt bestendigen ze da, denk ik

:roll:
Denk je nu echt dat die samenstellingen op dit ogenblik nog niet voor 99.99% vast liggen, en dat men nog gauw even gaat kijken of het ook met minder kan? Zou het niet eerder kunnen dat met de herfst ook het aantal defecte treinstellen stijgt?

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 19 nov 2011, 13:37
door Steven
Inderdaad met de herfst is er meestal wel een bepaalde stijging. Deze herfst is dan nog mild, maar ook de mist kan zijn effect hebben. Een trein die een nachtje stilstaat is daar gevoelig voor. De mist weet zijn weg te vinden tussen de elektrische wikkelingen van de motoren of andere elektrisch onderdelen en kan zorgen voor uitschakelingen (om maar een voorbeeld te geven).

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 21 nov 2011, 14:40
door Stijn91
P7954 was vandaag met 1 Sprinter ipv 2.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 22 nov 2011, 21:34
door Nicholas
Gisteren en vandaag reed de L-trein Lier-Herentals met 1 break. Het hoeft niet gezegd worden dat deze te klein is voor de spitsritten zoals o.a. de verlengde 2357 Herentals-Antwerpen (7.04 - 7.47).

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 23 nov 2011, 14:36
door Stijn91
Stijn91 schreef:P7954 was vandaag met 1 Sprinter ipv 2.
Vandaag hetzelfde van dat.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 24 nov 2011, 17:35
door Dieselfreak
Ik nam gisteren in Libramont de stoptrein van 20 uur 52 richting Namen, om in Poix-Saint-Hubert uit te stappen. Deze trein was geen klassiekje, maar een Deense Neus. Is dat normaal?

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 24 nov 2011, 18:30
door overweg13
Dieselfreak schreef:Ik nam gisteren in Libramont de stoptrein van 20 uur 52 richting Namen, om in Poix-Saint-Hubert uit te stappen. Deze trein was geen klassiekje, maar een Deense Neus. Is dat normaal?
Enkele L-treinen worden daar inderdaad met ms 96 gereden. Reden: de klassieke stellen mogen Luxemburg niet meer binnen, en soms komt het met de beurtregelingen beter uit om een Belgische L-trein met ms 96 te rijden.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 24 nov 2011, 19:41
door LHOON
overweg13 schreef:
Dieselfreak schreef:Ik nam gisteren in Libramont de stoptrein van 20 uur 52 richting Namen, om in Poix-Saint-Hubert uit te stappen. Deze trein was geen klassiekje, maar een Deense Neus. Is dat normaal?
Enkele L-treinen worden daar inderdaad met ms 96 gereden. Reden: de klassieke stellen mogen Luxemburg niet meer binnen, en soms komt het met de beurtregelingen beter uit om een Belgische L-trein met ms 96 te rijden.
Wat is het probleem? Klassiekjes hebben eeuwenlang (bij wijze van spreken) naar Luxemburg gereden, en nu mag het ineens niet meer?

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 24 nov 2011, 19:43
door LHOON
overweg13 schreef:
Dieselfreak schreef:Ik nam gisteren in Libramont de stoptrein van 20 uur 52 richting Namen, om in Poix-Saint-Hubert uit te stappen. Deze trein was geen klassiekje, maar een Deense Neus. Is dat normaal?
Enkele L-treinen worden daar inderdaad met ms 96 gereden. Reden: de klassieke stellen mogen Luxemburg niet meer binnen, en soms komt het met de beurtregelingen beter uit om een Belgische L-trein met ms 96 te rijden.
Wat is het probleem? Klassiekjes hebben eeuwenlang (bij wijze van spreken) naar Luxemburg gereden, en nu mag het ineens niet meer?

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 24 nov 2011, 19:45
door overweg13
LHOON schreef:
overweg13 schreef:
Dieselfreak schreef:Ik nam gisteren in Libramont de stoptrein van 20 uur 52 richting Namen, om in Poix-Saint-Hubert uit te stappen. Deze trein was geen klassiekje, maar een Deense Neus. Is dat normaal?
Enkele L-treinen worden daar inderdaad met ms 96 gereden. Reden: de klassieke stellen mogen Luxemburg niet meer binnen, en soms komt het met de beurtregelingen beter uit om een Belgische L-trein met ms 96 te rijden.
Wat is het probleem? Klassiekjes hebben eeuwenlang (bij wijze van spreken) naar Luxemburg gereden, en nu mag het ineens niet meer?
Als ik het goed voorheb: het beveiligingssysteem.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 25 nov 2011, 10:33
door Tom024
Inderdaad, enkel stellen of locs met Memor (501-524 + 2001 t/m 2007) mogen Luxemburg nog binnen.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 25 nov 2011, 16:47
door Marcad
Tom024 schreef:Inderdaad, enkel stellen of locs met Memor (501-524 + 2001 t/m 2007) mogen Luxemburg nog binnen.
Hallo
En de HLE 13. Mogen ze niet naar Luxemburg gaan ?
De goederentreinen die de Athus-Meuse doen komen binnen in Frankrijk op welke plaats ?
Gr
M