idd alles slaagt op het aantal stellen en niet op het aantal stuks ze nodig hebbenTeach2 schreef:De '139' verwijst hier duidelijk naar het aantal stellen. Ofwel zit daar een typfout, ofwel wordt er per stel één welbepaalde deur vervangen. Ze gaan nooit maar voor 1 op vier stellen prijs aanvragen, zeker als de andere offertes voor alle stellen zijn.dus 4 deuren per stel. ze gaan dan 34,75 stel vernieuwen .... in eerste instantie.
Modernisering Breaks
Fluitketels is een bijnaam die dikwijls aan een rangeerlocomotieven reeks 77 gegeven worden vanwege hun typische geluid.Pieter schreef:Wat zijn de fluitketels? Die naam heb ik nog niet te veel gehoord...Duikbril AM86 schreef:Ja, ze zullen aan die modernisering maar beginnen nadat alle fluitketels vernieuwd zijn zeker?
Of komen de varkensneuzen nog eerst na de fluitketels?
Duikbril AM 86 gebruikt die naam geloof ik voor de klassiekjes (tweeledige motorstellen)
Juist ik zeg daar fluitketels tegen, je moet dat eens oren als dat het station binnnen rijdt zo eerst een fluitent geluid als dat afremd dan als dat in Denderleeuw stil staat, dat motorke dat draait en dan lost der zo nen druk (onder de eerste klasse afdeling te zien want al het stof op die dwarsliggers vliegt weg) het boeltje valt stil en dan terug motorke doen draaien.Bert schreef: Duikbril AM 86 gebruikt die naam geloof ik voor de klassiekjes (tweeledige motorstellen)
Je en nu met dat diene CR-trein (2287) in Denderleeuw zo lang moet stil staan om den Tuybens express (8905) door te laten moeten we wel lang op dat geluid luisteren.
Sommige van die klassiekjes/fluitketels maken ook een verschrikkelijk geluid als ze stilstaan wwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwweeeeeeeeeeuuuuuuuuuu wwwwwwwwwweeeeeeeeuuu volgens mij iets met de rem maar ik kan er naast zitten want ik ken niets van diene techniek. Dat lawaai is soms zo sterk dat als er 1 klassiekje op het spoor 1 staat in Denderleeuw dat je het tot op het spoor 9 hoort.
Jullie zijn het toch met mij eens dat een klassiekje veel lawaai kan maken niet??
Misschien kunnen jullie eens toelichten van waar al dat lawaai komt, want ik ken echt niets van dienen techniek.

Oei, dat wil zeggen geen verschil tussen 1ste klas en 2de klas en de muurschilderingen weg zeker??msts.be schreef:Neen , de modernisering van de varkensneuzen staat blijkbaar in het vriesvak![]()
![]()
En dit is gemeend !! Bij de Breaks laat men er dan geen gras over groeien en krijgen deze stellen waarschijnlijk het interieur van een M6 ..
Wat dus best te pruimen valt , alhoewel niet iedereen het daarmee kan vinden

Waarom moet ne mens tegenwoordig nog 1ste klas betalen als je der toch niet meer voor krijgt??

Betreft dat kreunen, ik hoor ook liever iets anders kreunen dan zo een klassiekje/fluitketel !!

dat is de motor alternatorgroep die je idd hoort draaien, op de gemoderniseerde draait de alternator van begin tot neerlaten panto, de compressor draait als het nodig is
beide bevinden zich naast elkaar net onder de 2de klasse afdeling die het dichtsbij de eerste klasse is
dat geblaas dat je hoort is het stoppen met lucht pompen van de compressor, hierbij word de spuier effe gebruikt om olie en water af te scheiden (water onstaat door lucht samen te drukken, de vochtdeeltjes die in de lucht zitten worden dan druppels)
beide bevinden zich naast elkaar net onder de 2de klasse afdeling die het dichtsbij de eerste klasse is

dat geblaas dat je hoort is het stoppen met lucht pompen van de compressor, hierbij word de spuier effe gebruikt om olie en water af te scheiden (water onstaat door lucht samen te drukken, de vochtdeeltjes die in de lucht zitten worden dan druppels)
Kan een Varkensneus dit ook niet, zo kreunen? Ik blijf het in ieder geval een mooi geluid vinden. Het komt stilletjes aan, dan gaat het opeens heel luid en dan is het opeens direct stil, maar toch met toch met een klein nageluid. En hij trilt er nog op ook!Steven schreef:dat is de motor alternatorgroep die je idd hoort draaien, op de gemoderniseerde draait de alternator van begin tot neerlaten panto, de compressor draait als het nodig is