Er zijn getallen bekend van andere luchthavens, ongeveer de helft zijn "luchtpassagiers" en de andere helft zijn mensen die werken op de luchthaven...
Voor beide geldt echter als ze er 's morgens niet kunnen komen met OV, rijden ze er 's avonds ook niet mee terug.
Shrek schreef:
Sowieso niet. Reizigers naar de luchthaven zijn veel minder tijdskritisch, en vinden het veel minder erg een half uurtje eerder te moeten rijden.
Je vergeet hier een ding: De luchthaven is ook een belangrijke tewerkstellingspool. Je wil niet alleen de vliegreizigers aanmoedigen met de trein te komen, maar ook het personeel.
Maar dat personeel heeft dan meer baat bij een hele vroege trein. Aankomst voor zes u. Bijna alle bedrijven op en rond de luchthaven werken met een ploegensysteem.
Steven schreef:Maar dat personeel heeft dan meer baat bij een hele vroege trein. Aankomst voor zes u. Bijna alle bedrijven op en rond de luchthaven werken met een ploegensysteem.
Die is er zelfs al! Antwerpen-Brussels Airport is dan ook één van de beste verbindingen van het hele land. Met een hoge snelheid, een indrukwekkende amplitude van 19u en quasi nooit overbezetting hebben de reizigers daar dan ook absoluut niet te klagen
heb een tip:
tussen 0653 en 0736 zijn er 5 treinen van antwerpen berchem naar lier (iets ervoor uit antw centr.)
IC4227 om 0653 naar turnhout
L2856 om 0703 naar leuven
IC4307 om 0715 naar hamont
L2956 om 0730 naar mol
en
IC2907 om 0736 naar leuven:
t valt te onderzoeken of IC2907 10 min vroeger kan vertrekken en dan via mechelen en de luchthaven naar leuven kan rijden.
lier behoudt dan nog steeds 4 treinen uit antwerpen en antwerpen krijgt een tweede trein naar de luchthaven tussen 0650 en 0750.
als het rotationeel en passagiersgewijs kan is dat zonder veel meerkost denk ik
Ik denk dat je onderschat hoeveel mensen uit Lier en Heist-Op-Den-Berg (en ook Wezemaal) op dat uur de trein naar Leuven nemen. Verder begrijp ik ook niet waarom je één trein uit een klokvaste verbinding per uur zou wegknippen - en zeker niet binnen de spits.
ostbahnhof schreef:
t valt te onderzoeken of IC2907 10 min vroeger kan vertrekken en dan via mechelen en de luchthaven naar leuven kan rijden.
Dat kan allemaal, alleen is die verbinding Antwerpen-Luchthaven het niet waard om eender welke andere trein voor op te offeren.
Het enige realistische is een trein erbij maken: die zou dan om 6u05 in Rotterdam moeten vertrekken. Al de rest is dromen in het ijle.
Maar zoals je ook wel weet zijn extra treinkm geen vanzelfsprekendheid...
Klopt, dat is ongeveer het schema dat een tiental jaar gewerkt heeft.
Laatste Benelux tot Rotterdam, voorlaatste tot A'dam. aankomst iets na middernacht
En gezien rijtijd Amsterdam Rotterdam ongeveer een uur is ongeveer zelfde tijd vertrekken op de twee plaatsen. 06:00
Theoretisch zou dit aan de Belgische kant ook kunnen, met Antwerpen en Bru Zuid, maar of dat ook ooit zo geweest is weet ik niet.
dentheo schreef:Klopt, dat is ongeveer het schema dat een tiental jaar gewerkt heeft.
Laatste Benelux tot Rotterdam, voorlaatste tot A'dam. aankomst iets na middernacht
En gezien rijtijd Amsterdam Rotterdam ongeveer een uur is ongeveer zelfde tijd vertrekken op de twee plaatsen. 06:00
Theoretisch zou dit aan de Belgische kant ook kunnen, met Antwerpen en Bru Zuid, maar of dat ook ooit zo geweest is weet ik niet.
In antwerpen lijkt mij dat zeer moeilijk gezien de ligging van bundel schijnpoort: je kan bijna geen trein laten beginnen op -2
Klopt, die zou dan op +1 moeten aankomen 's avonds en ook vertrekken 's morgens.
Zou moeten kunnen want de rijtijd naar R'daal vanaf -2 is nu langer dan vroeger vanaf +1
Steven schreef:Maar met een gesleepte trein op +1 aankomen is alles behalve ideaal. Die sporen zijn er totaal niet op voorzien dat de loc daar kant rondlopen.
Je zou de trein toch ook gewoon in Berchem kunnen laten eindigen?