Vraag er maar op los van DLC ben tb bij DLC!!!

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
tb-DLC

Bericht door tb-DLC »

Steven schreef:
Sander schreef:
tb-DLC schreef:Ja zo ver was ik ook al hoor, rijden die mss niet voor DLC ook???
Hij had het ook niet tegen jou... Maar die rijden inderdaad ook voor DLC, R4C, ERS, ACTS, HGK en nog veel meer vervoerders.
maar als sncf een stelplaats gaat maken in antwerpen, dan gaan ze daar wel eigen bestuurders willen, al dan niet belgen
Als jij het zegt, we zullen zien he
ICE

Bericht door ICE »

Ik denk toch ook dat ze in zee gaan met MEV ,op de site van MEV kan je zien dat ze al lange tijd bestuurders zoeken voor de stelplaats Antwerpen.
Ik vind MEV maar een triestige bedoening (ik weet dat er nu boze reacties volgen),heb al verschillende bestuurders van MEV aan het werk gezien en die liepen er allemaal bij als echte stresskippen die van alles en nog wat bang waren.
ICE

Bericht door ICE »

@ tb-DLC : bij welke diensten moeten jullie uitslapen en waar?
edje

Bericht door edje »

ICE schreef:Ik denk toch ook dat ze in zee gaan met MEV ,op de site van MEV kan je zien dat ze al lange tijd bestuurders zoeken voor de stelplaats Antwerpen.
Ik vind MEV maar een triestige bedoening (ik weet dat er nu boze reacties volgen),heb al verschillende bestuurders van MEV aan het werk gezien en die liepen er allemaal bij als echte stresskippen die van alles en nog wat bang waren.
Je mag MEV maar een trieste bedoening vinden, maar ondertussen halen ze wel steeds meer werk overal weg.
En een standplaats Antwerpen voor de SNCF is dan zo geregeld, je zet een tijdelijk kantoorunit neer, en je hebt een spoortje voor je loks en je bent klaar.
grote staatsbedrijven zoals de NMBS, zullen zo steeds meer werk kwijt raken, tenzij ze gaan samen werken met de andere firma's
Railion kan dan straks naar Frankrijk , SNCF tot bijna in Nederland.
Nou het zal een grote klap worden voor de NMBS.
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

edje schreef:
ICE schreef:Ik denk toch ook dat ze in zee gaan met MEV ,op de site van MEV kan je zien dat ze al lange tijd bestuurders zoeken voor de stelplaats Antwerpen.
Ik vind MEV maar een triestige bedoening (ik weet dat er nu boze reacties volgen),heb al verschillende bestuurders van MEV aan het werk gezien en die liepen er allemaal bij als echte stresskippen die van alles en nog wat bang waren.
Je mag MEV maar een trieste bedoening vinden, maar ondertussen halen ze wel steeds meer werk overal weg.
En een standplaats Antwerpen voor de SNCF is dan zo geregeld, je zet een tijdelijk kantoorunit neer, en je hebt een spoortje voor je loks en je bent klaar.
grote staatsbedrijven zoals de NMBS, zullen zo steeds meer werk kwijt raken, tenzij ze gaan samen werken met de andere firma's
Railion kan dan straks naar Frankrijk , SNCF tot bijna in Nederland.
Nou het zal een grote klap worden voor de NMBS.
Onthou dan wel dat sommigen de arbeidsomstandigheden van deze bestuurders scherp in het oog zullen houden, en als iets tegen de regels is komt dit vroeg of laat aan het licht. (Want oververmoeide en gestresseerde bestuurders, dat wil niemand)En dan zullen ook zij de vakbonden en de sociale inspectie op hun dak krijgen. Intussen is het ook zo dat B-cargo allang samenwerkt met Raillion en Fret.

Ik vind het wel wat jammer dat je nog steeds het bloed wil drinken van B-cargo, want tot nog toe zijn zij wel het meest sociale bedrijf in Belgie voor hun werknemers. Maar goed, Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen moraal
tb-DLC

Bericht door tb-DLC »

ICE schreef:@ tb-DLC : bij welke diensten moeten jullie uitslapen en waar?
Dat hangt er vanaf wat je volgende dienst is, er is geen regel daarop. De uitslapen gebeuren vooral in Aken (Marchitor hotel), Genk (Oase) en Zeebrugge (Monaco). In procipe als je volgende dienst begint en er zitten geen 12u rust tussen stoempen ze je op hotel, maar daar durven ze in foeffelen.
tb-DLC

Bericht door tb-DLC »

ICE schreef:Ik denk toch ook dat ze in zee gaan met MEV ,op de site van MEV kan je zien dat ze al lange tijd bestuurders zoeken voor de stelplaats Antwerpen.
Ik vind MEV maar een triestige bedoening (ik weet dat er nu boze reacties volgen),heb al verschillende bestuurders van MEV aan het werk gezien en die liepen er allemaal bij als echte stresskippen die van alles en nog wat bang waren.
Die zitten overal he :)
tb-DLC

Bericht door tb-DLC »

Miljaarde schreef:
edje schreef:
ICE schreef:Ik denk toch ook dat ze in zee gaan met MEV ,op de site van MEV kan je zien dat ze al lange tijd bestuurders zoeken voor de stelplaats Antwerpen.
Ik vind MEV maar een triestige bedoening (ik weet dat er nu boze reacties volgen),heb al verschillende bestuurders van MEV aan het werk gezien en die liepen er allemaal bij als echte stresskippen die van alles en nog wat bang waren.
Je mag MEV maar een trieste bedoening vinden, maar ondertussen halen ze wel steeds meer werk overal weg.
En een standplaats Antwerpen voor de SNCF is dan zo geregeld, je zet een tijdelijk kantoorunit neer, en je hebt een spoortje voor je loks en je bent klaar.
grote staatsbedrijven zoals de NMBS, zullen zo steeds meer werk kwijt raken, tenzij ze gaan samen werken met de andere firma's
Railion kan dan straks naar Frankrijk , SNCF tot bijna in Nederland.
Nou het zal een grote klap worden voor de NMBS.
Onthou dan wel dat sommigen de arbeidsomstandigheden van deze bestuurders scherp in het oog zullen houden, en als iets tegen de regels is komt dit vroeg of laat aan het licht. (Want oververmoeide en gestresseerde bestuurders, dat wil niemand)En dan zullen ook zij de vakbonden en de sociale inspectie op hun dak krijgen. Intussen is het ook zo dat B-cargo allang samenwerkt met Raillion en Fret.

Ik vind het wel wat jammer dat je nog steeds het bloed wil drinken van B-cargo, want tot nog toe zijn zij wel het meest sociale bedrijf in Belgie voor hun werknemers. Maar goed, Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen moraal
Daar heb je gelijk in maar zelfs dan is nog ni alles onmiddellijk opgelost, zie maar naar DLC. Het is gvd heel moeilijk om tegen een bedrijf te beginnen en dan nog mensen mee krijgen ook, want niemand doet bijna mee uit schrik om hun job te verliezen. Ik spreek uit ervaring :)
tb-DLC

Bericht door tb-DLC »

edje schreef:
ICE schreef:Ik denk toch ook dat ze in zee gaan met MEV ,op de site van MEV kan je zien dat ze al lange tijd bestuurders zoeken voor de stelplaats Antwerpen.
Ik vind MEV maar een triestige bedoening (ik weet dat er nu boze reacties volgen),heb al verschillende bestuurders van MEV aan het werk gezien en die liepen er allemaal bij als echte stresskippen die van alles en nog wat bang waren.
Je mag MEV maar een trieste bedoening vinden, maar ondertussen halen ze wel steeds meer werk overal weg.
En een standplaats Antwerpen voor de SNCF is dan zo geregeld, je zet een tijdelijk kantoorunit neer, en je hebt een spoortje voor je loks en je bent klaar.
grote staatsbedrijven zoals de NMBS, zullen zo steeds meer werk kwijt raken, tenzij ze gaan samen werken met de andere firma's
Railion kan dan straks naar Frankrijk , SNCF tot bijna in Nederland.
Nou het zal een grote klap worden voor de NMBS.
idd de concurentie begint stilaan op gang te komen en ipv van de verschillende bedrijven samen werken en eerlijke concurentie voeren, maar nee verschillende mensen van de NMBS willen dit nog niet aanvaarden. Ze kunnen nog altijd moeilijk doen, maar de concurentie is nu eenmaal een feit en probeer dan gewoon samen te werken.
edje

Bericht door edje »

och het bloed van B-Cargo wil ik helemaal niet drinken.
Ik gun uiteraard iedereen zijn werk, en zijn inkomen.
Ik heb zelf afgelopen jaar bij de NS ook een flink arbeidsconflict gehad, en heb zelf een onzekere tijd gehad, dus ik weet dondersgoed wat een goede baan voor je kan betekenen.

Maar ik vind juist dat de B-Cargo/NMBS werknemer soms iets te veel met een plaat voor zijn kop loopt.
Men vind hun bedrijf het beste, en denkt ook dat niemand hun wat kan maken.
Zo;n situatie kan zorgen dat een bedrijf zo onrendabel als te pest wordt, en dus te duur.
In deze tijden, wil een klant van een goederenvervoerder maar 1 ding.
En dat is dat zijn goederen zo goedkoop en snel mogelijk van A naar B wordt gebracht.
En als een SNCF, Railion, DLC, of R4C dat goedkoper kan, dan kan NMBS nog wel zulke goede verwaarders hebben voor het personeel, maar als er niks te vervoeren is dan is het snel gebeurt.
Maar nogmaals ik gun iedereen het beste maar denk wel vooruit.
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Dat is nu juist het hele eieren vreten. Als je u als groep eendrachtig kunt opstellen, sta je sterker peins ik. Maar alla, De kop is eraf denk ik. Bewustwording is den eerste stap zeker?

Het zal altijd een verhaal zijn van economie tgo menselijkheid en levenskwaliteit.
Tot zover de pastoor, 8)
Amen
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

edje schreef:och het bloed van B-Cargo wil ik helemaal niet drinken.
Ik gun uiteraard iedereen zijn werk, en zijn inkomen.
Ik heb zelf afgelopen jaar bij de NS ook een flink arbeidsconflict gehad, en heb zelf een onzekere tijd gehad, dus ik weet dondersgoed wat een goede baan voor je kan betekenen.

Maar ik vind juist dat de B-Cargo/NMBS werknemer soms iets te veel met een plaat voor zijn kop loopt.
Men vind hun bedrijf het beste, en denkt ook dat niemand hun wat kan maken.
Zo;n situatie kan zorgen dat een bedrijf zo onrendabel als te pest wordt, en dus te duur.
In deze tijden, wil een klant van een goederenvervoerder maar 1 ding.
En dat is dat zijn goederen zo goedkoop en snel mogelijk van A naar B wordt gebracht.
En als een SNCF, Railion, DLC, of R4C dat goedkoper kan, dan kan NMBS nog wel zulke goede verwaarders hebben voor het personeel, maar als er niks te vervoeren is dan is het snel gebeurt.
Maar nogmaals ik gun iedereen het beste maar denk wel vooruit.
Wel als er een privebedrijf opkomt die zijn bestuurders betere voorwaarden kan aanbieden dan Bcargo, zal ik de eerste zijn om daarvoor reclame te maken. :D Het is uw goed recht om zo puur de economische kaart te trekken, maar daar zijn echt wel grenzen aan. Er is meer dan economie hoor. Denk ook eens aan de uren van de bestuurders... Moeten die dan allemaal volledig plooien ten gunste van de economie? Je hebt toch zelf ook een gezin dacht ik? En ik denk niet dat B-cargo onrendabel is door de lonen van zijn bestuurders, maar wel door zijn bureaucratie. Veel succes verder en spoorslags naar verbeteringen voor allen!
groentje
Berichten: 7506
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Ik heb soms de indruk dat je mij ook ervan verdenkt van B-Cargo af te willen. Terwijl ik grotendeels hetzelfde zeg als edje, hoor. Ik wil dan ook helemaal niet af van B-Cargo.
Maar geef toe: welke auto ga je kopen? Een auto die mankementen vertoont, die te laat is geleverd, die duur is, maar waar de werknemers het beste statuut hebben uit de sector? Of toch maar die waar je gemakkelijk in zit, die niet te duur is, en die liefst direct beschikbaar is?
Maar goed, we zullen nog wel langer blijven verschillen van mening...

@paljas: iets tegen de BTTB? Ze willen toch perfect te verdedigen zaken? Over die minimumdienst kan je vitten, maar mij lijkt het normaal, dat reizigers goed materieel willen, personeel dat klantvriendelijk is, een goede informatiedoorstroming en een betere dienstregeling?
tx4699

Bericht door tx4699 »

Hehe...

Fijne discutie geworden...

:P :P :P
groentje
Berichten: 7506
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Niet de eerste, hoor. En ongetwijfeld niet de laatste, als we vergeten zijn dat we dit al eens gehad hebben...
Plaats reactie