Pagina 7 van 11
Geplaatst: 17 jan 2007, 15:04
door Shrek
260689 schreef:is wel goed dat ze met de M6 rijtuigen ook opweg mee kan gaan zo kunnen ze daarmee in pool rijden (mss op de oostende antwerpen maar ik denk dan de knokke/blankenberge-(week) hasselt/tongeren (weekend) luik/genk zullen ingezet worden.
ik vrees zelfs dat ze alle M6'en met 14 zullen doen

die 27'ers voor niks vermassacreerd

Geplaatst: 17 jan 2007, 18:08
door Taurus
antwerpen noord tbs schreef:Vanaf nu worden de VOLVO treinen altijd met 6500 gereden.
Zowel gisteren als vandaag zijn er weer 77'ers gezien voor de Volvotrein naar Bad Bentheim.
Geplaatst: 17 jan 2007, 18:36
door 13'erke
Om niet van het onderwerp af te wijken, dit is het laatste ontwerp van een goede vriend, Roy Arents

(c) railcolor.net
Geplaatst: 17 jan 2007, 19:24
door Shrek
tt44ta46 schreef: De NMBS heeft bij Siemens 60 van deze locomotieven van het type ‘Eurosprinter ES60U3’ besteld
U3 wilt dat niet zeggen 3-spannig?

Geplaatst: 17 jan 2007, 19:41
door Tim
Onder 1,5 kV kunnen ze ook rijden maar ik geloof dat dit dan aan half vermogen is.
Geplaatst: 17 jan 2007, 20:47
door Taurus
Lijkt me een mooie loc die nieuwe Siemens. Wel een gemiste kans dat de loc niet geschikt is voor 15kV en onder 1.500V slechts half vermogen heeft. Verder dan Roosendaal of Maastricht zullen we ze dus niet zien...

Geplaatst: 17 jan 2007, 21:26
door Bert
Tim schreef:Onder 1,5 kV kunnen ze ook rijden maar ik geloof dat dit dan aan half vermogen is.
200 km/u op vol vermogen
160 km/u onder 1.5 kV
Geplaatst: 17 jan 2007, 22:44
door Q²
Taurus schreef:Lijkt me een mooie loc die nieuwe Siemens. Wel een gemiste kans dat de loc niet geschikt is voor 15kV en onder 1.500V slechts half vermogen heeft. Verder dan Roosendaal of Maastricht zullen we ze dus niet zien...

Waarom altijd zeveren over gemisten kansen edm. Als je nieuwe locs nodig hebt, die nooit in Duitsland moeten komen omdat ze bedoeld zijn voor binnenlands verkeer, waarom ze duurder maken in aankoop door systemen of voorzieningen te installeren die zo goed als nooit van pas zullen komen??!! Ik denk echt niet dat de aankopers ondoordacht te werk gaan hoor!!
Geplaatst: 17 jan 2007, 23:06
door Sander
Het verhaal gaat dat Siemens deze locs voor dezelfde prijs (of met minimaal prijsverschil) aanbood als de vierspanningsvariant (zo zorgt Siemens immers dat de vierspanningsvariant toegelaten wordt in België, met alle mogelijkheden van dien). Dus, waarom dan niet?
Geplaatst: 17 jan 2007, 23:35
door Beesty
Q² schreef:Taurus schreef:Lijkt me een mooie loc die nieuwe Siemens. Wel een gemiste kans dat de loc niet geschikt is voor 15kV en onder 1.500V slechts half vermogen heeft. Verder dan Roosendaal of Maastricht zullen we ze dus niet zien...

Waarom altijd zeveren over gemisten kansen edm. Als je nieuwe locs nodig hebt, die nooit in Duitsland moeten komen omdat ze bedoeld zijn voor binnenlands verkeer, waarom ze duurder maken in aankoop door systemen of voorzieningen te installeren die zo goed als nooit van pas zullen komen??!! Ik denk echt niet dat de aankopers ondoordacht te werk gaan hoor!!
Voorlopig zijn ze enkel 'voorzien' voor binnenlands verkeer, maar wie weet waarvoor ze binnen enkele jaren zullen gaan dienen...
Geplaatst: 18 jan 2007, 01:41
door Wover
Er zullen waarschijnlijk 30 extra locomotieven besteld worden voor b-cargo die vierspannig zullen zijn

Geplaatst: 18 jan 2007, 08:27
door 260689
Wover schreef:Er zullen waarschijnlijk 30 extra locomotieven besteld worden voor b-cargo die vierspannig zullen zijn

denkte?

Geplaatst: 18 jan 2007, 09:32
door Wover
In het persbericht staat "optie op 60 extra locomotieven", maar dat zullen er waarschijnlijk 30 worden voor b-cargo.
Geplaatst: 18 jan 2007, 11:01
door SIMPY.be
Yep, dat zou een 2de order worden, mét 15Kv!
Geplaatst: 18 jan 2007, 20:14
door pietje
Dat zou een zeer verstandige keuze zijn, zowel naar betrouwbaarheid als naar kostprijs.