Pagina 7 van 31
Geplaatst: 09 mar 2006, 13:11
door JPL107
Ik heb al verschillende keren de ICT Neerpelt - B'berge van Lier naar B'berge genomen maar neem toch ook liever de ICT Turnhout - B'berge met breaks.
Veel reizigers hebben graag een rechtstreekse trein en hechten dan minder belang aan het materieel.
Geplaatst: 09 mar 2006, 16:57
door Wover
de ICT Turnhout Blankenberge is naar mijn weten wel met M4'en ze
dan is de keuze nog sneller gemaakt
maar ik verkies bijna alles boven de 41. Bv als we naar Hasselt gaan shoppen, ben ik liever 10 minuten langer onderweg door eerst naar lier te rijden en dan daar de IR naar Hasselt te nemen (break), dan meer dan een uur in een 41 te zitten. Bovendien zijn de landschappen dan ook mooier en gaat ge sneller
Alleen als ik naar Antwerpen ga, neem ik de 41, omdat die daar het snelste is, en breaks ni echt een heel veel beter alternatief zijn (L trein, ofwel overstappen)
Geplaatst: 09 mar 2006, 20:21
door Trainspotterke
Ik ga niet echt een parcour ontwijken, alleen maar omdat er 41's op rijden, ze!
Als die stellen goed marcheren, zit ik daar nog graag in!

Geplaatst: 09 mar 2006, 21:23
door JPL107
de ICT Turnhout Blankenberge is naar mijn weten wel met M4'en ze
Het is al een paar jaar terug dat 'k die ICT genomen heb.
Voor 2000 reed ik heel graag op lijn 15, toen was het nog de goeie 62 + M2

.
Geplaatst: 09 mar 2006, 21:37
door Jonathan
Nog een ideetje voor 2007 zou zijn dat de trein die naar Dinant rijdt nu met de electrificatie van de Ad De Meuse-lijn zou doorrijden naar Virton. Met haltes te Betrix, Frorenville en Virton. Ze willen de reizigers uit de Provincie Luxenburg toch een betere verbinding geven

Geplaatst: 09 mar 2006, 21:45
door prahsharp
met welk materiaal? k dacht dat ze geen 2-spannige MS 96 overhadden
Geplaatst: 09 mar 2006, 21:49
door Jonathan
Het is maar een idee, hé. Welke nummers MS 96 zijn er wel tweespannig? Van 441 tot 490 en van 501 tot 525? Maar het probleem is dan weer, wat moet de L-trein doen? kan er zo geen klassiekse op dat 25 kV net? ze kunnen toch overzetten, dacht ik. Op de IR r doen ze dat toch ook

Geplaatst: 09 mar 2006, 21:50
door groentje
En vooral: enkele stopplaatsen zouden daar toch echt opnieuw open moeten... Vooral tussen Virton en Athus/Aarlen... Nu rijdt daar een L-trein, die een afstand moet overbruggen die veel IC's nog niet doen tussen de stations...
Is het trouwens niet de Athus-Meuselijn?
Geplaatst: 09 mar 2006, 21:58
door Jonathan
Voor rap te zijn heb ik dat zo gezet. Ge weet toch wel wat ik bedoel. Welke MS 96 kunnen er nu op het 25 kV-net? En kan daar echt geen oud, deftig materieel op

Geplaatst: 09 mar 2006, 22:01
door groentje
Bij mijn weten enkel getrokken materieel met een tweespanninsloc... Of tweedehands materieel uit Frankrijk, bijvoorbeeld...
Geplaatst: 09 mar 2006, 22:02
door Jonathan
Geplaatst: 09 mar 2006, 22:03
door Steven
groentje schreef:En vooral: enkele stopplaatsen zouden daar toch echt opnieuw open moeten... Vooral tussen Virton en Athus/Aarlen... Nu rijdt daar een L-trein, die een afstand moet overbruggen die veel IC's nog niet doen tussen de stations...
Is het trouwens niet de Athus-Meuselijn?
idd dat is de athus meuselijn

Geplaatst: 09 mar 2006, 22:20
door Shrek
IR r wordt net zoals die L trein met DMU 41 gereden, deze rijdt op diesel en kan dus op elke net rijden
die helemaal ombouwen gaat een hele dure zaak worden, de MS 96 die niet onder 25Kv kunnen rijden zijn daar wel op voorzien en kunnen makkelijk omgebouwd worden.
Geplaatst: 09 mar 2006, 22:42
door Jonathan
Ik had het anders gehoord.
Geplaatst: 09 mar 2006, 22:51
door Steven
die klassiekjes nog aanpaasen voor 25 kv? da zou pas dure grap zijn
