Mss kan dit mijn piekeren wat verminderen (ik heb hiervan last ) maar hoeveel kans is er dat ik door de sellecties ben? Zijn ze streng of niet? Want ik heb een keer "klappen" gekregen tijdens een selectie voor de stadswacht en ik heb schrik dat dit mij een 2de keer zou gebeuren.
Er zit sowieso iemand van de vakbond bij, enkel en alleen om te kijken dat alle sollicitaties op dezelfde manier gebeuren. Zo kunnen zij garanderen dat iedereen op dezelfde manier behandeld wordt tijdens het gesprek. Je moet dus niet gaan verwachten dat jij een hardere veeg uit de pan gaat krijgen dan iemand anders.
Tja, als je zo nerveus bent dat je begint te stuntelen, zou dat wel eens slecht kunnen aflopen. Probeer je enthousiasme voor de job te tonen zonder te overdrijven, maar wees niet te zenuwachtig over wel of niet slagen.
Niet slagen voor het gesprek is geen ramp, het betekent slechts dat je de job niet hebt. Je krijgt er geen boetes voor, het heeft ook geen gevolgen voor andere sollicitaties, kortom, probeer het een beetje te relativeren. Je kansen om te slagen zullen denk ik zelfs toenemen.
Heb vandaag het bericht gekregen dat de selectie voor mij ophoudt... Ben niet geslaagd in mijn mondeling examen, hoewel ik toch de indruk had dat het vrij vlot verlopen is. Dan maar alle hoop op verkeersinfobediende zetten en hopen dat het daar beter gaat. Damn this sucks!
Vandaag ook bericht gekregen ivm de opleiding onderstationschef.
Was met een klein hartje toen ik de brief opendeed en had mij eerlijk gezegd de voorbije dagen
al voorbereid op een sisser.
Wat blijkt, ik ben geslaagd!!!
Nu hopelijk vlug in dienst want ik kan niet wachten om eraan te beginnen.
P-touch, veel succes met het andere examen!
Tijdens de infosessie werd verteld dat de opleiding opgedeeld is in 6 fazes.
Na faze 0, 3, en 5 volgt er een examen.
Stel, het eerste examen (na faze 0) ben je niet geslaagd,betekent dit einde opleiding (en einde NMBS) of krijg je en 2e kans?
tijdens de infosessie werd ook verteld dat je telkens kans maakt op herexamens, als je dan nog eens niet geslaagd bent zou dat einde NMBS-groep kunnen betekenen.
Dan heb ik niet goed opgelet, dank je.Ik had voor mij toen al uitgemaakt (tijdens de infosessie) dat ik er niet voor wil gaan en had de moed al laten zaken.
Ik hoor ze nog vertellen dat de opleiding nogal zwaar is en die examen......
Nadien heb ik mij bedacht en dat ik de proeven wil meedoen, enkel om te weten wat ik waard ben.
De psycho technische proeven waren ok en voor de mondelinge proef ben ik ook geslaagd.
Het zit nl zo,ik heb een prima job ( ben nu werk- teambegeleider), werk kort bij thuis.
Maar ik zit in de automobiel sector,in de hoek waar dit jaar nog harde klappen vallen.
Diegene die moeten vertrekken zijn ongelukkig, de blijvers nog veel meer.
Ik wacht eigenlijk op een gouden handdruk, dan sta ik als 1e in de rij.
Droom,droom, eerst nog de medische proeven.
Om eerlijk te zijn, ik heb ook in de automobiel gezeten, ben dan naar de luchtvaart gegaan maar daar heb ik ook gedeeld in de klappen. Toch ben ik blij dat ik Volvo gedag gezegd heb... Hopelijk raak ik nu juist nog bij de NMBS-groep binnen, blijkbaar ga ik wel een stapje lager moeten starten, maar dat is ook geen ramp. Succes op je medisch, en proficiat met je slagen op je mondeling
Ook ik heb vorige week mijn brief gekregen met het resultaat van mijn mondeling examen (eerste) onderstationschef Infrabel en heb 18/20 gehaald en ben 13e geëindigd bij eerste onderstationschef en 14e als onderstationschef!
Gisteren en vandaag heb ik een brief ontvangen van het ACV en een brief voor het medisch onderzoek dat doorgaat op 27 juli
Iemand een idee wanneer de aanwerving zou plaats vinden? Want ik zit jammergenoeg opgescheept met herexamens op 18 en 31 augustus!
Mogelijk word je al sneller aangeworven, maar de opleiding begint pas naar alle waarschijnlijkheid ten vroegste in september. De opleiders willen ook wat vakantie . Dus tot die periode word je gewoon beziggehouden. Je kan echter aan de personeelsdienst laten weten dat je aanwerving niet past op een bepaalde dag, en daar wordt rekening meegehouden. In het ergste geval moet je dan met een lichting later les volgen, maar wellicht is zelfs dat niet nodig.
Als ik dat goed begrijp moet men alle papierwerk in orde brengen en contract tekenen na de medische (geslaagde) testen of ben ik mis.
Zelf moet ik ook op de 27e juli mij melden voor deze proeven en de gevraagde formulieren en uittreksels meenemen.
Er is wel een probleem wat mij stoort nl, een beginnende onderstationschef die alleenstaand ( getrouwd, met 2 werken en 1 kind ten laste is bijna dezelfde situatie) is, verdient vanaf zijn aanwerving (inclusief opleiding) netto ongeveer 1.296 euro per maand.Ik ben wel al 24 jaar aan de gang, maar we zien wel.Eerst nog de vleeskeuring.
Contract tekenen? Wooow, dan gaat da wel allemaal heel snel Tzal nie voor mij zijn want ik zou toch liever als eerste onderstationschef aan de opleiding beginnen!
Jah kan wel verstaan dat 1290 euro voor iemand die 24 jaar werkt wel wat weinig is! Bij mij zou het als eerste 1400 euro zijn en kvind da lang nie slecht om (bijna) afgestudeerd te zijn Mij hoor je dus niet klagen
In opleiding is dat een reëel loon, ja, maar zodra je begint te werken, na enige maanden, komen daar een hoop premies bij. Ik krijg, als gecertificeerd tweetalige en 3 jaar dienst, rond de 1700 euro, soms wat minder, soms wat meer. Ik heb wel niemand ten laste.
Wie ambtenaar is, kan wel zijn anciënniteit meenemen.