Treinstaking 20 mei
Re: Treinstaking 20 mei
als iedereen gewoon niet betaalt, gaan ze die dan allemaal een rechtszaak aan hun been geven? Amai, dan hebben ze hun werk...Steven schreef:1 treinbegeleider die niet meestaakt doet controle en je hebt een boete met fraude aan u been omdat je geen ticket hebt, zie je de rechtzaken al volgen? leuk he zo een betaalstaking de gevolgen zijn niet te overzien. zowel voor de klant als voor het personeel. als je van fraude beticht kan worden staat dat niet zo leuk in je persoonlijk dossier
dan gaan ze idd hun werk hebben, de vraag is gaat iedereen dat doen, er zijn mensen mensen die lef hebben en andere die het niet hebben. denk niet dat je heel belgie kan overtuigen om niet te betalen.
Graag, maar we hebben een letterlijk spreekverbod gekregen van de directie.bw494674 schreef:Hallo,
En mij ook...K V B schreef:Door wie zou dit niet in dank afgenomen worden? Mij zou het alleszins wel interesseren.lucian schreef: Goh, ik zou het volledige voorstel van de directie hier kunnen posten maar ik denk dat me dat niet in dank afgenomen zal worden![]()
Post inderdaad eens dat voorstel van de directie... zodat we met ons eigen ogen kunnen zien hoe erg het is.
Goedenavond.
Het gaat niet alleen om het huidige stakingprobleem maar algemeen.
Wij, het gepeupel bij de nmbs, mogen de pers enz niet te woord staan.
Enkel hogere geplaatsten mogen dit

Schiet niet op mij want ik vind dit eveneens een grote klucht.
Onmenselijk? Hoe durf je zo'n woorden in je mond te nemen. Er zijn landen waar diegenen die zoiets zouden doen zoals jullie morgen, de strop zouden krijgen. Dan spreek ik nog niet over ons eigen land zoveel eeuwen terug. Onmenselijk, komaan zeg. Zo onmenselijk dat jullie morgen een dag vrij hebben en wij kunnen zorgen dat we op ons werk of in de les geraken (laat staan studenten die al in de examens zitten) op een redelijk tijdstip. Dat is dan ook onmenselijk? Hoe willen jullie nu dat jullie serieus genomen worden?Wover schreef:Waarom is iedereen tegen het personeel en niet tegen de directie waar het probleem ligt?KB schreef: Tip voor de klanten van de NMBS die het niet eens zijn met de staking: de dag na een staking weigeren je vervoersbewijs te tonen. Maar dat kan alleen werken als er massaal aan meegedaan wordt.
Er zijn zoveel bedrijven waar men nu staakt voor koopkrachtverhoging, terwijl de lonen automatisch geindexeerd worden. Die werknemers moeten eens begrijpen dat ze niet alles kunnen hebben. Bij de NMBS staakt men tegen de onmenselijke omstandigheden en de manier waarop de NMBS functioneert. Ik denk dat als je de redenen om te staken van een 9-5'er vergelijkt met die van een treinbestuurder, je op totaal andere antwoorden zal uitkomen.
De BTTB heeft een standpunt over stakingen bij het spoor en over een eventuele minimumdienstregeling: klik.
L'union fait la force.
Kuch.Marijke26 schreef:
Onmenselijk? Hoe durf je zo'n woorden in je mond te nemen.
Ben jij machinist ?
Nee, ik heb daar niet voor GEKOZEN. Ik heb er ook niet voor gekozen om morgen tussen de uitlaatgassen te staan. Kuch.lucian schreef:Kuch.Marijke26 schreef:
Ben jij machinist ?
Als het dan zo onmenselijk is, zoek dan ander werk. Zou ik ook doen als het op mijn werk het geval was.
Zet dat dan meteen ook in jullie eisen: nieuwe treinen.
iedereen beziet staken als een dag vrij. een dag vrij = geen loonverlies hebben volgens mij, een staking staat altijd gelijk aan loonverlies, dat wat je krijgt van de vakbond komt niet overeen met een dag werken. de mensen die dus staken (ongeacht welke job) steken er geld in om hun overtuiging duidelijk te maken. niet bepaald wat je een dag vakantie kan noemen.
vraag dit aan de mensen van wijlen renault vilvoorde, aan de mensen van wijlen sabena, ford, volkswagen (huidige audi brussels), .... samen met nog zovele andere hebben di mensen telkens geld verloren door te staken, denk je dat ze het dan voor hun plezier doen of om een dagje extra vakantie te hebben?
vraag dit aan de mensen van wijlen renault vilvoorde, aan de mensen van wijlen sabena, ford, volkswagen (huidige audi brussels), .... samen met nog zovele andere hebben di mensen telkens geld verloren door te staken, denk je dat ze het dan voor hun plezier doen of om een dagje extra vakantie te hebben?
Toch leuk. Zo'n ver-van-m'n-bed-shouwMarijke26 schreef:Nee, ik heb daar niet voor GEKOZEN. Ik heb er ook niet voor gekozen om morgen tussen de uitlaatgassen te staan. Kuch.lucian schreef:Kuch.Marijke26 schreef:
Ben jij machinist ?
Als het dan zo onmenselijk is, zoek dan ander werk. Zou ik ook doen als het op mijn werk het geval was.

Weet je wat. We zullen allemaal ander werk zoeken.
Dan kan je elke dag je eigen zo interessant maken op een forum.
Gezond verstand is erg kostbaar tegenwoordig blijkbaar...
Marijke26 schreef:Nee, ik heb daar niet voor GEKOZEN. Ik heb er ook niet voor gekozen om morgen tussen de uitlaatgassen te staan. Kuch.lucian schreef:Kuch.Marijke26 schreef:
Ben jij machinist ?
dat is ook wat er aan het gebeuren is, vele collega's zoeken al ander werk, wij proberen gewoon erger te voorkomen, zoniet zal er na morgen enkel een groter effect zien van wegtrekkende treinbestuurders. maar blijkbaar ziet niemand dit probleem aankomen. men zal enkel moord en brand roepen op de moment dat het veel te laat is (zover het dat nu al niet is). wij roepen om aanwervingen, aantrekkelijkheid van de job. dit omdat we verdorie fier zijn op wat we doen, maar van alle kanten tegenwerking krijgen om onze fierheid voor onze job te mogen tonen. Hoe wil je nu voldoende kandidaten hebben voor een prachtjob als die waardering er van geen enkele kant komt. nog van buitenuit (passagiers) als van binnenuit de firma. Als je een job hebt met een verantwoordelijkheid als de onze weet je best waar je aan begint (uitzonderingen zijn er altijd) maar aan alles is een grens ook voor ons.
trouwens dit gezegd zijnde zal jij net als vele niet weten dat er in belgie meer als 1 firma is die treinbestuurders aanneemt. er zijn namelijk al verschillende cargo operatoren. die zijn volledig prive. wij komen dus niet enkel op voor de treinbestuurders van de nmbs maar voor alle treinbestuurders. alle treinbestuurders in belgie (ongeacht de firma) verdienen een gelijkwaardige waardering en loopbaan te krijgen.
Het excuus dat je voor een job gekozen hebt praat niet goed hoe mensen met je zouden mogen omgaan.
amen....Steven schreef:
dat is ook wat er aan het gebeuren is, vele collega's zoeken al ander werk, wij proberen gewoon erger te voorkomen, zoniet zal er na morgen enkel een groter effect zien van wegtrekkende treinbestuurders. maar blijkbaar ziet niemand dit probleem aankomen. men zal enkel moord en brand roepen op de moment dat het veel te laat is (zover het dat nu al niet is). wij roepen om aanwervingen, aantrekkelijkheid van de job. dit omdat we verdorie fier zijn op wat we doen, maar van alle kanten tegenwerking krijgen om onze fierheid voor onze job te mogen tonen. Hoe wil je nu voldoende kandidaten hebben voor een prachtjob als die waardering er van geen enkele kant komt. nog van buitenuit (passagiers) als van binnenuit de firma. Als je een job hebt met een verantwoordelijkheid als de onze weet je best waar je aan begint (uitzonderingen zijn er altijd) maar aan alles is een grens ook voor ons.
trouwens dit gezegd zijnde zal jij net als vele niet weten dat er in belgie meer als 1 firma is die treinbestuurders aanneemt. er zijn namelijk al verschillende cargo operatoren. die zijn volledig prive. wij komen dus niet enkel op voor de treinbestuurders van de nmbs maar voor alle treinbestuurders. alle treinbestuurders in belgie (ongeacht de firma) verdienen een gelijkwaardige waardering en loopbaan te krijgen.
Het excuus dat je voor een job gekozen hebt praat niet goed hoe mensen met je zouden mogen omgaan.
beter kan ik het niet verwoorden.
Ok dat jullie staken maar zeg dan ook WAAROM ! Nu vertrekt er vanuit de vakbonden één grote stilte... dan zijn de vele negatieve reacties ook begrijpelijk he
Ik las vorige week op de trein (net voor we in het rijtje stonden te Schaarbeek) nog een edito in Veto (het studentenblad van de KUL) over deze staking waarin het voornaamste thema was : communicatie mijne heren van de vakbond, ook naar de reiziger toe (een gewoon "sorry" van een van de grote vakbondsbobo's voldoet in mijn ogen dan ook totaal niet), enne... schiet niet in de hand die jullie voedt (cq de reiziger)
gr, Steve

Ik las vorige week op de trein (net voor we in het rijtje stonden te Schaarbeek) nog een edito in Veto (het studentenblad van de KUL) over deze staking waarin het voornaamste thema was : communicatie mijne heren van de vakbond, ook naar de reiziger toe (een gewoon "sorry" van een van de grote vakbondsbobo's voldoet in mijn ogen dan ook totaal niet), enne... schiet niet in de hand die jullie voedt (cq de reiziger)

gr, Steve
Ik staak natuurlijk ook hé. Eerst en vooral ben ik niet in het bezit van een eigen wagen. Met de trein kan ik wegens de staking niet in het Brusselse geraken. Ten tweede als lid van ACV-Transcom lijkt het me nogal logisch dat ik staak.
Je moet je eigen vakbond steunen. Ik vind het altijd erg als gesyndiceerden toch niet staken. Een vakbond hoopt dat z'n personeel meewerkt wat maar logisch is ook.
Je moet je eigen vakbond steunen. Ik vind het altijd erg als gesyndiceerden toch niet staken. Een vakbond hoopt dat z'n personeel meewerkt wat maar logisch is ook.
over het schieten in de hand die je voedt, hier kan ik (en wellicht nog vele pendelaars) TOTAAL niet mee lachen !! Bedankt hé, bende klojos, pipo's en charlantans van de "geweldige" vakbonden :
Mag ik anders de rekening van de taxi naar de vakbond sturen indien ik vanavond niet thuis raak?
gr, Steve
Belgie = toch het grootste apenland ??De Standaard schreef:
Treinverkeer vanmiddag al deels verstoord
BRUSSEL - Nog voor de aangekondigde treinstaking van start gaat, ligt een deel van het treinverkeer nu al in de knoop.
Spoorbeheerder Infrabel meldt dat het verkeer op de lijnen 94, Brussel-Doornik en 96, Brussel-Bergen-Quévy, sinds vanmiddag al grondig verstoord is. Vele treinbestuurders zouden zich ziek gemeld hebben.
'De as Schaarbeek-Moeskroen zal vanmiddag in beide richtingen het zwaarst getroffen worden door de verstoringen', aldus de woordvoerster van Infrabel. Vele treinen op die lijn zijn afgeschaft.
De lijn Brussel-Luik is eveneens niet gespaard, net als de lijnen 's Gravenbrakel-Leuven en 's Gravenbrakel-Charleroi in beide richtingen. Ook daar zijn meerdere treinen afgeschaft.
Vanavond om 22 uur start de 24-urenstaking van het spoorpersoneel. rbo
Mag ik anders de rekening van de taxi naar de vakbond sturen indien ik vanavond niet thuis raak?

gr, Steve