Pagina 7 van 20
Geplaatst: 22 mei 2006, 20:04
door AntiDLC
De gemiddelde leeftijd voor gans DLC is 26 jaar vermoed ik.
Geplaatst: 22 mei 2006, 20:13
door dlcargodriver
"antidlc" heeft het volledig juist over de verloning. Een magere troost, het bassisloon is ondertussen wel met €50 verhoogd naar €1850. Nu als je maar 20 bent en pas van school zoals mijzelf is dat niet slecht betaald. Hoewel je dat werk niet blijft doen voor dat loon als je het gewoon ziet als werk en niet als een beetje hobby. Maar DLC is nog een jonge firma, de situatie is al veel beter dan vroeger, maar is is nog veel werk. Hopelijk zal de verloning sterk verhogen eens dat er meerdere firma's in belgie komen. Als we kijken naar Engeland liggen de lonen er een stuk hoger en dat is gekomen door de zware concurentie. Het is immers goedkoper om een treinbestuurder van een andere firma af te snoepen en iets meer te betalen dan zelf bestuurders op te leiden. Dus voor de privé zal het verbeteren, B-cargo daarintegen, dat wordt de volgende SABENA, wordt nu al in de gangen van de Fankrijkstraat gezegt!
Geplaatst: 23 mei 2006, 00:20
door Miljaarde
dlcargodriver schreef:"antidlc" heeft het volledig juist over de verloning. Een magere troost, het bassisloon is ondertussen wel met €50 verhoogd naar €1850. Nu als je maar 20 bent en pas van school zoals mijzelf is dat niet slecht betaald. Hoewel je dat werk niet blijft doen voor dat loon als je het gewoon ziet als werk en niet als een beetje hobby. Maar DLC is nog een jonge firma, de situatie is al veel beter dan vroeger, maar is is nog veel werk. Hopelijk zal de verloning sterk verhogen eens dat er meerdere firma's in belgie komen. Als we kijken naar Engeland liggen de lonen er een stuk hoger en dat is gekomen door de zware concurentie. Het is immers goedkoper om een treinbestuurder van een andere firma af te snoepen en iets meer te betalen dan zelf bestuurders op te leiden. Dus voor de privé zal het verbeteren, B-cargo daarintegen, dat wordt de volgende SABENA, wordt nu al in de gangen van de Fankrijkstraat gezegt!
Zou het dan niet beter zijn alle machinisten , zowel van nmbs als van dlc, op 1 lijn te krijgen en voor dezelfde loon- en arbeidsvoorwaarden te ijveren? Die managers bij dlc zijn ook niet van gisteren en willen jonge flexibele en 'brave' bestuurders. (die niet eens een vakbond hebben, toch wel schandalig eigenlijk) Ik verwijs iedereen die het interesseert ook naar mijn repliek op het deel 'nieuws' , ongeval in zwitserland.
als twintigjarige is dat inderdaad goed betaald, maar ik ben echt verbaasd dat je dan niet verder kijkt dan je neus lang is. kun je iets na pakweg 20 jaar nog als hobby beschouwen? Zoja, dan moet je wel een echte freak zijn.
Pas op, na 7 jaar wil ik nog steeds geen enkele andere job doen, ik doe het nog altijd graag, maar je denkt al eens aan de rest van uw leven buiten de nmbs. Als je dit op je 45e nog wil doen, zul je u goed moeten soigneren en dan vind je dat loon gewoon laag, zeker als je weet wat je bij nmbs kunt hebben (oa ook aan extralegale voordelen)
We laten ons jammer genoeg verdelen door de privatisering, terwijl we allemaal (nmbs en dlc) voor hetzelfde zouden moeten opkomen
Geplaatst: 23 mei 2006, 00:20
door Miljaarde
dlcargodriver schreef:"antidlc" heeft het volledig juist over de verloning. Een magere troost, het bassisloon is ondertussen wel met €50 verhoogd naar €1850. Nu als je maar 20 bent en pas van school zoals mijzelf is dat niet slecht betaald. Hoewel je dat werk niet blijft doen voor dat loon als je het gewoon ziet als werk en niet als een beetje hobby. Maar DLC is nog een jonge firma, de situatie is al veel beter dan vroeger, maar is is nog veel werk. Hopelijk zal de verloning sterk verhogen eens dat er meerdere firma's in belgie komen. Als we kijken naar Engeland liggen de lonen er een stuk hoger en dat is gekomen door de zware concurentie. Het is immers goedkoper om een treinbestuurder van een andere firma af te snoepen en iets meer te betalen dan zelf bestuurders op te leiden. Dus voor de privé zal het verbeteren, B-cargo daarintegen, dat wordt de volgende SABENA, wordt nu al in de gangen van de Fankrijkstraat gezegt!
Zou het dan niet beter zijn alle machinisten , zowel van nmbs als van dlc, op 1 lijn te krijgen en voor dezelfde loon- en arbeidsvoorwaarden te ijveren? Die managers bij dlc zijn ook niet van gisteren en willen jonge flexibele en 'brave' bestuurders. (die niet eens een vakbond hebben, toch wel schandalig eigenlijk) Ik verwijs iedereen die het interesseert ook naar mijn repliek op het deel 'nieuws' , ongeval in zwitserland.
als twintigjarige is dat inderdaad goed betaald, maar ik ben echt verbaasd dat je dan niet verder kijkt dan je neus lang is. kun je iets na pakweg 20 jaar nog als hobby beschouwen? Zoja, dan moet je wel een echte freak zijn.
Pas op, na 7 jaar wil ik nog steeds geen enkele andere job doen, ik doe het nog altijd graag, maar je denkt al eens aan de rest van uw leven buiten de nmbs. Als je dit op je 45e nog wil doen, zul je u goed moeten soigneren en dan vind je dat loon gewoon laag, zeker als je weet wat je bij nmbs kunt hebben (oa ook aan extralegale voordelen)
We laten ons jammer genoeg verdelen door de privatisering, terwijl we allemaal (nmbs en dlc) voor hetzelfde zouden moeten opkomen
Geplaatst: 23 mei 2006, 00:28
door Steven
yep ga volledig akkoord, een banaal maar eenvoudig voorbeeld is onze vrijkaart, sommige collega's gebruiken ze amper, maar ik gebruik ze redelijk veel waardoor deze mij ook weer geld op andere vlakken doet besparen en dat is zeker niet te onderschatten den dag vandaag met de huidige prijzen aan brandstoffen.
Geplaatst: 23 mei 2006, 03:27
door Concurrent
-*-
Geplaatst: 23 mei 2006, 15:00
door AntiDLC
...
Geplaatst: 23 mei 2006, 15:10
door Concurrent
Oei oei, dat beloofd
Ik ben eens benieuwd...
Geplaatst: 23 mei 2006, 18:17
door edje
Niks van aan trekken, als TB bij DLC heb je ongetwijveld een prachtbaan.
DLC is een spoorbedrijf wat gewoon normaal bedrijf is met een 24 uurs economie, bij de NMBS is het geen haar beter, sterker nog het is een vastgeroest onrendabel staatsbedrijf.
Geplaatst: 24 mei 2006, 01:03
door Steven
edje schreef:Niks van aan trekken, als TB bij DLC heb je ongetwijveld een prachtbaan.
DLC is een spoorbedrijf wat gewoon normaal bedrijf is met een 24 uurs economie, bij de NMBS is het geen haar beter, sterker nog het is een vastgeroest onrendabel staatsbedrijf.
het eerste staatbedrijf in belgie da echt rendabel is moet nog geboren worden vrees ik

Geplaatst: 24 mei 2006, 01:23
door prahsharp
belgacom (na privatisatie), electrabel (na privatisatie), SNBA (na privatisatie) , belgocontrol, ....
de lijn had geen winst of verlies in 2004
eigenlijk zowat alle (ex)overheidsbedrijven op de NMBS en de post na

Geplaatst: 24 mei 2006, 01:31
door Steven
je zegt steeds na privatisatie, dus op da moment zijn het geen zuivere overheidsbedrijven meer en klopt het wat ik zeg
Geplaatst: 24 mei 2006, 02:02
door dlcargodriver
HAHAha, benny, das een goei, jij hebt een trein moeten doen naar BP chemicals en je hebt nog geen badge. Ik heb speciaal al moeten geen naar BP voor dat filmpje en heel de boel daarrond een paar maand geleden. Nu ik heb de badge toen gekregen, maar sindsdien hebben ze mij er nooit meer heen gestuurd. De logica zelf noemen ze dat. LOL.
Geplaatst: 24 mei 2006, 20:28
door Trainspotterke
dlcargodriver schreef:HAHAha, benny, das een goei, jij hebt een trein moeten doen naar BP chemicals en je hebt nog geen badge. Ik heb speciaal al moeten geen naar BP voor dat filmpje en heel de boel daarrond een paar maand geleden. Nu ik heb de badge toen gekregen, maar sindsdien hebben ze mij er nooit meer heen gestuurd. De logica zelf noemen ze dat. LOL.
Ze hebben dan toch iets overgeërfd van de NMBS!

Geplaatst: 25 mei 2006, 01:38
door Concurrent
-*-