Ik zeg niet dat Olen een gehucht is,verre van, maar ik vraag me af waarom Olen een IR-stop heeft terwijl Kessel, Nijlen en Bouwel stations zijn met ongeveer evenveel reizigers (Nijlen en Bouwel zelfs meer) terwijl daar enkel L-treinen stoppen.melle schreef:Dude, ik woon in Olen en ik kan u verzekeren dat er genoeg mensen in Olen zijn die de trein nemen. Dat ze gewoon het peroon verlengen, er is genoeg plaats. Dan moet er niets worden afgeschaft. En ten tweede Olen is geen klein gehucht maar een dorp met 3 parochies, misschien kan je eens om 8 uur op het station van Olen komen kijken en dan zal je zien dat je in somige wagons er niet meer bij kan.Nicholas schreef:Bij de IR-e verbinding zou men de stop in Olen beter afschaffen en deze in Nijlen laten stoppen.treinbruno schreef:kunnen de IR treinen olen dan niet overslaan en alleen de L trein laten stoppen?
dat is toch maar zo'n klein gehucht
Nijlen heeft wel wat meer reizigers dan Olen en wordt enkel door L-treinen bediend.
Of gewoon de stop In Olen afschaffen is ook nog een optie.
Nuja, van mij mogen ze evengoed de stop in Olen houden, het tijdsverlies is gering en het zorgt toch voor een betere bediening, en misschien kunnen ze dan het perron verlengen zodat langere treinen geen problemen vormen.

Volgens mij, 't is gewoon mijn persoonlijke ervaring, je hoeft er dus niet mee akkoord te gaan, worden de stations tussen Lier en Herentals toch als minderwaardig behandeld.
Sinds de nieuwe dienstregeling is het al verbeterd (nieuwe L-trein Lier-Herentals(, maar er is toch nog veel ruimte voor verbetering.