Moderniseringen materieel

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Shrek

Bericht door Shrek »

waarom zouden disco en resto 200 kunnen? :roll: alleen het interieur is aangepast en er zijn wat ramen dichtgemaakt (alle andere ingrepen vragen aan homologatie)
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Shrek schreef:waarom zouden disco en resto 200 kunnen? :roll: alleen het interieur is aangepast en er zijn wat ramen dichtgemaakt (alle andere ingrepen vragen aan homologatie)
Omdat het erop staat :) Afbeelding
Shrek

Bericht door Shrek »

SIMPY.be schreef: Omdat het erop staat :)
overtuigend genoeg :P
Steven

Bericht door Steven »

yep maar aangezien dat rijtuig tot nu toe altijd al in een samenstelling heeft gezeten waar op zijn minst 1 rijtuig maar geschikt was voor 160 heeft die sr3 rijtuig volgens mij nog nooit die 200 effectief gedaan
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Dat ze die SR3 maar rap in de IC A steken! 8) :lol: :P
Boke
Contacteer:

Bericht door Boke »

Bart schreef:
Mechanik schreef: Wat het moderniseren van de varkens betref weet ik het volgende wat al zeker zal veranderen;
Stuurcabine zonder "ontsnappingsdeuren", plaatsing van de koplampen wordt aangepast ivm de zichtbaarheid die, nu, onvoldoende is.
bijkomende opstapbeugel in de pakwagen.
Wat betrefd de passagierskant zou het worden zoals de gemoderniseerde stelletjes.
Volgens de verdeler zou op het einde van dit jaar 1 vierledige worden gemoderniseerd. Dit op proef, als de proef voldoening geeft, gaan ze stelselmatig worden gemoderniseerd. Het interieur zal er niet uitzien zoals de gemoderniseerde klassieke stellen. De lilla kleur is vervangen door blauwe zitbanken. Wat erook gaat veranderen zijn de toiletten. Dit zullen dus chemische toiletten worden gelijk bij de ms96. Dit moeten ze vooral doen voor de Antwerpse Noord-Zuid verbinding. Er mogen enkel treinen door de N-Z verbinding die over afgesloten toiletten beschikken.
Ik vraag met dan wel af met welk materiaal ze de IR Essen-Jambes en de stopttrein Roosendaal-Antwerpen gaan doen. Tenzij ze die dienstregeling gewoon blijven behouden zoals ze nu is, langs Antwerpen-Oost.....
Al meer nieuws over dit stel?
msts.be

Bericht door msts.be »

Neen , de modernisering van de varkensneuzen staat blijkbaar in het vriesvak :lol: :shock: :evil: En dit is gemeend !! Bij de Breaks laat men er dan geen gras over groeien en krijgen deze stellen waarschijnlijk het interieur van een M6 .. :) Wat dus best te pruimen valt , alhoewel niet iedereen het daarmee kan vinden :?
Bart

Bericht door Bart »

Ze zullen met de breaks waarschijnlijk grootse plannen hebben hé, zodat die voorang zullen krijgen op de vierledige.
Maar maak je geen zorgen, de vierledige zijn niet voor de schroot ze, het is niet omdat het momenteel in't "vriesvak" zit, dat ze het binnenkort niet gaan ontdooien :wink: Trouwens de breaks zijn amper 5 jaar jonger dan de vierledige.
msts.be

Bericht door msts.be »

Ondertussen moet ik even op mijn woorden terugkomen : men heeft de plannen ontdooid , meer nog : ze liggen terug op tafel..

Er zijn namelijk volgende nieuwe aanbestedingen verschenen op de NMBS-Aankopen website:

Levering van zetelhoezen in het kader van de renovatie van de motorrijtuigen MR80-82-83 (BREAK) en MR75-76-77 (VIERLEDIGE)

Levering van rolgordijnen in het kader van de renovatie van de motorrijtuigen MR80-82-83 (BREAK) en MR75-76-77 (VIERLEDIGE)

Vraag is nu wanneer de eerste gerenoveerde varkensneus op de sporen zal verschijnen.. volgens mij is dat 2008 , ik verwacht nog dat men dit jaar een prototype Break zal klaarhebben , vermits enkele aanvragen daarvoor al eerder bekendgemaakt werden ..
bobby

Bericht door bobby »

NMBS zou beter (en zelfs dringed) de I5 slaaprijtuigen die vandaag staan te rotten modernizeren:
- nieuw interieur: I11 of 10 tweede klasse + M4 trekduw kabels

Voor 1ste klasse zou NMBS een aantal rijtuigen I10-B kunnen ombouwen tot I10-a; plus M4 trekduw kabels
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Ik denk dat nieuwe rijtuigen goedkoper gaan zijn, want I5 rijtuigen hebben geen automatische deuren!!!
bobby

Bericht door bobby »

probleem met de deuren? (I5)

dat kunnen ze toch oplossen zeker, misschien kunnen ze er dan ineens een 200 km/u versie van maken (met I11 trekduw kabel)
Shrek

Bericht door Shrek »

waarom 200? de samenstelling waar die dingen in rijden laat dat toch nooit toe :roll: en trek-duw is voor internationale rijtuigen ook niet echt nodig, alle stuurstanden blijven toch in belgië :P
Steven

Bericht door Steven »

de I5 rijtuigen zijn verkocht aan het buiteland zoals er te lezen is in 'op de baan'
260689

Bericht door 260689 »

toch ni allemaal?
Plaats reactie