Moderniseringen materieel
Al meer nieuws over dit stel?Bart schreef:Volgens de verdeler zou op het einde van dit jaar 1 vierledige worden gemoderniseerd. Dit op proef, als de proef voldoening geeft, gaan ze stelselmatig worden gemoderniseerd. Het interieur zal er niet uitzien zoals de gemoderniseerde klassieke stellen. De lilla kleur is vervangen door blauwe zitbanken. Wat erook gaat veranderen zijn de toiletten. Dit zullen dus chemische toiletten worden gelijk bij de ms96. Dit moeten ze vooral doen voor de Antwerpse Noord-Zuid verbinding. Er mogen enkel treinen door de N-Z verbinding die over afgesloten toiletten beschikken.Mechanik schreef: Wat het moderniseren van de varkens betref weet ik het volgende wat al zeker zal veranderen;
Stuurcabine zonder "ontsnappingsdeuren", plaatsing van de koplampen wordt aangepast ivm de zichtbaarheid die, nu, onvoldoende is.
bijkomende opstapbeugel in de pakwagen.
Wat betrefd de passagierskant zou het worden zoals de gemoderniseerde stelletjes.
Ik vraag met dan wel af met welk materiaal ze de IR Essen-Jambes en de stopttrein Roosendaal-Antwerpen gaan doen. Tenzij ze die dienstregeling gewoon blijven behouden zoals ze nu is, langs Antwerpen-Oost.....
Ze zullen met de breaks waarschijnlijk grootse plannen hebben hé, zodat die voorang zullen krijgen op de vierledige.
Maar maak je geen zorgen, de vierledige zijn niet voor de schroot ze, het is niet omdat het momenteel in't "vriesvak" zit, dat ze het binnenkort niet gaan ontdooien
Trouwens de breaks zijn amper 5 jaar jonger dan de vierledige.
Maar maak je geen zorgen, de vierledige zijn niet voor de schroot ze, het is niet omdat het momenteel in't "vriesvak" zit, dat ze het binnenkort niet gaan ontdooien

Ondertussen moet ik even op mijn woorden terugkomen : men heeft de plannen ontdooid , meer nog : ze liggen terug op tafel..
Er zijn namelijk volgende nieuwe aanbestedingen verschenen op de NMBS-Aankopen website:
Levering van zetelhoezen in het kader van de renovatie van de motorrijtuigen MR80-82-83 (BREAK) en MR75-76-77 (VIERLEDIGE)
Levering van rolgordijnen in het kader van de renovatie van de motorrijtuigen MR80-82-83 (BREAK) en MR75-76-77 (VIERLEDIGE)
Vraag is nu wanneer de eerste gerenoveerde varkensneus op de sporen zal verschijnen.. volgens mij is dat 2008 , ik verwacht nog dat men dit jaar een prototype Break zal klaarhebben , vermits enkele aanvragen daarvoor al eerder bekendgemaakt werden ..
Er zijn namelijk volgende nieuwe aanbestedingen verschenen op de NMBS-Aankopen website:
Levering van zetelhoezen in het kader van de renovatie van de motorrijtuigen MR80-82-83 (BREAK) en MR75-76-77 (VIERLEDIGE)
Levering van rolgordijnen in het kader van de renovatie van de motorrijtuigen MR80-82-83 (BREAK) en MR75-76-77 (VIERLEDIGE)
Vraag is nu wanneer de eerste gerenoveerde varkensneus op de sporen zal verschijnen.. volgens mij is dat 2008 , ik verwacht nog dat men dit jaar een prototype Break zal klaarhebben , vermits enkele aanvragen daarvoor al eerder bekendgemaakt werden ..