Pagina 7 van 11
Geplaatst: 12 sep 2006, 09:46
door ziemon
en de eerste E186, de 111 (!?!)

Geplaatst: 28 sep 2006, 00:00
door msts.be
Naast de vele andere nieuwigheden rond de Neubauloks (BR186 , BR246 voor LNVG/Metronom , Taurus wereldrecordloc , Prima 6000) is ook de Voith Maxima voorgesteld ..
Foto's zijn te vinden op de website van
Eisenbahn Kurier en waarschijnlijk ook via Google ..
Ik moet zeggen dat Voith al een flink nadeel heeft : het design van de loc is een ramp , men heeft nog nooit een diesel-hydraulische loc gemaakt met zoveel vermogen : de technologie staat dus nog niet echt op punt en er zijn nog geen orders binnengelopen.. dat begint dus al goed ..
De enige kans die de Maxima volgens mij heeft is bij de DB de 215/218'ers vervangen bij de SyltShuttle en de treinen op de Marschbahn trekken , plus misschien enkele privé-bedrijven die het erop wagen om een grootvermogen-loc te leasen , en misschien is er ook nog interesse in Oost-Europa .. maar dit zijn maar mogelijke denkpistes , er zijn nog ook vele andere mogelijkheden ..
Naast de Maxima heeft Voith eveneens een model van een rangeerloc à la Vossloh G1206/G1000BB/G1700BB voorgesteld , maar vermits Vossloh hier monopolist is (ja ook Gmeinder is niet echt een serieuze concurrent ..

) en ze nog eens componenten aan hun concurrent leveren maakt dat het Voith-locomotieven avontuur wel eens snel afgelopen zou kunnen zijn..
Ik zet dus voorlopig mijn kaarten in op Vossloh met hun Euro 4000 , die kan wel wat potten breken ..
Geplaatst: 29 sep 2006, 13:52
door ziemon
dat Voith aan anderen levert maakt ze toch alleen maar sterker, de concurrentie is afhankelijk van Voith (zo komen ze aan het kapitaal om een deze project te starten). Over het design kan men strijden, het is door een extern ontwerpbureau gedaan en zal voor het succes van het product niet veel uitmaken.. als er bedrijven zijn die met een G2000 door het land durft te rijden (ik zou me kapotschamen, maar dat terzijde) dan kan dit ook.
de lok welke getoont is is nog in ontwikkeling, het exemplaar was ook nog niet af, maar voor Innotrans net ver genoeg. We moeten nog wel half jaartje wachten voor een eerste Maxima zien rijden.
En Vossloh, tja, ze hebben inmiddels enigszins uitgevonden dat ze niet al te beste producten maken (G2000 storingen, G1206 trekken krom, G400en zijn helemaal nutteloos). Monopolie hebben ze niet, ze kunnen alleen snel leveren, en omdat de behoefte aan ieder ding wat kan rijden op rails en wagons kan trekken zo enorm groot is, neemt men vrijwel alles aan wat uit de fabriek komt...
Bepalend zal dus zijn of het uiteindelijk echt verkocht zal worden en zo ja aan wie, Voith zou een goede kandidaat zijn.... geld genoeg... hoop kennis kunnen ze dan binnenhalen (met name de oude MaK en Siemens licenties!) en een concurrent minder....
Vossloh overweegt nu de lokomotiefbouw af te stoten, dit kunnen ze niet veel langer meer recht houden. Ze zijn beter in andere dingen en een dergelijk onregelmatig bedrijfstak is men liever kwijt dan rijk.
Tenslotte klopt het van de reeks, naast de Maxima is er namelijk de Gravita, welke beschikbaar zal zijn van 500kW tot 2700kW, 2/3/4 assig.
Geplaatst: 01 okt 2006, 23:00
door FLV-FGSP
FLV-FGSP schreef:

Voor de nieuwe dienst Antwerpen - Noorderkempen gaat de NMBS zo'n beest huren. Volgens de berichten zouden de treinen uit rijtuigen I11 bestaan.
Volgens de nieuwste berichten gaat de NMBS 4 van die beesten leasen bij Mitsui. Een trein naar Brecht zou uit 3 rijtuigen I11 met voor en achter een TRAXX bestaan. Onderhoud zou op Antwerpen Noord gebeuren.
Geplaatst: 01 okt 2006, 23:09
door Concurrent
Powerede By Alsthom wsh

Nuja, het zijn toch mooie loc's of niet?
Geplaatst: 01 okt 2006, 23:29
door Shrek
het zou een mooie tussenoplossing zijn tot de HST-stellen er zijn

(maar ETCS 2 op de 13nen of desnoods zelfs 12-en zou dat ook zijn

)
Geplaatst: 01 okt 2006, 23:47
door Wover
FLV-FGSP schreef:FLV-FGSP schreef:

Voor de nieuwe dienst Antwerpen - Noorderkempen gaat de NMBS zo'n beest huren. Volgens de berichten zouden de treinen uit rijtuigen I11 bestaan.
Volgens de nieuwste berichten gaat de NMBS 4 van die beesten leasen bij Mitsui. Een trein naar Brecht zou uit 3 rijtuigen I11 met voor en achter een TRAXX bestaan. Onderhoud zou op Antwerpen Noord gebeuren.
3 rijtuigen met 2 locs

, zijn ze van plan het wereldrecord optrekken met een trein van 0 - 100 te verbreken ofzo?
Geplaatst: 02 okt 2006, 00:21
door Shrek
Wover schreef:3 rijtuigen met 2 locs

, zijn ze van plan het wereldrecord optrekken met een trein van 0 - 100 te verbreken ofzo?
2x5600Kw = 11200 Kw
2x85t+3x50t = 180 t
Stel dat deze samenstelling vanaf het aanzetten meteen op vol vermogen zou draaien gaat hij van 0-100 in (27.7)²x180/11.2x4/9000 ofwel 5.5 seconden
in realiteit zal het wel iets minder zijn maar nog altijd snel genoeg

Geplaatst: 02 okt 2006, 14:39
door TSP
Stel dat deze samenstelling vanaf het aanzetten meteen op vol vermogen zou draaien gaat hij van 0-100 in (27.7)²x180/11.2x4/9000 ofwel 5.5 seconden
in realiteit zal het wel iets minder zijn maar nog altijd snel genoeg
En dan te bedenken dat de snelst optrekkende auto (Bugatti Veyron) in 3.2 naar de 100 gaat en toch veel lichter is.....
Geplaatst: 02 okt 2006, 15:33
door ziemon
enig probleem is wel dat Mitsui nog geen loks in opdrahct heeft... zouden dan E186ers moeten worden, maar die heeft Mitsui dus nog geen besteld, weet niet voor wanneer men wil gaan rijden maar komend jaar zit dat er dan nog niet in.... Angel Trains heeft er trouwens wel een aantal in 2007, want de HSL wordt er zowieso mee bereden natuurlijk, maar er komen er nu ook 15 ipv 12, dus er is wat ruimte...
Geplaatst: 09 okt 2006, 21:28
door msts.be
Wáááááááhhhhh !!

Wat lees ik nu op de nieuwsgroep
misc.transport.rail.europe ??
misc.transport.rail.europe schreef:Voith Maxima. 3620 kW medium speed by Anglo-Belgian, transmission by
Voith.
Wat nu ? Is die Maxima met 2 van onze HLR77 motoren onderweg ofwat

Nee nee , we zullen er maar vanuitgaan dat het een nieuwe is maar ik ben verbaasd dat men voor ABC gekozen heeft want zelfs in de Franse BB75000 wordt een Duitse MTU motor gebruikt ..
Geplaatst: 10 okt 2006, 09:15
door ziemon
ja maja als de contacten met MTU niet helemaal rimpeloos verlopen, dan gaat men ergens anders motoren zoeken!
Geplaatst: 05 nov 2006, 00:46
door msts.be
Ok , na de tevredenheid over de BR246 en de teleurstelling over de Maxima komt nu de volgende teleurstelling ..
http://schienenfahrzeuge.netshadow.at/d ... e_id=83324
Wat is dit voor een stuurpost ?

Dit verwacht men toch helemaal niet van Bombardier , koploper in ergonomische en eenvoudige stuurposten , gooit men hier de LCD's eruit , vervangt ze terug door analoge meters en terug een hele hoop schakelaars en hendels terwijl die in de andere TRAXX weggewerkt zijn door tiptoesten naast de LCD schermen .. ordelijker is anders hoor ..
Nee , ik snap echt niet waarom men niet die LCD's kan houden , een dieselloc heeft toch ook een batterij die die dingen van stroom kan voorzien als de motor niet draait ?? Zelfde als de panto van een e-loc niet aan de draad staat maar al wel de schermen opgezet kunnen worden.
OK , andere diesellocs zoals de Class'66 en G2000 hebben ook een stuurpost zonder LCD's en met meters , maar dat zijn gewoon stoerdere locs die gewoon om een passendere stuurpost vragen.En aangezien Bombardier al in de rest van de TRAXX reeks dezelfde stuurpost gebruikt werd was het dus ook logisch dat deze ook in de DE variant zou gebruikt worden , maar dat is dus nu duidelijk niet het geval...
Geplaatst: 05 nov 2006, 14:37
door Steven
de url doet het niet

Geplaatst: 05 nov 2006, 18:53
door Bert
Steven schreef:de url doet het niet

Bij mij doet die het wel
Zoveel schakelaars zijn er nu toch ook niet, er zijn nog altijd veel meer tiptoetsen.
Waarschijnlijk hebben ze die schakelaars gebruikt om gemakkelijker en sneller te bedienen, dan daar eerst naar het juiste knopje te moeten zoeken.
