Pagina 7 van 187
Re: Fyra.
Geplaatst: 20 mei 2010, 21:09
door Lukas
Hoi,
Ik heb vandaag de Fyra gezien in Leuven.
Lukas
Re: Fyra.
Geplaatst: 21 mei 2010, 09:21
door OMC
Fyra is op 18/05 overgebracht van Roosendaal naar Leuven voor nachtelijke testritten. Alles bij elkaar heeft het konvooi met een vertraging van 5u47 gereden wegens problemen onderweg (niets nieuws uiteraard). En nog steeds met graffiti op!
Re: Fyra.
Geplaatst: 21 mei 2010, 10:51
door eagleheart
hoi,
Weet iemand wanneer deze treinen testritten regio Antwerpen doen?
mvg
Re: Fyra.
Geplaatst: 23 mei 2010, 21:39
door HijDieHetWeet
V250 deed proefritten tussen Leuven en Brussel, en niet op L2. Proeven aan +200 km/u.
Re: Fyra.
Geplaatst: 24 mei 2010, 09:51
door Shrek
HijDieHetWeet schreef:V250 deed proefritten tussen Leuven en Brussel, en niet op L2. Proeven aan +200 km/u.
Signalisatie uitgezet?

Re: Fyra.
Geplaatst: 24 mei 2010, 11:26
door HLE 2302
HijDieHetWeet schreef:V250 deed proefritten tussen Leuven en Brussel, en niet op L2. Proeven aan +200 km/u.
Dat is toch V.max 160 km/h op die lijn ?
Re: Fyra.
Geplaatst: 24 mei 2010, 12:34
door Shrek
HLE 2302 schreef:Dat is toch V.max 160 km/h op die lijn ?
De sporen en bovenleiding kunnen 200 km/h aan, maar de signalisatie laat dat niet toe

Re: Fyra.
Geplaatst: 24 mei 2010, 14:03
door Steven
proefritten doen ze altijd op een buiten dienst gesteld baanvak van KMpunt x tot KMpunt y.
Op dat moment is de klassieke snelheidsgrens niet meer van toepassing, het zijn dan ook testritten voor iets he

.
Re: Fyra.
Geplaatst: 24 mei 2010, 14:22
door Accelerat
[offtopic]Was het ooit ook niet het plan om BXL-Leuven geschikt voor 200 km/h te maken?[/offtopic]
Re: Fyra.
Geplaatst: 24 mei 2010, 18:12
door Joris
Hallo,
sncf-sncb schreef:[offtopic]Was het ooit ook niet het plan om BXL-Leuven geschikt voor 200 km/h te maken?[/offtopic]
Ja, tot men ontdenkte dat men geen TBL2 meer mocht gebruiken, en ETCS, sja, dat verhaaltje kennen we intussen...
Ooit zal daar 200kmph gereden worden, maar nog niet in de eerste jaren
Groeten,
Joris De Mol
Re: Fyra.
Geplaatst: 24 mei 2010, 19:12
door pietje
Joris schreef:Hallo,
sncf-sncb schreef:[offtopic]Was het ooit ook niet het plan om BXL-Leuven geschikt voor 200 km/h te maken?[/offtopic]
Ja, tot men ontdenkte dat men geen TBL2 meer mocht gebruiken, en ETCS, sja, dat verhaaltje kennen we intussen...
Ooit zal daar 200kmph gereden worden, maar nog niet in de eerste jaren
Groeten,
Joris De Mol
Men mag TBL2 nog wel gebruiken, maar men mag het gebruik niet verplicht opleggen, dat mag alleen met ETCS.
Dit is dus een drogreden.
Re: Fyra.
Geplaatst: 26 mei 2010, 17:34
door Ydv87
Speedy schreef:V250 ('Fyra') is gisteren overgebracht door 2+T77ATB vanuit Nederland tot Leuven waar men er nu gaat mee testen voor homologatie.
Ik heb enkele foto's genomen, bij zijn doortocht op L12 (
http://www.lijn-12.be/album-10-05-18.php). Op de foto's die ik genomen heb, vind ik nergens (op de rijtuigen) een treinnummer. Mijn vraag:
Is dit hetzelfde treinstel (4806), dat bij vorige testen werd gebruikt?
En waarom is de nummering 'gaan vliegen'?
Iemand enig idee?
Alvast bedankt,
Groetjes,
Yannick DV
Re: Fyra.
Geplaatst: 27 mei 2010, 01:11
door Steven
pietje schreef:
Men mag TBL2 nog wel gebruiken, maar men mag het gebruik niet verplicht opleggen, dat mag alleen met ETCS.
Dit is dus een drogreden.
Men vond het zinloos nog verder te investeren in TBL2 met het zicht op ETCS, de directie was naar schijnt ook nooit helemaal tevreden over TBL2 al weet ik de reden er niet van. Ikzelf vind TBL2 zalig, heb er nog nooit problemen mee gehad en heb er nu al 7 jaar ervaring mee op L2.
Re: Fyra.
Geplaatst: 27 mei 2010, 07:53
door AlexNL
Wat betreft de treinen: wat ik heb vernomen via Opeens Had Ik Het is dat op dit moment in Nederland alleen de stroomafnemer en de ATB is goedgekeurd. In België is nog helemaal niets goedgekeurd omdat de trein buiten profiel raakt wanneer de treeplank uitklapt, bijvoorbeeld door een storing. Alle treinen zouden terug moeten naar Italië.
Geen goed nieuws dus.
Re: Fyra.
Geplaatst: 27 mei 2010, 11:22
door kika
Als dat waar is, terug naar Italië, komt natuurlijk direct de vraag: waar en wanneer te zien in exotische oorden?