Re: BENELUX
Geplaatst: 13 sep 2009, 12:32
Te weinig remvermogen.
Gebrek aan remkracht....rijtuigen of wagens "helpen" de lok bij het stoppen.melle schreef:Waarom mogen losse locs maar 100?
Voor Fyra zijn inderdaad twee rijtuigstammen aan de beneluxdienst onttrokken. Eigenlijk zelfs slechts één, want de andere werd voor 7 september ook al gebruikt bij de proefritten over de HSL.dentheo schreef:1) NS ( HiSpeed) rijdt nu interne hoge snelheidsverbinding : R'dam-A'dam
Deze blauwe rijtuigen waren al geruime tijd gereserveerd voor NS Hispeed, echter nog niet van kleurstelling verandert aangezien ze nog in binnenlandse treinen gebruikt werden. Er zijn nog twee van deze rijtuigen die nu nog gebruikt worden in de IC's Den Haag Centraal - Venlo en hierin duidelijk herkenbaar zijn aan de aanwezigheid van de handgrepen om de deur te openen i.p.v. de drukknopjes die het binnenlandse ICRm heeft gekregen.1)Terug blauwe rijtuigen in Benelux
Heb je het dan over i6 rijtuigen of bvb i11?Daniël schreef:Voor Fyra zijn inderdaad twee rijtuigstammen aan de beneluxdienst onttrokken. Eigenlijk zelfs slechts één, want de andere werd voor 7 september ook al gebruikt bij de proefritten over de HSL.dentheo schreef:1) NS ( HiSpeed) rijdt nu interne hoge snelheidsverbinding : R'dam-A'dam
De stam Belgische rijtuigen is er overigens vooral om alles wat soepeler te laten verlopen, want eigenlijk waren er al voldoende rijtuigstammen met de indienststelling van de stam met drie blauwe rijtuigen.
Deze blauwe rijtuigen waren al geruime tijd gereserveerd voor NS Hispeed, echter nog niet van kleurstelling verandert aangezien ze nog in binnenlandse treinen gebruikt werden. Er zijn nog twee van deze rijtuigen die nu nog gebruikt worden in de IC's Den Haag Centraal - Venlo en hierin duidelijk herkenbaar zijn aan de aanwezigheid van de handgrepen om de deur te openen i.p.v. de drukknopjes die het binnenlandse ICRm heeft gekregen.1)Terug blauwe rijtuigen in Benelux
Overigens bestaat er de kans dat er in 2010 nog meer Belgische rijtuigen in de Beneluxdienst gaan verschijnen als de stuurstanden het einde van hun revisietermijn bereiken. De blauwe rijtuigen zijn namelijk eigenlijk zogenaamde "eindrijtuigen" voor de deursluiting en horen dus thuis op de plek van de Bs. Nu is deze functie nog niet essentieel zolang er niet over de HSL gereden wordt trouwens.
Dit is officieel en bevestigd door Michiel van Roozendaal, topman NS Hispeed.Kristofke schreef:In De Morgen van vrijdag stond dat de benelux afgeschaft wordt eenmaal de NS al zijn Italiaanse broltreinen ontvangen heeft.
Is dit dan al officieel? Want er was toch veel protest tegen.
Alleen als je vroeg kunt boeken.Zullen de trajecten met de Fyra goedkoper zijn dan met de Thalys?
Thalys is bedoeld voor richting Parijs, Keulen, en grotere afstanden. Fyra is bedoeld op kortere afstanden, vandaar ook de lagere snelheid (250 ipv 300 km/h)Is het de bedoeling dat zij elkaar beconcurreren?
Wat de plannen van de NMBS zijn, weet ik niet. Ik verwacht dat de Fyra-treinen de rijpaden van de Benelux over zullen nemen.Bij het verdwijnen van de Benelux zou het leuk zijn moest de NMBS een nieuwe verbinding maken tussen Antwerpen en Brussel tegen dezelfde snelheid en met hetzelfde aantal haltes (als er nog rijpaden vrij zijn natuurlijk).
Volgens mij is de Fyra in Belgie een gewone NMBS trein....Kristofke schreef: Bij het verdwijnen van de Benelux zou het leuk zijn moest de NMBS een nieuwe verbinding maken tussen Antwerpen en Brussel tegen dezelfde snelheid en met hetzelfde aantal haltes (als er nog rijpaden vrij zijn natuurlijk).
Op de Fyra site staat het volgende over de prijzen:Hogersluys schreef:^^Is dat zo? Dus zal je met een gewoon ticket Brussel-Antwerpen op de Fyra kunnen? In Nederland moet daar een toeslag voor betaald worden en dient men op tijd te reserveren. Ik denk eerlijk gezegd dat het in België niet anders zal zijn.
De Benelux komt te vervallen, de gereserveerde plaatsen waar jij het over hebt, is in de Fyra-treinen. Benelux door NS/NMBS gaat hoe dan ook verdwijnen... tenzij een ander erop inspringt.Robin schreef:Ik denk dat ze de benelux gaan behouden want ik dacht toch dat er gereserveerde plaatsen komen.