Pagina 7 van 21
					
				Re: GEN-treinstellen
				Geplaatst: 02 jul 2010, 14:27
				door 13'erke
				Reuel schreef:Transport naar Bombardier in Brugge? Anders zou ik eens een kijkje durven nemen.
Transport naar Schaarbeek 

 
			 
			
					
				Re: GEN-treinstellen
				Geplaatst: 02 jul 2010, 23:09
				door HLE 2302
				Stond deze middag aan de werkplaats dieseltractie in Schaarbeek.
			 
			
					
				Re: GEN-treinstellen
				Geplaatst: 03 jul 2010, 08:51
				door melle
				Ik heb er uit de trein een foto van gemaakt. Zal ze direct even uploaden
			 
			
					
				Re: GEN-treinstellen
				Geplaatst: 03 jul 2010, 09:26
				door melle
				Het is vanuit de trein getrokken en er staat vanalles in de weg; maar hier dan toch 2 foto's

1 ding vraag ik me af. Gaan die lelijke dingen op dat dak nog worden opgetut met wat platen ofzo? Het ziet eruit als de niet-zichtbare binnenkant van een frigo.  

 
			 
			
					
				Re: GEN-treinstellen
				Geplaatst: 03 jul 2010, 10:02
				door dentheo
				Misschien is het wel "de achterkant van een frigo", hebben die dingen airco ?
			 
			
					
				Re: GEN-treinstellen
				Geplaatst: 03 jul 2010, 10:06
				door melle
				Ik hoop van wel. Dat zou anders een grote blunder zijn :p
			 
			
					
				Re: GEN-treinstellen
				Geplaatst: 03 jul 2010, 11:16
				door trainboy2004
				Gisteren op Aachen West: 
link en 
link 
			 
			
					
				Re: GEN-treinstellen
				Geplaatst: 03 jul 2010, 13:28
				door Steven
				melle schreef:
1 ding vraag ik me af. Gaan die lelijke dingen op dat dak nog worden opgetut met wat platen ofzo? Het ziet eruit als de niet-zichtbare binnenkant van een frigo.  

 
kijk naar het voorbeeld dat in Duitsland al te zien is en dan weet je dat ze die niet afdekken. Het ontwerp van de Desiro ML is nu eenmaal zo.
 
			 
			
					
				Re: GEN-treinstellen
				Geplaatst: 03 jul 2010, 13:46
				door dentheo
				Probleem is dat die condensors lucht nodig hebben en ook als ze lang stilstaan.
Zijdelingse schermen kunnen die luchtstroming sterk belemmeren en ik weet niet of er veel ventilatorpower inzit.
Anders gaat de condensor eruit op hoge druk en stopt de airco.
			 
			
					
				Re: GEN-treinstellen
				Geplaatst: 03 jul 2010, 14:06
				door melle
				Dat is wel een kleine tegenvaller. Het lijkt alsof de lijnen zo abrupt stoppen.
			 
			
					
				Re: GEN-treinstellen
				Geplaatst: 03 jul 2010, 21:51
				door Accelerat
				Hobbes schreef:Laat ons hopen dat het niet hetzelfde circus wordt als met de T18...  

 
Ik garandeer je dat dit wederom zo'n circus gaat worden.....
 
			 
			
					
				Re: GEN-treinstellen
				Geplaatst: 04 jul 2010, 20:31
				door msts.be
				Voor wat ? Omdat jullie "Quietschies" (SLT, Quietschie is een bijnaam van de Duitse BR423/425, waar de SLT van afgeleid is) ook nog altijd met problemen sukkelen ?
			 
			
					
				Re: GEN-treinstellen
				Geplaatst: 05 jul 2010, 12:10
				door melle
				Op het filmpje dat siemens een jaar ofzo terug lanceerde zijn toch wel degelijk afdekplaten te zien, Steven?
Misschien worden ze pas later gemonteerd?
			 
			
					
				Re: GEN-treinstellen
				Geplaatst: 05 jul 2010, 13:19
				door kika
				Bij de Desiro MLs die hier rijden, zit er nog een afdekplaat tot boven de zijraampjes van de bestuurderpost, dit is blijkbaar extra, want op de presentatie van Siemens staat dat er niet op. Blijkbaar was dat voor de NMBS ook niet nodig of komt het nog bij de afwerking. Of het louter estethisch is of een andere functie heeft weet ik niet.
			 
			
					
				Re: GEN-treinstellen
				Geplaatst: 05 jul 2010, 15:18
				door Steven
				melle schreef:Op het filmpje dat siemens een jaar ofzo terug lanceerde zijn toch wel degelijk afdekplaten te zien, Steven?
Misschien worden ze pas later gemonteerd?
Al de Desiro's ML die ik tot nu toe gezien heb (op Innotrans te Berlijn en in Aachen waren op deze manier afgewerkt)