Dat zijn wissels van 120 km/u.260689 schreef:Ik dacht dat men die wissel op de 50A naar de 50 90km/h was het kan ook 100km/h zijn.groentje schreef:In het gat dat die ene trein laat richting Brussel, kan je natuurlijk wel een andere trein uit Denderleeuw laten invoegen, de wissels op lijn 50A zijn van het snelle type.
Toeristentreinen
Re: Toeristentreinen
Ah, dan had ik toch juist gedacht maar wist het niet zeker dus had ik 90/100kmh gezet.Steven schreef:Dat zijn wissels van 120 km/u.260689 schreef:Ik dacht dat men die wissel op de 50A naar de 50 90km/h was het kan ook 100km/h zijn.groentje schreef:In het gat dat die ene trein laat richting Brussel, kan je natuurlijk wel een andere trein uit Denderleeuw laten invoegen, de wissels op lijn 50A zijn van het snelle type.
Denderleeuw is toch geen klein station, moest daar nu met goed weer een toeristentrein stoppen (2 's morgens), want mensen vanuit Geraardsbergen - Ninove moeten altijd 2 keer overstappen als ze naar Oostende/Blankenberge willen. Moest er een trein extra stoppen in Denderleeuw naar Oostende/Blankenberge is dit toch makkelijk. Want deze gaan altijd via lijn 50A.
Maar geen enkele van die treinen in Denderleeuw is overbezet momenteel, de treinen op L50A zijn dat wel. Dan is het toch zinloos de mensen uit Denderleeuw en omstreken daar nog bij te gaan proppen als er al alternatieven genoeg zijn richting Gent en de kust?Stijn91 schreef:Denderleeuw is toch geen klein station, moest daar nu met goed weer een toeristentrein stoppen (2 's morgens), want mensen vanuit Geraardsbergen - Ninove moeten altijd 2 keer overstappen als ze naar Oostende/Blankenberge willen. Moest er een trein extra stoppen in Denderleeuw naar Oostende/Blankenberge is dit toch makkelijk. Want deze gaan altijd via lijn 50A.
In het weekend stop de IC 2129 in Denderleeuw. Die gaat wel vanaf Denderleeuw via L50 verder naar Aalst, Gent, Brugge en OostendeStijn91 schreef:Denderleeuw is toch geen klein station, moest daar nu met goed weer een toeristentrein stoppen (2 's morgens), want mensen vanuit Geraardsbergen - Ninove moeten altijd 2 keer overstappen als ze naar Oostende/Blankenberge willen. Moest er een trein extra stoppen in Denderleeuw naar Oostende/Blankenberge is dit toch makkelijk. Want deze gaan altijd via lijn 50A.
Ik heb even nagekeken en deze rijden met 2 AM96Merijn schreef:Hallo,
Ik heb nog een vraagje: is er iemand die weet welk materieel er gebruikt wordt voor trein 6904 (Charleroi - De Panne)?
Alvast bedankt!

-
Op Railtime staat de ICT-trein 6762 (Blankenberge-Neerpelt) niet aangegeven voor 10-7-2011 bij de treinen 'vertrek' vanuit Blankenberge, ook niet tussen 17 en 19u.
Hoe kan dit?
Hoe kan dit?
De trein is altijd een beetje reizen.
Inderdaad, vb 6718 op N67 rijd vlak voor 1618 om 18:07 vanuit FBK naar FSR, op de 1618 wat te ontlasten (2x3 stellen 96)MaartendeJ schreef:^^
Ik kan me voorstellen dat die "extra treinen" als veegtreinen bedoeld zijn. Zo is die "normale" IC niet heel druk en wordt de drukte verdeeld over twee treinen.
Dat zouden 5 M6 moeten zijn.Tom024 schreef:Weet iemand waarmee de 6705 (Jemeppe-sur-S - Blankenberge) rijdt?
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Helaas dus geen viertjes of klassiekjes meer, zoals vroeger zo vaak op die verbinding. Jammer.
Vorige week stonden er toch 2 stellen 800 plat, aan het perron in FBK.Tom024 schreef: Helaas dus geen viertjes of klassiekjes meer, zoals vroeger zo vaak op die verbinding. Jammer.
Ik weet niet wat hun bestemming was...
Gisteren ook.Bart schreef:Vorige week stonden er toch 2 stellen 800 plat, aan het perron in FBK.Tom024 schreef: Helaas dus geen viertjes of klassiekjes meer, zoals vroeger zo vaak op die verbinding. Jammer.
Ik weet niet wat hun bestemming was...
Wij wilden in Leuven gisteren de ICT naar Oostende nemen om 10.30u waarbij deze dus inderdaad als 'veegtrein' voor de IC-A van 10.37u zou dienen. Het volk leek mooi verdeeld met blijkbaar inderdaad eerder 'toeristen' op het perron voor de ICT. Wij kozen voor de ICT zodat ik in Brugge (overstap naar Blankenberge) ruim de tijd zou hebben om met andere interesses aldaar bezig te zijn. Om 10.30u komt de IC-A aan in Leuven maar van de ICT nog altijd geen spoor. Stond trouwens ook niet aangekondigd met vertraging. Een minuutje later wordt er wel omgeroepen dat de IC-A het eerste vertrek naar Oostende zal uitmaken. Iedereen verhuist dus met pak en zak naar de IC-A. Wanneer net iedereen neer zit (gelukkig zijn er door het slechte weer voldoende zitplaatsen) komt net dan de ICT aan een (uiteraard) leeg perron gebold... om vervolgens voor de IC-A te vertrekken en er voor te blijven hangen. Geen idee wat ze ermee gedaan hebben in Schaarbeek.
Hoe gaat dat nu? Gooien ze op de blok een munstuk op om te zien wie er uiteindelijk als eerste mag vertrekken, is dat die speaker die wat uit zijn nek kletst of wat is dat nu???
Laatst gewijzigd door Asterix op 06 aug 2011, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Dag,
Wie regelmatig railtime raadpleegt, is het misschien al opgevallen: de herhaaldelijke afschaffing van diverse toeristentreinen, zoals de 6818, 6819 en 6719. Bepaalde ritten werden in de afgelopen week zelfs tot vier keer toe afgeschaft. Opzettelijk uiteraard, omdat het slechte weer het uitrijden van die ontdubbelingstreinen niet noodzakelijk maakt, maar toch wringt er - althans wat mij betreft - hier iets. Voornoemde ritten zijn immers gepland en voor sommige reizigers nodig om een bepaalde aansluiting te halen. Dat geldt in het bijzonder voor de 6719, die bij aankomst in Brussel toch al meer dan 10 minuten voorsprong heeft op de achteropkomende IC E. Kortom, men knabbelt aan de rijperiode van de toeristentreinen en maakt er als het ware EXT-treinen van! Als men ze echter niet als dusdanig in het spoorboekje aankondigt en geen duidelijke criteria hanteert om het al dan niet uitrijden te bepalen, creëert dat toch onzekerheid en wantrouwen bij de reizigers?
Groeten,
Wie regelmatig railtime raadpleegt, is het misschien al opgevallen: de herhaaldelijke afschaffing van diverse toeristentreinen, zoals de 6818, 6819 en 6719. Bepaalde ritten werden in de afgelopen week zelfs tot vier keer toe afgeschaft. Opzettelijk uiteraard, omdat het slechte weer het uitrijden van die ontdubbelingstreinen niet noodzakelijk maakt, maar toch wringt er - althans wat mij betreft - hier iets. Voornoemde ritten zijn immers gepland en voor sommige reizigers nodig om een bepaalde aansluiting te halen. Dat geldt in het bijzonder voor de 6719, die bij aankomst in Brussel toch al meer dan 10 minuten voorsprong heeft op de achteropkomende IC E. Kortom, men knabbelt aan de rijperiode van de toeristentreinen en maakt er als het ware EXT-treinen van! Als men ze echter niet als dusdanig in het spoorboekje aankondigt en geen duidelijke criteria hanteert om het al dan niet uitrijden te bepalen, creëert dat toch onzekerheid en wantrouwen bij de reizigers?
Groeten,
Nou ja, anderzijds... laatst een van die ICT's genomen die enkele minuten voor de IC-A uitrijden, een volledige stam M6, en er zijn gewoonweg geen ene kat op. Ik heb letterlijk geen levende ziel gezien in het hele rijtuig van Gent tot en met de drie Brussels...