Dienstregeling 2011
Re: Dienstregeling 2011
@Stefanic: je hebt gelijk, de korte schets was te kort. Is ook niet gemakkelijk als alles met alles te maken heeft. Heb de tekst op de website lichtjes aangepast.
@kika: de nieuwe helemaal herwerkte dienstregeling naar Keulen staat enkele pagina's eerder. Thalys wilde al jaren een 7e treinpaar naar Keulen, maar beperkt zich nu plotseling tot 5 treinparen. De achtergronden ken ik ook niet. Het grote voordeel van de huidige opzet is dat Thalys en ICE nu om de twee uur kunnen rijden, zonder elkaar in de wielen te rijden.
@kika: de nieuwe helemaal herwerkte dienstregeling naar Keulen staat enkele pagina's eerder. Thalys wilde al jaren een 7e treinpaar naar Keulen, maar beperkt zich nu plotseling tot 5 treinparen. De achtergronden ken ik ook niet. Het grote voordeel van de huidige opzet is dat Thalys en ICE nu om de twee uur kunnen rijden, zonder elkaar in de wielen te rijden.
Re: Dienstregeling 2011
Misschien verlegt men die Thalys op Amsterdam ???kika schreef:Welke thalys richting Duitsland wordt dan geschrapt? Is dit vanwege materieelgebrek?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Dienstregeling 2011
Deze uitspraak geldt NIET voor reizigers van Antwerpen - Oost en Dam, neem ik aan.Steven schreef: NMBS-dienstregeling 2011 - weinig nieuws onder de zon
Geschreven door Kees Smilde
zaterdag, 18 september 2010 09:00
De werkzaamheden aan het ringspoor in Antwerpen zijn uitgesteld tot april of juni; vanaf dan worden Antwerpen-Oost en Dam alleen nog bediend door P-treinen. L-treinreizigers naar alle bestemmingen ten noorden van Antwerpen zullen 5 minuten vlugger ter plaatse zijn.
Maar ja het "verkoopt" wel goed, al is het misleidend...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Dienstregeling 2011
Die halten liggen dan ook ten OOSTEN van Antwerpen-Centraal...dentheo schreef:Deze uitspraak geldt NIET voor reizigers van Antwerpen - Oost en Dam, neem ik aan.Steven schreef: NMBS-dienstregeling 2011 - weinig nieuws onder de zon
Geschreven door Kees Smilde
zaterdag, 18 september 2010 09:00
De werkzaamheden aan het ringspoor in Antwerpen zijn uitgesteld tot april of juni; vanaf dan worden Antwerpen-Oost en Dam alleen nog bediend door P-treinen. L-treinreizigers naar alle bestemmingen ten noorden van Antwerpen zullen 5 minuten vlugger ter plaatse zijn.
Maar ja het "verkoopt" wel goed, al is het misleidend...
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Dienstregeling 2011
Ik snap niet waarom ze dan voorrang geven aan het stoptreintraject. Reizigers naar de kleine stations kunnen ook via de snelle P-treinen in Aarschot overstappen op een stoptrein.stefanic schreef:Van de 3 avond-IC's die gesplitst worden in Leuven wordt vanaf december enkel nog de 1e gesplitst. Beide andere rijden inderdaad integraal L (P) vanaf Leuven (zie naar de equivalente situatie 's ochtends), maar Leuvenaars kunnen wel met de L (richting Antwerpen) tot Aarschot met overstap op een snelle P-trein die via de bocht komt...
Re: Dienstregeling 2011
Inderdaad, maar de meeste treinen die er nu stoppen en de reizigers ook, komen wel van lijn 12overweg13 schreef:
Die halten liggen dan ook ten OOSTEN van Antwerpen-Centraal...


Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Dienstregeling 2011
Hoeveel minuten wordt de L-trein naar Antwerpen verlaat ? Nu is er een theoretische aansluiting van 5 minuten maar als de IC 6 minuten later gaat binnenkomen lukt dat niet.stefanic schreef:Van de 3 avond-IC's die gesplitst worden in Leuven wordt vanaf december enkel nog de 1e gesplitst. Beide andere rijden inderdaad integraal L (P) vanaf Leuven (zie naar de equivalente situatie 's ochtends), maar Leuvenaars kunnen wel met de L (richting Antwerpen) tot Aarschot met overstap op een snelle P-trein die via de bocht komt...
Re: Dienstregeling 2011
Daarbij is "kunnen" het sleutelwoord, want er vallen nog steeds gaten van 3 uur in de dienstregeling.FLV-FGSP schreef:@kika: de nieuwe helemaal herwerkte dienstregeling naar Keulen staat enkele pagina's eerder. Thalys wilde al jaren een 7e treinpaar naar Keulen, maar beperkt zich nu plotseling tot 5 treinparen. De achtergronden ken ik ook niet. Het grote voordeel van de huidige opzet is dat Thalys en ICE nu om de twee uur kunnen rijden, zonder elkaar in de wielen te rijden.
Groetjes,
Rian
Re: Dienstregeling 2011
Helaas kan deze niet verlaat worden. Dit is inderdaad een probleem voor reizigers richting L16. De betrokken reizigers zullen dan ook de IC-F ipv de IC-E moeten nemen uit Brussel.ronny schreef:Hoeveel minuten wordt de L-trein naar Antwerpen verlaat ? Nu is er een theoretische aansluiting van 5 minuten maar als de IC 6 minuten later gaat binnenkomen lukt dat niet.stefanic schreef:Van de 3 avond-IC's die gesplitst worden in Leuven wordt vanaf december enkel nog de 1e gesplitst. Beide andere rijden inderdaad integraal L (P) vanaf Leuven (zie naar de equivalente situatie 's ochtends), maar Leuvenaars kunnen wel met de L (richting Antwerpen) tot Aarschot met overstap op een snelle P-trein die via de bocht komt...
spoorwegrealist
Re: Dienstregeling 2011
Volgens de laatste geruchten zouden de I11 en/of M6 volledig naar lijn 162 verkassen, getrokken door 18'en. De I11 zou van de IC-A gehaald worden, en er zou I6/I10 in de plaats komen. Er moet iets in Op De Baan hierover staan, maar ik heb m'n exemplaar nog niet ontvangen.
=> ergens op gebaseerd, of een pure kwakkel? Ik zie de IC-A toch niet meteen met I6/I10 gedaan worden, alleen al vanwege L2. En wat zouden ze dan inzetten op de P-treinen waar de I6 en I10 grotendeels vandaan zouden komen? De MS96 die op lijn 162 zouden vrijkomen?? Ik heb er toch grote twijfels bij.
=> ergens op gebaseerd, of een pure kwakkel? Ik zie de IC-A toch niet meteen met I6/I10 gedaan worden, alleen al vanwege L2. En wat zouden ze dan inzetten op de P-treinen waar de I6 en I10 grotendeels vandaan zouden komen? De MS96 die op lijn 162 zouden vrijkomen?? Ik heb er toch grote twijfels bij.
Re: Dienstregeling 2011
Hallo,
Men moet inderdaad wel op zoek naar nieuw materieel als Arlon-Luxemburg onder 25kv komt, maar wat het nut is om I10+I6 op de ICa te steken en dan de I11 naar Luxemburg te sturen? De ICA is wel de belangrijkste trein van het land...
Waarom niet gewoon direct I10+I6 naar Luxemburg sturen?
Feit: ze hebben al I6 en I10 aangepast voor 200kmph, dat zal wel met een reden geweest zijn...
Groeten,
Joris De Mol
Men moet inderdaad wel op zoek naar nieuw materieel als Arlon-Luxemburg onder 25kv komt, maar wat het nut is om I10+I6 op de ICa te steken en dan de I11 naar Luxemburg te sturen? De ICA is wel de belangrijkste trein van het land...
Waarom niet gewoon direct I10+I6 naar Luxemburg sturen?
Feit: ze hebben al I6 en I10 aangepast voor 200kmph, dat zal wel met een reden geweest zijn...
Groeten,
Joris De Mol
Re: Dienstregeling 2011
Er zijn in elk geval wel proeven geweest met I10 op lijn 2. Desalniettemin ben ik ook eerder sceptisch, daar zijn toch immers geen stuurrijtuigen voor? En om de locomotief rond te zetten is geen plaats in Eupen.
Re: Dienstregeling 2011
Hallo,
Waarom niet de (minder drukke?) ICo voorzien van I10 en I6?
Groeten,
Joris De Mol
Je kan zonder problemen een I11 stuurrijtuig voor een I6 of I10 plaatsen... zelfs voor een M6 (of zelfs voor een M4?).groentje schreef:Er zijn in elk geval wel proeven geweest met I10 op lijn 2. Desalniettemin ben ik ook eerder sceptisch, daar zijn toch immers geen stuurrijtuigen voor? En om de locomotief rond te zetten is geen plaats in Eupen.
Waarom niet de (minder drukke?) ICo voorzien van I10 en I6?
Groeten,
Joris De Mol