Ik bedoel check-in voor vluchten natuurlijk. Dat je met andere woorden al in Gent je instapkaart aan het loket kan afhalen, zodat je niet meer uren op voorhand op de luchthaven moet zijn.Steven schreef:Wat denk je dat er gebeurd met de eurostar??!!!K V B schreef:
Ik weet dat de printers die ze gebruiken ook veel gebruikt worden op luchthavens voor boarding passen. (Overigens, dat betekent dat het aanbieden van check-in in de stations eigenlijk maar een kwestie van software en organisatie is. Laat de NMBS hier weer iets liggen?)
NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten
Re: NMBS ontkent 'stiekeme besparing' op loketten
Dat is wat Air France doet in Brussel zuid. Maar dat is dan weer eerder iets om uit te werken door de luchtvaartmaatschappijen zelf en niet door de spoorwegen.
Volgens mij zijn papierloze treintickets de toekomst, voor dat kleine aantal papieren treintickets dat dan nog verkocht worden zijn het formaat & de printers niet zo belangrijk denk ik, dus ik vind dat het huidig formaat voor papieren treintickets & huidige printers nog wel een tijdje meekunnen. Wat betreft reizen met het vliegtuig: meer en meer luchtvaartmaatschappijen werken nu ook met papierloze tickets & papierloze instapkaarten (Brussels Airlines, Lufthansa, Air France KLM enz.).
-
Om nog maar eens aan te tonen dat de NMBS automaten slecht zijn:
1: klik op treinkaart valideren
2: tik nummer 013900144639 in
3: de automaat crasht volledig, en na een tijdje komt er BUITEN DIENST op
1: klik op treinkaart valideren
2: tik nummer 013900144639 in
3: de automaat crasht volledig, en na een tijdje komt er BUITEN DIENST op

Dat is... apart. Wat is er zo speciaal aan dat nummer dan dat hij crasht?
Overigens, over die automaten gesproken. Kan iemand eens een paar foto's maken van hoe die interface eruitziet, van de verschillende schermen enzo? Ik woon niet in de buurt van een NMBS-automaat, daarom kan ik niet even zelf gaan kijken. Ik heb die automaten wel eens zien staan, maar omdat ze toch alleen maar binnenlandse vervoerbewijzen uitdelen en ook alleen maar Belgische bankkaarten accepteren heb ik nooit de moeite genomen om ernaar te kijken.
De automaten van De Lijn in Antwerpen (meer specifiek: de touchscreenautomaten op de premetrostations) ken ik wel, die dingen vond ik wel aardig werken... al ziet het er wel erg 1994 uit. En ik had er eentje die crashte toen ik een ticket wilde bestellen:
(klikbaar)
Overigens, over die automaten gesproken. Kan iemand eens een paar foto's maken van hoe die interface eruitziet, van de verschillende schermen enzo? Ik woon niet in de buurt van een NMBS-automaat, daarom kan ik niet even zelf gaan kijken. Ik heb die automaten wel eens zien staan, maar omdat ze toch alleen maar binnenlandse vervoerbewijzen uitdelen en ook alleen maar Belgische bankkaarten accepteren heb ik nooit de moeite genomen om ernaar te kijken.
De automaten van De Lijn in Antwerpen (meer specifiek: de touchscreenautomaten op de premetrostations) ken ik wel, die dingen vond ik wel aardig werken... al ziet het er wel erg 1994 uit. En ik had er eentje die crashte toen ik een ticket wilde bestellen:

AlexNL schreef:Dat is... apart. Wat is er zo speciaal aan dat nummer dan dat hij crasht?
(klikbaar)
Ik wist niet dat de automaten enkel bankkaarten accepteren... Ik ben student en ik betaal nooit met een bankkaart m'n treinbiljet. Ik vind cash veel handiger.
Ik bedoelde het niet op die manier eigenlijk. Ik had toen alleen een Nederlandse bankkaart en niet voldoende cash. 

Hallo,
Groeten,
Bart W
Sorry voor het OT... maar wat is het verband ? Banken hebben toch talrijke gratis formules voor studenten ?Nicholas schreef:Ik ben student en ik betaal nooit met een bankkaart...
Groeten,
Bart W
Hopelijk besef je ook dat je bij eventuele problemen met de transactie amper een poot hebt om op te staan als je cash betaald hebt. Een betaling met bankkaart heeft altijd het voordeel dat er een spoor is en dat je de betaling gemakkelijk kunt bewijzen (rekeninguittreksel enz)...Nicholas schreef:AlexNL schreef:Dat is... apart. Wat is er zo speciaal aan dat nummer dan dat hij crasht?
(klikbaar)
Ik wist niet dat de automaten enkel bankkaarten accepteren... Ik ben student en ik betaal nooit met een bankkaart m'n treinbiljet. Ik vind cash veel handiger.
De huidige ATB biljetten zullen op termijn verdwijnen en vervangen worden 'chip-kaarten' die de grote hebben van een bankkaart.
Momenteel werkt de MIVB al met dergelijke 'kaartjes'
De 'mobib wegwerp kaart' voor één dag of rit, en de 'mobib kaart', die gelinkt kan worden aan het NMBS abonnement.
De grootte van de nog huidige ATB biljetten heeft te maken met dat dit biljet uit twee delen bestaat, en vooral omdat de gegevens tevens om de magneetstrip worden gedrukt.
Momenteel werkt de MIVB al met dergelijke 'kaartjes'
De 'mobib wegwerp kaart' voor één dag of rit, en de 'mobib kaart', die gelinkt kan worden aan het NMBS abonnement.
De grootte van de nog huidige ATB biljetten heeft te maken met dat dit biljet uit twee delen bestaat, en vooral omdat de gegevens tevens om de magneetstrip worden gedrukt.
Enkel chipkaarten en geen papieren tickets meer, en hoe zal dat gaan met de Railpass, Go pass en de Keycard?
Voor deze formules zal men nog altijd de papieren versie hanteren.
Voor deze formules zal men nog altijd de papieren versie hanteren.
-
Precies, altijd een spoor. Dat is een van de redenen waarom ik mijn bankkaart zo weinig mogelijk gebruik, zeker voor kleine bedragen als treintickets. Maar ik ga dan ook altijd naar het loket. Daar zul je het nooit tegenkomen dat je je geld kwijt bent.MIVB-reiziger schreef: Hopelijk besef je ook dat je bij eventuele problemen met de transactie amper een poot hebt om op te staan als je cash betaald hebt. Een betaling met bankkaart heeft altijd het voordeel dat er een spoor is en dat je de betaling gemakkelijk kunt bewijzen (rekeninguittreksel enz)...
Lage bedragen treintickets? Jij koopt altijd tickets voor jezelf over korte afstand?
Als je geregeld tickets koopt voor meerdere personen en zeker over langere afstanden ben je toch snel al wat geld kwijt waarmee je liever niet cash op zak loopt.
Als je geregeld tickets koopt voor meerdere personen en zeker over langere afstanden ben je toch snel al wat geld kwijt waarmee je liever niet cash op zak loopt.
U betaalt cash omdat dat geen sporen nalaat, betaalt U soms met zwart geld?