Pagina 7 van 7

Re: Perpignan-Figueras

Geplaatst: 26 mar 2013, 17:30
door K V B
msts.be schreef:AVE S100 in Paris Est gesignaleerd:
http://www.railwaygazette.com/news/pass ... rance.html

Na de testritten zullen de S100 niet noordelijker dan Lyon komen, de diensten Parijs-Barcelona worden voorbehouden voor de EuroDuplexen.
Die S100 gaan we ook nog wel in Geneve zien, en dat is toch iets noordelijker dan Lyon...

Re: Perpignan-Figueras

Geplaatst: 26 mar 2013, 21:42
door msts.be
Dat noem ik eerder oostelijk. Genève ligt ten noordoosten van Lyon, maar de afstand is groter in oostelijke richting dan in noordelijke richting. (+/- 100 km oostelijk, 50 km noordelijk)
Afbeelding

Re: Perpignan-Figueras

Geplaatst: 28 mei 2013, 22:54
door msts.be
In navolging van de andere topic, maar in de andere richting (nl. weg van Madrid en Barcelona). Cabinerit met een S103/Velaro E tussen Barcelona en Figueras-Vilafant (aansluiting met TGV naar Parijs). Nog een paar maandjes volhouden, dan is ook de overstap verleden tijd :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=R1pcBAZ7QHc

ETCS komt pas vrij laat in actie op deze rit (vanaf 15:00), het stuk daarvoor wordt door de klassieke ASFA Digital beveiligd die max. 200 km/u toelaat.

Re: Perpignan-Figueras

Geplaatst: 29 mei 2013, 14:41
door ostbahnhof
Heeft er iemand betere foto's dan in de laatste 'Op de baan' waar gesproken wordt over een stuk 3-rail spoor om zowel TGV's en AVE's enerzijds en standaard RENFE treinen anderzijds te laten rijden.

Dit stuk zou ergens tussen Barcelona en Figueres-Vilafrant moeten liggen.

thanks

Re: Perpignan-Figueras

Geplaatst: 29 mei 2013, 15:02
door Shrek
ostbahnhof schreef:Heeft er iemand betere foto's dan in de laatste 'Op de baan' waar gesproken wordt over een stuk 3-rail spoor om zowel TGV's en AVE's enerzijds en standaard RENFE treinen anderzijds te laten rijden.

Dit stuk zou ergens tussen Barcelona en Figueres-Vilafrant moeten liggen.

thanks
Dat is iets wat in Spanje meer en meer zal voorkomen. Onder andere tot in het rangeerstation van Barcelona kan je vanuit Frankrijk al rijden op normaalspoor. Over x aantal jaren zou het heel hoofdnet van Spanje zelfs 3-rails moeten hebben.

Re: Perpignan-Figueras

Geplaatst: 30 mei 2013, 07:48
door deadlock
Tot aan Valencia zelfs. Waarvan sommige gedeeltes helemaal omgebouwd worden tot normaalspoor en dus niet tot een combinatie van Iberisch breedspoor en normaalspoor.

Re: Perpignan-Figueras

Geplaatst: 30 mei 2013, 11:52
door msts.be
ostbahnhof schreef:Heeft er iemand betere foto's dan in de laatste 'Op de baan' waar gesproken wordt over een stuk 3-rail spoor om zowel TGV's en AVE's enerzijds en standaard RENFE treinen anderzijds te laten rijden.

Dit stuk zou ergens tussen Barcelona en Figueres-Vilafrant moeten liggen.

thanks
Kijk eens op pagina 2 van deze topic, daar staat een plannetje hoe de cargo's van Barcelona naar Perpignan reden nog voor de volledige lijn af was:
http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=7& ... 15#p140687

Re: Perpignan-Figueras

Geplaatst: 30 mei 2013, 20:32
door dentheo
deadlock schreef:Tot aan Valencia zelfs.
Daar staan toch de autofabrieken ...... ( VW , Ford ) vragende partijen....

Re: Perpignan-Figueras

Geplaatst: 08 jun 2013, 21:20
door AlexNL
Shrek schreef: Dat is iets wat in Spanje meer en meer zal voorkomen. Onder andere tot in het rangeerstation van Barcelona kan je vanuit Frankrijk al rijden op normaalspoor. Over x aantal jaren zou het heel hoofdnet van Spanje zelfs 3-rails moeten hebben.
Ik vermoed dat in de komende jaren steeds meer normaalspoor-materieel zal instromen, en dat over zo'n 40 jaar het Iberisch spoor op vrijwel al het hoofdspoor zal zijn verwijderd.

Re: Perpignan-Figueras

Geplaatst: 11 jun 2013, 15:16
door deadlock
Ook in Portugal? Daar staat alles nu in de ijskast geloof ik?

Re: Perpignan-Figueras

Geplaatst: 11 jun 2013, 15:55
door AlexNL
Ik had moeten zeggen "in Spanje", van Portugal weet ik niet wat ze van plan zijn. :)

Re: Perpignan-Figueras

Geplaatst: 12 jun 2013, 23:02
door kristofvt
De LGV lijn op normaalspoor tussen Lissabon en Madrid is idd gecanceld door de financiële crisis. initieel was die lijn voorzien voor 2013.

In Spanje gaat op 18 juni echter weer een stukje LGV lijn 171,5 km tussen Albacete en Alacant open.

Wanneer Perpignan - Barcelona rechtsteeks gereden gaat worden met tgv of AVE is nog onzeker door problemen met homolegatie van matrieel. De eerste TGV euroduplexen reeks 800 voor Spanje zijn wel al geleverd aan SNCF. Deze zullen naast de TGV Dasye Parijs -Bacelona en later Madrid aandoen.

Re: Perpignan-Figueras

Geplaatst: 13 jun 2013, 11:03
door deadlock
Ik ben benieuwd wanneer de dienst start want ik wil die treinreis doen :@

Re: Perpignan-Figueras

Geplaatst: 11 aug 2013, 13:06
door msts.be
De S-100 hebben hun toelating voor het klassieke Franse gelijkstroomnet (1.5kV dus) en de LGV Perpignan-Figueras binnen.
http://www.securite-ferroviaire.fr/fr/i ... d=1&id=193

Ze kunnen dus beginnen rijden, maar na Perpignan voorlopig enkel op de klassieke lijnen (geen LGV Med of Rhône-Alpes). Hopelijk komt die toelating voor de LGV's er snel.