Akkoord maar dat staat dan wel haaks op deze actie.kika schreef:Je kan van je job houden, dat goed willen doen en op een gezonde manier willen doen.
Als je onverwachts het werk neerlegt op een ogenblik dat pendelaars die 's morgens van pakweg Neerpelt naar Antwerpen zijn gereisd, terug moeten, is dat eigenlijk gijzelen, hé. Vrachtwagens die de autosnelweg versperren, vind ik ook onaanvaardbaar maar daarover gaat het hier nu niet. Bezwarend is nog het gegeven dat die reizigers met de NMBS een overeenkomst hebben afgesloten: ze hebben betaald om te worden vervoerd.kika schreef:Ik probeer slechts duidelijk te maken dat 'heft in eigen handen nemen' of 'gijzelen van reizigers' vrij sterke termen zijn. Termen die je ook op andere plaatsen en gebeurtenissen kan toepassen, maar waar dat schijnbaar niet gebeurd. Zijn die termen dan gepast? Ik vind ze te sterk.
Dat kan maar het lijkt mij niet meteen onlogisch dat aan een erkenning voorrechten hangen die een niet-erkende "groep" niet heeft.kika schreef:Steven had het er over dat andere wilde acties, die door aangenomen bonden worden erkend, zonder gevolg blijven. Daaraan hangt een geurtje.
Het middel werd blijkbaar niet opgeworpen door de betrokken partij dus zij zien er blijkbaar hier en nu geen graten in. In de juridische wereld is het trouwens niet de bedoeling om op te lijsten wat men als rechter allemaal "niet" vindt (men zou lang bezig zijn) maar net andersom enkel de relevante punten aan te halen. Had men het (voldoende) dubieus gevonden, men zou het hebben aangehaald.kika schreef:Deze beide rechtszaken gaan over 1 specifiek incident, waar iemand een sanctie kreeg naar aanleiding van zijn gedrag. Elders zijn er geen sancties. Daarover zijn dan ook geen uitspraken. Zelfs de legitimiteit van de werkonderbreking wordt slechts als gegeven genomen, en nergens betwist. Dus enkel een signaal over *deze* actie en reactie vanuit het rechtscollege. Dus nog een keer mijn vraag: waar lees jij dat de rechters het niet dubieus vinden dat andere acties zonder gevolgen blijven, of dat ze er überhaupt wat over zeggen?