Wat vinden jullie van een nieuwe vzw?

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Steven

Re: Wat vinden jullie van een nieuwe vzw?

Bericht door Steven »

vanmiegroet schreef:BTW, TSP gaat nooit in Yvoir geraken want de helling waar zij op moeten toekome is op een bepaald moment maar 0,5 meter breed.
Een tallud kan hersteld worden, laat dat uw zorg niet wezen maar die van TSP en infrabel. Trouwens alle dwarsliggers waren bomen en ander groen tussen groeit mag je bijna opgeven. Je benatwoord mijn vragen niet trouwens.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

Ik heb even op je website gekeken. Je meent toch niet dat je daarop zo direct kan over rijden na het wegnemen van het onkruid ? Zoiets geloof je nu toch zelf niet? Zelfs op de foto's op je website is het gewoon over duidelijk dat die dwarsliggers zo rot zijn als ze maar rot kunnen zijn.
vanmiegroet schreef:BTW, TSP gaat nooit in Yvoir geraken want de helling waar zij op moeten toekome is op een bepaald moment maar 0,5 meter breed.
Je vergeet dat het TSP énorm veel vrijwilligers heeft. En geen éénmans-VZW is.

Dromen mag ... maar of zo'n dingen echt werkelijkheid kunnen worden, daar twijfel ik toch aan.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Bibke

Bericht door Bibke »

Steven schreef:Een tenderloc wie gaat dat betalen??? TSP heeft er twee maar alle andere VZW's hebben die niet wegens te duur om stoken. Heb jij bij infrabel naar de huurprijs al gepolst om die lijn te mogen afhuren voor toeristische exploitatie. Heb je de prijs voor een loc te huren (das zonder verbruikskosten) al bepaald. Om u een tip te geven ga is met TSP praten en vraag is waarom zij geregeld grote stukken dwarsliggers vervangen van L128 (die trouwens niet zo ver verwijderd is van L154).
Ter info TSP zijn tweede loc geraakt langzaam maar zeker in restauratie dank zij veel uren werk en financiële bijdragen via de koning boudewijnstichting. Zonder dat geld was die loc er nooit, de opbrengsten van gewone activiteiten volstaan meestal niet om het aankopen en onderhouden van locs mogelijk te maken.
Steven, het TSP heeft geen tenderloc's maar stoomloc's met aparte tenders.
* Ter info: normaal gezien wanneer de 26.101 in dienst komt zal deze 1 jaar samen met de P8 gebruikt worden en daarna gaat de P8 uit dienst. En ja, dat is inderdaad wegens te duur en ik denk ook om het materieel te sparen.
* Euh, de financiële bijdragen via de koning boudewijnstichting mogen enkel gebruikt worden voor de loods.
* Van de winter worden de dwarsliggens van de 2 bochten van Livotte opnieuw vervangen. Ze hebben geen 20 jaar gediend.
Laatst gewijzigd door Bibke op 26 feb 2012, 10:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Bibke

Bericht door Bibke »

Steven schreef:
vanmiegroet schreef:Tja,

qua bielsen valt het nog mee, maar mijn grootste zorg zijn de bomen.
De overwegen de tweede.

Treinen zijn hier dus een bijzaak.
Dwarsliggers meevallen? volgens mij ga je zeker 3/4 of meer van die dwarsliggers mogen verwijderen. De meeste hebben last van rottigheid en heb er zelfs gezien die last hebben van houtworm.
Ruben,

Wees realistich.
Dat is een mooi lijntje en vandaar dat ik het verschillende jaren geleden nog eens gaan bekijken ben.
Daar ga je praktisch alles moeten gaan vervangen.
Bibke

Bericht door Bibke »

Waar haal je die informatie? Die is mij volkomen onbekend.
Onze doelstelling is toch nog altijd Yvoir te bereiken maar zal niet voor de eerste jaren zijn omdat ook het in gebruik zijnde stuk onderhouden moet worden zoals dit jaar de bochten van Livotte.
Bibke

Bericht door Bibke »

HLE 2302 schreef:Je vergeet dat het TSP énorm veel vrijwilligers heeft. En geen éénmans-VZW is.

Dromen mag ... maar of zo'n dingen echt werkelijkheid kunnen worden, daar twijfel ik toch aan.
Sorry HLE 2302, maar hier moet ik een rechtzetting doen.
We hebben nog zeer veel vrijwilligers en helpende handen te kort.
Als ik bij het TSP ga doen wat ik wil en waar ik gevraagd wordt om te helpen (ik zou gans het weekend voor het TSP bezig zijn want men trekt zowal in Schaarbeek als op de CFB aan mijn mouw om te komen helpen), wel dan zal ik moeten beginnen met te scheiden.
Gelukkig dat mijn vrouw nog regelmatig mee komt naar en helpt bij TSP activiteiten anders moest ik nog minder komen dan ik nu kan/mag.
Onderschat het allemaal niet en zie het ook niet ZO rooskleurig in.
Dan denk ik aan onze jongen mensen wanneer die een vriendin/vrouw gaan hebben en/of aan de jonge koppeltjes die misschien binnenkort wel aan kindjes gaan beginnen.
Steven

Bericht door Steven »

Bibke, ik denk dat je 2302 zijn opmerking verkeerd opvat, wat hij duidelijk wilde maken is dat je bij TSP veel te danken hebt aan het feit dat er daar veel helpende handen zijn, echter wil hij daarmee niet zeggen dat het daarom voldoende helpende handen zijn, dat is namelijk een andere discussie.
We willen gewoon al een hele tijd duidelijk maken dat een nieuwe VZW starten en de kosten die er aan gekoppeld zijn niet vanzelfsprekend zijn, in tegendeel bijna een onmogelijk zaak net om één van de redenen die je zelf aanhaalt. Er zijn altijd handen te kort. Dus laat staan dat je vlot mensen gaat vinden om een nieuwe groep op te starten. De mensen die zich willen inzetten zitten al in een vereniging en die gaan niet zomaar overstappen naar een ander project dat voor de doorsnee Vlaming 100 km of meer van huis verwijderd is.
Daarnaast komt ook nog de materiële kost om te hoek zien, infra en rollend materieel, hier spreek je al snel om een getal met 6 cijfers om nog maar gestart te geraken. Want denken dat je voor minder dan 100.000 euro alles in orde krijgt is dromen. Onze jonge gemotiveerde gast wil er dan nog eten bij opdienen dus moet je mensen vinden die degelijk kunnen koken, laat je iedereen alles gratis doen? Dan zou het wel is kunnen zijn dat er van eten geen sprake is. Heb je al voldoende leden om een correct bestuur te vormen voor een VZW? veel te veel zaken waar er nog niets concreet is. Laat staan dat het op slag in orde is. Dromen is mooi maar gevoel voor realiteitszin hebben is meer dan nodig.
Bibke

Bericht door Bibke »

Hey Steven,

Ik was mee.
Met mijn tussenkomst wilde ik de stelling van HLE 2302 nog versterken. (Misschien heb ik dat wat te fel gedaan :oops: )
Ik ben het volledig met uw mening eens :wink:
Steven

Bericht door Steven »

hehe, geen probleem, we waren beide dus een beetje in de war, probleem opgelost :-).
overweg13

Bericht door overweg13 »

Je kunt het spijtig vinden of niet, maar het lijkt een realiteit, een eeuwigdurend gegeven dat mensen er niet in slagen om zich te verenigen omdat er teveel verenigingen zijn.
Toen ik in de jaren 1970 voor het eerst deelnam aan een VeBOV-uitstap, waar ik net lid van geworden was, werd me meteen de vraag gesteld van hoeveel verenigingen ik lid was. Wist ik veel hoeveel verenigingen er zo wel bestonden. Snel bleek dat ik ook lid kon worden van GTF en ARBAC, wat ik ook deed. Met de middelen van toen waren dergelijke verenigingen vaak de enige bron van informatie over trein, tram en bus, en daar was het me toch in de eerste plaats om te doen. Ik had meteen door dat een doorgedreven samenwerking alleen maar voordelen kon hebben: minder kosten, minder inspanningen, meer mogelijkheden... Maar pleidooien om tot een grote vereniging te komen, stuitten - laat ons eerlijk zijn - op de ego's van de verantwoordelijken of - om het vriendelijker uit te drukken - op het geloof dat we wat we zelf doen, beter doen. Het resultaat was dat verenigingen lustig naast elkaar bleven bestaan, vaak zelfs in onmiddellijke concurrentie met elkaar gingen.
Dat geldt evenzeer voor de museumverenigingen: dat hoeft niet meteen te betekenen dat museumactiviteiten niet gespreid kunnen worden over verschillende locaties - bij voorkeur zelfs! - maar overkoepelend beheer zou alles veel efficiënter kunnen maken: met evenveel geld meer doen dus. En bovendien: met minder mensen meer doen. Want veel taken zouden dan gecentraliseerd kunnen worden. Maar ook dat zal wel altijd een ijdele droom blijven.
Last but not least: je kunt deze redenering ook toepassen op de verschillende forums die op dit moment actief zijn, en waar de verschillen vaak onder accenten schuilen, eerder dan dat ze gebaseerd zouden zijn op echt fundamenteel andere inzichten. Een gevolg daarvan is alvast dat het tegenwoordig een pak moeilijker geworden is om aan betrouwbare informatie te komen dan pakweg twintig jaar geleden, ook al omdat de informatie vaak in modderstromen over je heen gekwakt komt. Je kunt natuurlijk selectief lezen, maar iedereen zal hier wel al eens de ervaring hebben opgedaan dat een item dat ten onder gaat aan oeverloos gebazel, plots toch opflakkert en interessant wordt. En met dat in het achterhoofd heb je de neiging om toch zowat alles te lezen. Het blijft dromen van een in de eerste plaats informatief forum, waarin je gemakkelijk alle documentatie kunt vinden, die bovendien up-to-date is.
Met vriendelijke groet

overweg13
vanmiegroet

Bericht door vanmiegroet »

@ bibke,
als je met de trein naar Dinant gaat passeer je de helling en het lijkt mij onmogelijk om die helling te herstellen.

Nu ja,

Als je eventjes naar L154 gaat heb je inderdaad slechte delen.
Maar je hebt ook delen of het wel lijkt dat ze perfect onderhouden worden.
Zo heb je het deel Heer-Agimont - Hastière, In heer-agimont is het begin goed, dan veel begroeiing. Maar knok je daar door dan heb je een zeer goed deel. Daarna een slechte overweg.

Dan weer goed. En in Hastière is het dan in het begin goed dan een boom en daarna een matig deel.

kijk anders naar deze fotokes:
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 548&type=3
Steven

Bericht door Steven »

vanmiegroet schreef:@ bibke,
als je met de trein naar Dinant gaat passeer je de helling en het lijkt mij onmogelijk om die helling te herstellen.
Op die helling liggen de sporen nog, dus daar is geen probleem met de afstand, wel met de staat van dwarsliggers en sporen.
vanmiegroet

Niet als ie dicht bij het spoor is, er is gewoon te weinig ruimte voor de sporen.
Steven

Bericht door Steven »

vanmiegroet schreef:Niet als ie dicht bij het spoor is, er is gewoon te weinig ruimte voor de sporen.
Alle sporen liggen daar echt nog op hun plaats hoor, enkel het stuk op de overweg zelf is enige jaren terug uitgebroken.
vanmiegroet

OK, mij goed.

Maar steven ik heb ondertussen door dat je al het een en ander afweet van de treinlijn en hun sporen.

Dus hoe bestempel je L154 dan?
Plaats reactie