Nieuwe motorstellen / M7
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Heeft geen zin om boetes te geven, achteraf betaal je deze dubbel en dik terug aan kosten voor aankopen/herstellen van wisselstukken.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Vooral met software, beveiliging en de combinatie daarvan heeft Bombardier problemen: in de Traxxen, de SLT's, op de Hoekse Lijn, op Amsterdam - Utrecht, London Underground, ...kristofvt schreef: ↑12 apr 2019, 12:04 Bombardier is dan wel een grote constructeur maar zij hebben toch ook al jaren problemen met levereningen.https://www.macleans.ca/economy/busines ... -business/
Groetjes,
Rian
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Kan iemand die lid is van de groep de foto's hier misschien even posten?
Bedankt!
-
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 13 jul 2008, 09:58
- Locatie: antwerpen
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Hm, dat is toch maar bepaald door wat er in het contract staat? Wel kan ik me goed voorstellen dat de leveranciers bij het opstellen/negocieren van de contracten soms wel beter opletten.Heeft geen zin om boetes te geven, achteraf betaal je deze dubbel en dik terug aan kosten voor aankopen/herstellen van wisselstukken.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Die foto's zijn interessant, maar het lijkt er op dat plooifietsen hier niet goed tussen de zetels kwijt kunnen? De stukjes met houten wand (eerste klasse?) in een poging om het wat gezelliger of rustiger te maken lijken me goed. En welke fanaticus heeft geprobeerd alle stoeltjes met de ramen uit te lijnen? Soms wil ik helemaal geen zon
Ben benieuwd hoe het allemaal in de praktijk zal uitwerken, of de tafeltjes niet te laag zijn etc.

Re: Nieuwe motorstellen / M7
Das toch net goed! Anders zit je zoals bij een Desiro of ICE de hele weg op een muur te kijken!
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Een tip: het toilet! Of de juiste kant kiezen. (Wij weten al jaar en dag dat we op de treinen naar Arlon in Brussel-Zuid aan de zonnekant moeten zitten en dat we dan vanaf Etterbeek niet langer in de zon zitten.) Ik kijk nu al uit naar de eerste rit in een M7: eindelijk opnieuw naar buiten kunnen kijken.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Koffers of trolleys kunnen volgens mij niet meer tussen die rugleuningen door die namaak-houten-dingen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Er zijn toch rekken, voor bagage?
(jaja, ik weet ook wel dat het heden ten dage heel erg veel gevraagd is om bagage zo hoog te tillen (maar dat is niet de fout van NMBS))
(jaja, ik weet ook wel dat het heden ten dage heel erg veel gevraagd is om bagage zo hoog te tillen (maar dat is niet de fout van NMBS))
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Al eens geprobeerd om iet of wat koffer in het bagagerek te zetten, jan? Bij dubbeldekkers mag je van geluk spreken als er al een aktentasje met laptop in past, een vest erboven is al teveel gevraagd. Treinen worden niet slechts door pendelaars gebruikt die hoogstens hun boterhammendoos meenemen... Meer bagageruimte is echt geen luxe voor IC-treinen.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
In de M6 is er in sommige rijtuigen een heuse bagagerek op de eerste verdieping, dat lijkt mij voldoende.groentje schreef:Al eens geprobeerd om iet of wat koffer in het bagagerek te zetten, jan? Bij dubbeldekkers mag je van geluk spreken als er al een aktentasje met laptop in past, een vest erboven is al teveel gevraagd. Treinen worden niet slechts door pendelaars gebruikt die hoogstens hun boterhammendoos meenemen... Meer bagageruimte is echt geen luxe voor IC-treinen.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Ze zijn er duidelijk niet overal, die schuttingen. Lijken wat plekjes voor vlakke/platte dingen te leggen. En groentje heeft overschot van gelijk, zeker op dubbeldekkers is het vaak huilen met de pet op, liever geen 'bagagerek' en iets meer hoofdruimte dan zo'n ding waar je enkel een jasje kan opleggen. Maar bon, ze bestaan inderdaad ook, IC's of ander materieel waar je wat meer/grotere rekken hebt, soms ten koste van 2 zitplaatsen of bij de in- en uitgangen. En het zal voor mij nog even wachten worden voor een fatsoenlijk oordeel, op zo'n paar foto's krijg je een indruk, maar dat is nog geen totaalplaatje. Ik zie echter meer en meer steppen/vouwfietsen/kinderwagens, dus ben sceptisch…
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Ik zie net meer plaats onder de stoelen. De stoelsteunen kant gang staan duidelijk anders dan nu (op foto 1), zodat er waarschijnlijk wel een koffer / plooifiets onder kan, de vrije hoogte tussen twee zetels rug aan rug is wel minder.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
In mijn ogen ziet het geheel er zo "gebruikt" uit, precies al oud, tweedehands ofzo.
Niet fris en nieuw, maar wie ben ik.
En dat namaak hout, hoelang is dat al uit de mode... kijk dan even bij de Zwitsers, die kunnen met hout werken en fris.
Niet fris en nieuw, maar wie ben ik.
En dat namaak hout, hoelang is dat al uit de mode... kijk dan even bij de Zwitsers, die kunnen met hout werken en fris.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide