
Nieuwe motorstellen / M7
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Ik vind het interieur wel een vooruitgang, eindelijk een beetje kleur in plaats van saai wit en grijs. En inderdaad, er lijkt nu meer ruimte te zijn onder de zetels, al blijft de "proef" of de "pudding" in the "ieting"
Een extra bagagerek had wat mij betreft niet misstaan.

Re: Nieuwe motorstellen / M7
de stoffen afwerking in 2e klas lijkt me nog al vreemd.
nu al bovenaan rimpels zichtbaar van stof die niet goed zit...
nu al bovenaan rimpels zichtbaar van stof die niet goed zit...
Re: Nieuwe motorstellen / M7
- d
Dans net wat ik wel leuk vind, een beetje reliëf. Maar goed, smaak en zo...
Re: Nieuwe motorstellen / M7
ik heb geen probleem met de stofKEUZE; maar met de AFWERKING ervan....
een beetje knullig gemonteerd, zal ik maar zeggen
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Ik denk eerder dat de vulling daar wat minder stevig is. Of het is een combinatie van beide. Mij stoort het alvast niet.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
En hier een foto van het stuurrijtuig.
Van de FB pagina "Trein en Station Vroeger en Nu (Train et Gare d'aujourd'hui et d'autrefois)"

-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 11 feb 2017, 13:04
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Heb je een verschil gezien tussen hoogte en breedte tussen M6 en M7?
Mij lijkt het, dat ze even hoog zijn (of het scheelt hooguit enkele milimeters).
Wat mij wel mogelijk lijkt is dat M7 iets smaller is dan M6, of niet?
Vriendelijke groet,
Floris Cappelle
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Ik heb een foto genomen maar zat zelf in de trein (terwijl het regende), dus amper te zien jammer genoeg.
https://drive.google.com/file/d/1IiqQne ... p=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1IiqQne ... p=drivesdk
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Het verschil in hoogte is ook effectief maar enkele centimeters, dat zie je van veraf niet. Bovendien heeft het in dergelijke test- en overbrengingsritten ook weinig zin om ernaar te kijken: je weet immers niet of de luchtvering in dienst is en dat scheelt ook al enkele centimeters.Floris Cappelle schreef: ↑02 mei 2019, 19:16Heb je een verschil gezien tussen hoogte en breedte tussen M6 en M7?
Mij lijkt het, dat ze even hoog zijn (of het scheelt hooguit enkele milimeters).
Wat mij wel mogelijk lijkt is dat M7 iets smaller is dan M6, of niet?
Vriendelijke groet,
Floris Cappelle
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Het eerste M7BDx. Op 2 mei in Kinkempois.
M7 75003 sncb z121470 ligne 125a kinkempois 2 mai 2019 laurent joseph www wallorail be by Laurent Joseph, on Flickr
M7 75003 sncb z121470 ligne 125a kinkempois 2 mai 2019 laurent joseph www wallorail be c by Laurent Joseph, on Flickr


Re: Nieuwe motorstellen / M7
De stuurstand oogt een stuk minder impressionant dan een M6 of I11, maar zal zonder twijfel een stuk meer aerodynamisch zijn.
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 07 apr 2019, 00:06
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Wat mij vooral opvalt is de geringe grootte van de voorruit van de stuurstand, vergeleken met een M6. Verder is die "bult" toch meer uitgesproken dan bij de M6. Wat contra-intuïtief, aangezien iedereen wel vermoed dat de wijzigingen aan het exterieur van het stuurrijtuig tov de M6 niet enkel en alleen cosmetisch horen te zijn...
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 25 sep 2017, 03:51
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Zie hier, de stuurstand!
https://www.facebook.com/groups/1837259 ... 893622642/
Geplaatst in de Facebookgroep "Trein en Station Vroeger en Nu (Train et Gare d'aujourd'hui et d'autrefois)" door James Fassaert.https://www.facebook.com/groups/1837259 ... 893622642/
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Knap gezien van de NMBS: zo zien de machinisten automatisch minder personen op het spoor en daalt het aantal vertragingen...
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13