De langst levende klassiekjes
Re: De langst levende klassiekjes
Is er nu infeite reeds geweten of er stellen reeds uit dienst zouden gaan (en zoja, welke...?). In Op De Baan was er sprake van 20, wat hier dan tegengesproken werd.
Op de Desiro nummers van de spotters zie ik niet zo veel evolutie, de nummer stijgen zeer langzaam.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Dat komt omdat de meeste spots gebeuren in dezelfde regio, namelijk vooral in de omgeving van Denderleeuw - Jette.dentheo schreef:Op de Desiro nummers van de spotters zie ik niet zo veel evolutie, de nummer stijgen zeer langzaam.
Het aantal Desiro's stijgt nog steeds met gemiddeld 8 a 10 stuks per maand. Lijkt me niet weinig.
Er gaan geen welbepaalde rode klassiekjes buiten dienst op 9/12. Er is wel een stop op belangrijke herstellingen.
Er gaan geen welbepaalde rode klassiekjes buiten dienst op 9/12. Er is wel een stop op belangrijke herstellingen.
Doomsday has passed.
Hoe staat het er NU voor?
Zijn bijv de 153 en de 159 inmiddels terzijde gesteld (of hoe jullie dat noemen)?
Zijn bijv de 153 en de 159 inmiddels terzijde gesteld (of hoe jullie dat noemen)?
Enkel 258 na zware averij. Voor een volledig overzicht: http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?t=9670Fles schreef:Doomsday has passed.
Hoi,
MS 153 rijdt nog steeds rond want ik heb dit stel vandaag gezien in Brussel Noord.
Lukas
MS 153 rijdt nog steeds rond want ik heb dit stel vandaag gezien in Brussel Noord.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
-
Re: 23 maart : AFSCHEID VAN ONZE "KLASSIEKJES" (TSP)
FBStijn91 schreef:Er is een pagina op FB die zegt dat de bordeaux klassiekjes er vanaf april geleidelijk uitgaan.

Dat is in ieder geval later dan eerder gepland.
- trainfreak
Retard schreef:FBStijn91 schreef:Er is een pagina op FB die zegt dat de bordeaux klassiekjes er vanaf april geleidelijk uitgaan.
Dat is in ieder geval later dan eerder gepland.

Als de Desiro's zoveel kuren blijven hebben, zullen de rode klassiekjes nog wel wat langer mogen doordoen dan voorzien.
Wat trouwens met:
- enkele stellen houden ter reserve? Of gaan ze er meteen allemaal uit? (Men ging ook ooit een 20tal M2-rijtuigen op reserve houden voor noodgevallen, maar dat is volgens mij nooit gebeurd)
- de lijn Luik-Aken waar - op enkele weinig realistische alternatieven - enkel rode klassiekjes mogen rijden?
Wat trouwens met:
- enkele stellen houden ter reserve? Of gaan ze er meteen allemaal uit? (Men ging ook ooit een 20tal M2-rijtuigen op reserve houden voor noodgevallen, maar dat is volgens mij nooit gebeurd)
- de lijn Luik-Aken waar - op enkele weinig realistische alternatieven - enkel rode klassiekjes mogen rijden?
Op die eerste vraag is al geantwoord: http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=8&t=10574
En ik dacht dat ze in Aachen geen fan waren van Belgische Faiveley panto's, maar er is gepland dat vanaf afzienbare tijd enkel Desiro's of ander modern materieel de grens zou oversteken. Het is wel zo dat het overzetten van de stroom in Aachen binnen afzienbare tijd zou verdwijnen, waardoor er een heel klein park moet aangekocht worden.
En ik dacht dat ze in Aachen geen fan waren van Belgische Faiveley panto's, maar er is gepland dat vanaf afzienbare tijd enkel Desiro's of ander modern materieel de grens zou oversteken. Het is wel zo dat het overzetten van de stroom in Aachen binnen afzienbare tijd zou verdwijnen, waardoor er een heel klein park moet aangekocht worden.
Heb je toevallig de link naar die FB-pagina?Stijn91 schreef:Er is een pagina op FB die zegt dat de bordeaux klassiekjes er vanaf april geleidelijk uitgaan.
Alvast bedankt!