Pagina 62 van 412

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 30 nov 2011, 18:09
door Shrek
Stijn91 schreef:
Stijn91 schreef:
Stijn91 schreef:P7954 was vandaag met 1 Sprinter ipv 2.
Vandaag hetzelfde van dat.
P7954 weer maar met 1 Sprinter ipv 2. :twisted:
en moet je dat echt elke keer hier melden? :roll:

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 30 nov 2011, 20:57
door profke
daar dient die topic toch voor ;-)

alle gekheid op een stokje: 2357 rijdt tegenwoordig ook regelmatig met 1 break ipv de normale 4 wagens...
is er weer ergens schaarste? het vriest nog nie...

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 30 nov 2011, 21:25
door TrainzDr3ver
Tekort met teveel Breaks dat in 1 keer op modernisatie staan te wachten in CW Mechelen misschien? :lol:

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 01 dec 2011, 20:41
door Nicholas
profke schreef:daar dient die topic toch voor ;-)

alle gekheid op een stokje: 2357 rijdt tegenwoordig ook regelmatig met 1 break ipv de normale 4 wagens...
is er weer ergens schaarste? het vriest nog nie...
Dit zorgt voor een enorme overbezetting. Vanaf Nijlen is het rechtstaan.
Dinsdag heb ik zelf nog moeten rechtstaan van Kessel tot Berchem. De mensen staan gewoon op elkaar "gepropt", met 16-17 personen in een halletje van een break staan is verre van gezellig. Ik kan begrijpen dat het eenmalig gebeurt, maar de laatste twee weken zat er steeds een break op deze verbinding.

Wat ik raar vind, is dat bv. L2358 en L2386 wel met 2*AM86 rijden, wat ook wel nodig is, en de nog drukkere L2357 en 2387 slechts met 1 break rijden...

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 01 dec 2011, 20:46
door KB
Nicholas schreef: Wat ik raar vind, is dat bv. L2358 en L2386 wel met 2*AM86 rijden, wat ook wel nodig is, en de nog drukkere L2357 en 2387 slechts met 1 break rijden...
Het zou kunnen dat die 2 AM86's wel nodig zijn voor de volgende rit die ze moeten rijden.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 01 dec 2011, 21:48
door Terminus
Gisteren (spitstrein) IC 4516 Charleroi - Essen met 800 en klassiekje i.p.v. dubbeldekrijtuigen.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 02 dec 2011, 08:59
door Zorba
IC508 (Oostende - Eupen) werd getrokken (door 1836), in plaats van geduwd.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 12 dec 2011, 18:24
door Terminus
Zondag een gemoderniseerd klassiekje (766) op de IR Mechelen - Kortrijk, later die dag ook een break. Vermoedelijk omdat een M4-stam betrokken was bij een aanrijding op zaterdag.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 12 dec 2011, 20:09
door hein
Terminus schreef:Zondag een gemoderniseerd klassiekje (766) op de IR Mechelen - Kortrijk, later die dag ook een break. Vermoedelijk omdat een M4-stam betrokken was bij een aanrijding op zaterdag.
Dit klassiekje was op zaterdag te zien op de IC Oostende Kortrijk.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 12 dec 2011, 21:19
door Dieselfreak
Zijn er met de ingang van de nieuwe dienstregeling treinen die met een ander type materieel gedaan worden dan voorheen?

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 14 dec 2011, 19:56
door Molenbruch Y.
Sedert deze week wordt een HLE 21 + 6 M4 ingeschakeld op de IC D-verbinding. Dit uiteraard slechts voor een aantal ritten die niet van/naar Lille rijden, zoals IC D 906.

Groeten,

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 14 dec 2011, 21:49
door Terminus
IC 9209 (en vermoedelijk dus ook P7211 Antwerpen - Brussel) reed vandaag met Oostenrijkse rijtuigen. Waaruit ik afleid dat de Belgische treinbegeleiders nu ook treinen met OBB-rijtuigen mogen verzekeren als treinchef.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 14 dec 2011, 23:56
door 260689
Terminus schreef:IC 9209 (en vermoedelijk dus ook P7211 Antwerpen - Brussel) reed vandaag met Oostenrijkse rijtuigen. Waaruit ik afleid dat de Belgische treinbegeleiders nu ook treinen met OBB-rijtuigen mogen verzekeren als treinchef.
de 2e ram blijft in Vorst rijtuigen overnachten en rijd als eerste Benelux 9205 naar Amsterdam. deze komt dus als laatste Benelux Amsterdam - Brussel. Bron de dienstleider van Vorst rijtuigen

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 15 dec 2011, 17:44
door Terminus
De eerste Benelux is de 9201 (i.p.v. de 9205) en ik had het over de IC 9209, maar ik snap wat je bedoelt :-) Er vertrekt dus 's morgens wel degelijk een OBB-stam met Belgisch personeel uit Brussel, richting Amsterdam.

Re: gewijzigde samenstelling.

Geplaatst: 15 dec 2011, 17:53
door 260689
Sorry, foutje van mij in het weekend is het de 9205 die de eerste Benelux rijd, in de week is het inderdaad de 9201 die met de OBB rijtuigen rijd met Belgisch personeel.