NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
ik heb net vernomen da ze vanaf 20/02 gaan rijden op de lijn 60
Geen Desiro gezien, misschien volgende week is naar de bundel van Aalst gaan zien.
Zijn er gisteren niet door gekomen. Zouden normaal morgen (zondag) naar Aalst getransfereerd worden, want maandag moet er personeel opgeleid worden te Aalst.
Iemand van Wallorail zei maandag op een forum, onder hetzelfde uurrooster als vrijdag. Ben je zeker dat het morgen is en welke uren ongeveer.TBJeroen schreef:Zijn er gisteren niet door gekomen. Zouden normaal morgen (zondag) naar Aalst getransfereerd worden, want maandag moet er personeel opgeleid worden te Aalst.
Kan zijn dat het ondertussen reeds veranderd is natuurlijk en dat het uiteindelijk maandag is.Stijn91 schreef:Iemand van Wallorail zei maandag op een forum, onder hetzelfde uurrooster als vrijdag. Ben je zeker dat het morgen is en welke uren ongeveer.TBJeroen schreef:Zijn er gisteren niet door gekomen. Zouden normaal morgen (zondag) naar Aalst getransfereerd worden, want maandag moet er personeel opgeleid worden te Aalst.
Als het morgen is dan moeten ze ofwel via L50A ofwel via L90. Want er zijn geen treinen dit weekend tussen Ternat en Jette.TBJeroen schreef:Kan zijn dat het ondertussen reeds veranderd is natuurlijk en dat het uiteindelijk maandag is.Stijn91 schreef:Iemand van Wallorail zei maandag op een forum, onder hetzelfde uurrooster als vrijdag. Ben je zeker dat het morgen is en welke uren ongeveer.TBJeroen schreef:Zijn er gisteren niet door gekomen. Zouden normaal morgen (zondag) naar Aalst getransfereerd worden, want maandag moet er personeel opgeleid worden te Aalst.
Ik verwacht de eerste jaren wel wat kinderziektes, zoals heel vaak gebeurt met nieuw materieel.[/quote]
Ik wil niet beweren dat de desiro's vrij zullen zijn van kinderziektes, maar ik ben er een heel stuk geruster in dan bijvoorbeeld de MW41's. Des desiro is immers al jaren een beproefd recept uit de keuken van Siemens, terwijl de MW41 "from scratch" van de tekentafel kwam. Ik zal dus met minder argwaan in de desiro stappen dan in een wasmachientje.
Ik wil niet beweren dat de desiro's vrij zullen zijn van kinderziektes, maar ik ben er een heel stuk geruster in dan bijvoorbeeld de MW41's. Des desiro is immers al jaren een beproefd recept uit de keuken van Siemens, terwijl de MW41 "from scratch" van de tekentafel kwam. Ik zal dus met minder argwaan in de desiro stappen dan in een wasmachientje.
De Desiro's rijden wel nog maar sinds kort onder 3000 V, en Siemens heeft nog al problemen gehad daarmee.
Waarmee evenmin is gezegd dat er heel veel problemen mee zullen zijn, maar de situatie is nooit helemaal dezelfde in de verschillende landen, en in elk land kunnen er andere problemen opduiken.
Waarmee evenmin is gezegd dat er heel veel problemen mee zullen zijn, maar de situatie is nooit helemaal dezelfde in de verschillende landen, en in elk land kunnen er andere problemen opduiken.
-
- Contacteer:
Ik heb (de) 2 Desiro's vandaag gezien richting Aalst in Denderleeuw. Ze reden door Denderleeuw omstreeks 11:30 en reden zonder loc ervoor.

Het zijn Desiro's 08001 en 08002 die in de bundel van Aalst staan.BVG1988 schreef:Ik heb (de) 2 Desiro's vandaag gezien richting Aalst in Denderleeuw. Ze reden door Denderleeuw omstreeks 11:30 en reden zonder loc ervoor.
-
Iemand al enig idee welke treinen deze stellen zullen rijden?
Vanuit Aalst zijn er 3 verbindingen mogelijk:TrainzDr3ver schreef:Iemand al enig idee welke treinen deze stellen zullen rijden?
Aalst - Eigenbrakel
Aalst - Brussel - Zottegem
Aalst - Geraardsbergen
Aalst-Geraardsbergen.TrainzDr3ver schreef:Iemand al enig idee welke treinen deze stellen zullen rijden?
Info onder voorbehoud.
dan gaan er verschillende roddels rond want ik heb gehoord aalst-eigenbrakel ,het zal afwachten worden denk iknahoj schreef:Aalst-Geraardsbergen.TrainzDr3ver schreef:Iemand al enig idee welke treinen deze stellen zullen rijden?
Info onder voorbehoud.
Aalst-Eigenbrakel kan ook -- hangt af van wat/wie er finaal beslist is/heeft.hle2127 schreef:dan gaan er verschillende roddels rond want ik heb gehoord aalst-eigenbrakel ,het zal afwachten worden denk iknahoj schreef:Aalst-Geraardsbergen.TrainzDr3ver schreef:Iemand al enig idee welke treinen deze stellen zullen rijden?
Info onder voorbehoud.