Modernisering Breaks
Re: Modernisering Breaks
Eergisteren heb ik voor de eerste keer één van gemoderniseerde breaks gezien in Brussel-Zuid, en gisteren had ik ook geluk om de andere te zien in Deinze.
Deze week heb ik eens met de 308 kunnen meerijden. De eerste klasse valt binnenin enorm tegen, de slechtste ooit. Dan vind ik de vernieuwde M5 zelfs beter. Ik heb de indruk dat het gezoem (thyristor??) dat je vroeger in één van de eerste klasse coupons had nu wel weg is.
Die nieuwe zetels zijn zowel in break als M5 overigens enorm hàrd, is dat jullie ook al opgevallen?
Die nieuwe zetels zijn zowel in break als M5 overigens enorm hàrd, is dat jullie ook al opgevallen?
Dat klopt, de nmbs is een jaar of 15 geleden overgeschakeld van zachte naar harde zetels, na een uitgebreid onderzoek.q149 schreef:Die nieuwe zetels zijn zowel in break als M5 overigens enorm hàrd, is dat jullie ook al opgevallen?
De hardere zetels zijn veel comfortabeler voor lange ritten, je krijgt er immers geen rugpijn van. Zachte zetels zijn enorm belastend voor de onderrug en worden daarom niet meer gemaakt

Vandaag zat er weer ene op de IC L. Maar tenzij je weet welke treinen zal het lastig zijn om te spotten met maar 2 gemoderniseerde stellen.
in de toekomst komen er meer en meer dus kan je er tijd genoeg aan besteden om ze te spotten 

Gisteren hier eentje aan de deur zien passeren.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Zondagmorgen met 308 naar huis gereden (niet zelf gereden) die zetels zijn echt niet te doen om in te slapen 

-
Hier een filmpje van de 308, samen met de 385 & 368 in Vilvoorde, op de IR naar Geraardsbergen
http://www.youtube.com/watch?v=1ZKO6J044U8
http://www.youtube.com/watch?v=1ZKO6J044U8
Mooi filmpje 
Mja, ik kan die kleuren van de gemoderniseerde versie toch nog altijd niet smaken. Ik weet niet wat het is, maar het voelt alsof er iets ontbreekt...
Greetings,
Glodenox

Mja, ik kan die kleuren van de gemoderniseerde versie toch nog altijd niet smaken. Ik weet niet wat het is, maar het voelt alsof er iets ontbreekt...
Greetings,
Glodenox
Hoe komt het dat da zo traag vooruit gaat? Aan dit tempo zijn ze binnen tien jaar nog altijd niet allemaal gemoderniseerd.