De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Ik vraag me al stillekes aan af of we ze dit jaar nog op de sporen (commerciële ritten) zullen zien...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Tante Inge heeft op 30 maart in de Kamercommissie Infrastructuur verklaard dat de indienstneming voor de 2e helft 2011 (elf) is.
Dat is nog heel lang? Normaal was de indienstneming toch voor dit jaar? Jammer maar er zal wel een goede reden voor zijn zeker.FLV-FGSP schreef:Tante Inge heeft op 30 maart in de Kamercommissie Infrastructuur verklaard dat de indienstneming voor de 2e helft 2011 (elf) is.
Siemens betaalt al boete sinds mei 2009. De locs voldoen naar verluidt niet aan het bestek. En wel zodanig, dat Siemens geruime tijd nodig heeft om alles te corrigeren.Boxerke schreef:Dat is nog heel lang? Normaal was de indienstneming toch voor dit jaar? Jammer maar er zal wel een goede reden voor zijn zeker.FLV-FGSP schreef:Tante Inge heeft op 30 maart in de Kamercommissie Infrastructuur verklaard dat de indienstneming voor de 2e helft 2011 (elf) is.
Groetjes,
Rian
Een boete al sinds mei 2009. Amai. De NMBS kan eigenlijk dan wat profiteren van de huidige situatie. Lagere kosten om de locs aan te kopen.
Het was de 1804.
Het was geen overbrengingsrit maar een meetrit tussen GWK-FSD-REP-GWK.
Een testrit voor het testen van de remblokken.Jérôme schreef:Het was de 1804.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Zijn er problemen met de remblokken ??HLE 2302 schreef:Een testrit voor het testen van de remblokken.Jérôme schreef:Het was de 1804.
Toch niet direkt "spitstechnologie ?
Heb wel via-via gehoord dat ze verrassend slecht remmen en de lok achteraan moest helpen.
Heeft Belgie wijziging gevraagd aan de remmen ??? iemand (de befaamde volumemeter ?)
In Oostenrijk remmen volgens mij de Taurussen voortreffelijk.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
volgens siemens remmen ze ook deftig maar brussel heeft graag persoonlijke eisen die bijna geen enkele andere spoorwegbedrijf vraagt 

De remblokken verslijten te rap, dit is niet erg omdat 18 bijna volledig dynamisch remt ... maar ik had ook gehoort dat er problemen waren met de recuperatie rem, dat deze niet werkt onder 3Kv en anders alleen werkt als ze daadwerkelijk stroom kan recupereren, dus alleen als er een trein in de buurt aan het optrekken is.
Er zou ook geen Rheostaat in de 18 zitten omdat ze dat in Brussel vergeten waren.
In hoeverre het waar is weet ik niet, het is van horen waaien, maar ik geloof wel dat het redelijk correct is.
Greetz 2302
Er zou ook geen Rheostaat in de 18 zitten omdat ze dat in Brussel vergeten waren.
In hoeverre het waar is weet ik niet, het is van horen waaien, maar ik geloof wel dat het redelijk correct is.
Greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Lijkt mij logisch, als hij zijn remstroom niet kwijt kan, bij gebrek aan een collega die verbruikt en de onderstations kunnen niet "terugleveren op het net" dan heb je om electrisch te remmen een reostaat nodig.HLE 2302 schreef:De remblokken verslijten te rap, dit is niet erg omdat 18 bijna volledig dynamisch remt ... maar ik had ook gehoort dat er problemen waren met de recuperatie rem, dat deze niet werkt onder 3Kv en anders alleen werkt als ze daadwerkelijk stroom kan recupereren, dus alleen als er een trein in de buurt aan het optrekken is.
Zoniet de "blokken" ertegen en die zullen dan waarschijnlijk iets sneller verslijten dan verondersteld of gehoopt was.
Zo ernstig zal het dan weer wel niet zijn , want proefritten op een lijn in dienst ???
Men zou ook vooraan één kunnen laten trekken en achteraan één laten remmen, dan heb je leverancier en verbruiker, de trein hoeft er dan ook niet meer tussen....Alhoewel ik zou er wel eens in willen zitten als ze dat doen over een scheiding van onderstations.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Dat lijkt bij Siemens wel vaker voor te komen. Bij de levering van dubbeldekstreinstellen voor de S-Bahn Zürich zat er zoveel vertraging op de levering dat Siemens een fikse boete te wachten stond. Om dat te vermijden boden ze aan om een extra stel geheel gratis te leveren. SBB kreeg dus uiteindelijk 61 stellen voor de prijs van 60.bobke schreef:Een boete al sinds mei 2009. Amai. De NMBS kan eigenlijk dan wat profiteren van de huidige situatie. Lagere kosten om de locs aan te kopen.
Men zegt in het duitstalige taalgebied soms wel eens smalend dat "Siemens" staat voor "Sicher ist eines, man erhält nur Schrott"...
Maar wie levert er wel nog op tijd tegenwoordig?
Met de nieuwe beneluxtreinen zijn we inderdaad aan een voorbeeld dat nog veel trager gaat.K V B schreef: Maar wie levert er wel nog op tijd tegenwoordig?