Modernisering Breaks
Re: Modernisering Breaks
Hoi,
Ik heb vanavond eindelijk de 308 gezien in Leuven.Het stel stond klaar om de IC trein van 18u35 naar Mechelen Nekkerspoel en Antwerpen Centraal te verzekeren en het stel was vergezeld van zijn broertje met nummer 417 die nog niet gemoderniseerd is.
Lukas
Ik heb vanavond eindelijk de 308 gezien in Leuven.Het stel stond klaar om de IC trein van 18u35 naar Mechelen Nekkerspoel en Antwerpen Centraal te verzekeren en het stel was vergezeld van zijn broertje met nummer 417 die nog niet gemoderniseerd is.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: Modernisering Breaks
Daarnet werd de P-trein Lokeren-Dendermonde verzekert door de 308
Vanbinnen heb ik hem niet bekeken.
De buitenkant zag er wel mooi uit. Wat me opviel was dat er vanboven een grijze lijn getrokken was. Als vervanging voor een rode lijn onderaan zeker
Om de x aantal ramen zit er eens een raam in dat niet open kan. Ze hadden die ramen beter niet vervangen meer werk en lelijker.
Langs de voorkant bekeken is het precies een trein van Euro Cargo Rail.
Besluit: Mijn voorkeur gaat nog altijd naar de niet gemoderniseerde AM 80 zonder grafitie
Vanbinnen heb ik hem niet bekeken.
De buitenkant zag er wel mooi uit. Wat me opviel was dat er vanboven een grijze lijn getrokken was. Als vervanging voor een rode lijn onderaan zeker

Om de x aantal ramen zit er eens een raam in dat niet open kan. Ze hadden die ramen beter niet vervangen meer werk en lelijker.
Langs de voorkant bekeken is het precies een trein van Euro Cargo Rail.
Besluit: Mijn voorkeur gaat nog altijd naar de niet gemoderniseerde AM 80 zonder grafitie
Re: Modernisering Breaks
Hij zit al de hele week op de as Sint Niklaas - Dendermonde - Brussel - Kortrijk - Poperinge.b-loc schreef:Daarnet werd de P-trein Lokeren-Dendermonde verzekert door de 308
Vanbinnen heb ik hem niet bekeken.
De buitenkant zag er wel mooi uit. Wat me opviel was dat er vanboven een grijze lijn getrokken was. Als vervanging voor een rode lijn onderaan zeker![]()
Om de x aantal ramen zit er eens een raam in dat niet open kan. Ze hadden die ramen beter niet vervangen meer werk en lelijker.
Langs de voorkant bekeken is het precies een trein van Euro Cargo Rail.
Besluit: Mijn voorkeur gaat nog altijd naar de niet gemoderniseerde AM 80 zonder grafitie

zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: Modernisering Breaks
Nog niet opgemerkt dat het rode lijntje rond de pakwagendeur bij de 308 op de 380 grijs is?
Re: Modernisering Breaks
Ik heb gisteren de 308 gespot in De Panne en ik heb dan ook nog eens het geluk gehad er foto's van te kunnen maken.
Klik hier om de foto's te zien
Klik hier om de foto's te zien
Re: Modernisering Breaks
Halo,
Hier is een update van de break lijst met de revisie datum...
Rood : voor modernisering
Bold groen : gemoderniseerd
Groen : normaale revisie
308 : 01-03-00 => 03-11-09 -- MOD -- TBL1+
345 : 08-01-03 => 26-06-08
380 : 30-01-03 => 06-05-10 -- MOD -- TBL1+
301 : 31-01-03 => 29-10-08
437 : 06-02-03 => 01-07-08
360 : 17-02-03 => 31-03-08
376 : 27-02-03 => 06-08-08
419 : 07-03-03 => 19-08-08
378 : 24-03-03
379 : 04-04-03 => 18-12-08
424 : 17-04-03 => 26-09-08
303 : 06-05-03 => 24-09-09
384 : 19-05-03 => 18-11-08
369 : 23-05-03 => 15-10-08
370 : 03-06-03 => 15-07-09
375 : 16-06-03 => 18-09-08
377 : 20-06-03 => 05-09-08
304 : 30-06-03 => 26-01-09
313 : 11-07-03
381 : 17-07-03 => 03-10-08
385 : 28-07-03 => 04-12-08
391 : 13-08-03
428 : 14-08-03 => 14-11-08
392 : 25-08-03 => 28-11-08
386 : 01-09-03 => 30-04-09
383 : 09-09-03
329 : 15-09-03 => 18-03-09
396 : 25-09-03 => 23-06-09
368 : 29-09-03 => 15-12-08
367 : 14-10-03 => 28-05-09
372 : 24-10-03 => 23-12-09
406 : 31-10-03 => 05-08-09
423 : 20-11-03 => 19-11-09
390 : 28-11-03 => 14-03-10
413 : 12-12-03 => 15-10-09
410 : 22-12-03 => 07-09-09
311 : 21-01-04 gezien 30/11/2009
330 : 27-01-04 => 10-11-09
395 : 10-02-04 => 02-04-10
315 : 20-02-04 gezien 27/07/2010
405 : 27-02-04 => 16-01-10
408 : 04-03-04 => 06-01-10
371 : 12-03-04 => 05-05-10
316 : 25-03-04 gezien 18/08/2010
401 : 30-03-04 => 02-02-10
338 : 09-04-04 => 26-05-10
366 : geen datum
373 : geen datum => 29-07-10 -- TBL1+
389 : 16-02-05 => 16-06-10
397 : 15-03-05 gezien 11/08/2010
317 : 25-03-05 gezien 06/08/2010
400 : 01-04-05 gezien 14/08/2010
414 : 15-04-05
309 : 03-05-05 gezien 16/08/2010
421 : 09-05-05 gezien 30/07/2010
422 : 19-05-05
417 : 02-06-05 gezien 28/07/2010
402 : 10-06-05
394 : 07-07-05
415 : 11-07-05
324 : 19-07-05
407 : 10-08-05
382 : 23-08-05
416 : 08-09-05 gezien 18/08/2010
399 : 16-09-05 gezien 30/07/2010
398 : 05-10-05
388 : 12-10-05
403 : 09-11-05 gezien 09/08/2010
409 : 22-11-05 gezien 22/07/2010
411 : 08-12-05 gezien 06/08/2010
393 : 19-12-05 gezien 06/08/2010
A+
Marcad
Hier is een update van de break lijst met de revisie datum...
Rood : voor modernisering
Bold groen : gemoderniseerd
Groen : normaale revisie
308 : 01-03-00 => 03-11-09 -- MOD -- TBL1+
345 : 08-01-03 => 26-06-08
380 : 30-01-03 => 06-05-10 -- MOD -- TBL1+
301 : 31-01-03 => 29-10-08
437 : 06-02-03 => 01-07-08
360 : 17-02-03 => 31-03-08
376 : 27-02-03 => 06-08-08
419 : 07-03-03 => 19-08-08
378 : 24-03-03
379 : 04-04-03 => 18-12-08
424 : 17-04-03 => 26-09-08
303 : 06-05-03 => 24-09-09
384 : 19-05-03 => 18-11-08
369 : 23-05-03 => 15-10-08
370 : 03-06-03 => 15-07-09
375 : 16-06-03 => 18-09-08
377 : 20-06-03 => 05-09-08
304 : 30-06-03 => 26-01-09
313 : 11-07-03
381 : 17-07-03 => 03-10-08
385 : 28-07-03 => 04-12-08
391 : 13-08-03
428 : 14-08-03 => 14-11-08
392 : 25-08-03 => 28-11-08
386 : 01-09-03 => 30-04-09
383 : 09-09-03
329 : 15-09-03 => 18-03-09
396 : 25-09-03 => 23-06-09
368 : 29-09-03 => 15-12-08
367 : 14-10-03 => 28-05-09
372 : 24-10-03 => 23-12-09
406 : 31-10-03 => 05-08-09
423 : 20-11-03 => 19-11-09
390 : 28-11-03 => 14-03-10
413 : 12-12-03 => 15-10-09
410 : 22-12-03 => 07-09-09
311 : 21-01-04 gezien 30/11/2009
330 : 27-01-04 => 10-11-09
395 : 10-02-04 => 02-04-10
315 : 20-02-04 gezien 27/07/2010
405 : 27-02-04 => 16-01-10
408 : 04-03-04 => 06-01-10
371 : 12-03-04 => 05-05-10
316 : 25-03-04 gezien 18/08/2010
401 : 30-03-04 => 02-02-10
338 : 09-04-04 => 26-05-10
366 : geen datum
373 : geen datum => 29-07-10 -- TBL1+
389 : 16-02-05 => 16-06-10
397 : 15-03-05 gezien 11/08/2010
317 : 25-03-05 gezien 06/08/2010
400 : 01-04-05 gezien 14/08/2010
414 : 15-04-05
309 : 03-05-05 gezien 16/08/2010
421 : 09-05-05 gezien 30/07/2010
422 : 19-05-05
417 : 02-06-05 gezien 28/07/2010
402 : 10-06-05
394 : 07-07-05
415 : 11-07-05
324 : 19-07-05
407 : 10-08-05
382 : 23-08-05
416 : 08-09-05 gezien 18/08/2010
399 : 16-09-05 gezien 30/07/2010
398 : 05-10-05
388 : 12-10-05
403 : 09-11-05 gezien 09/08/2010
409 : 22-11-05 gezien 22/07/2010
411 : 08-12-05 gezien 06/08/2010
393 : 19-12-05 gezien 06/08/2010
A+
Marcad
Re: Modernisering Breaks
Ik heb nog niet echt in zo'n gemoderniseerd stel gezeten, maar wel in een m4 en een 'modern' klassiek stel. Ik hoop alleen dat ze geluidsdempende materialen aanbrengen (zoals in de MS96 en de gelijkvormige rijtuigen). In die m4 en de moderne klassiekjes klinkt alles zo hol en telkens als er iemand belt of gewoon praat kan je het gesprek in de ganse coupé goed volgen! Daarom spaar de oren van uw reizigers en kleef geluidsdempende matten aan het plafond!
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Modernisering Breaks
Waarover heb je het?overweg13 schreef:En moderne treininterieurs mogen blijkbaar per definitie niet gezellig meer zijn: metalen armsteunen in ms 96 en I11, purperachtige toestanden in vernieuwde tweetjes, sch..blauw in mw 41, het moet blijkbaar allemaal koel zijn. Zelfs de houten banken van vroeger straalden meer warmte uit. Om het niet te hebben over het toppunt van ongezelligheid, je mag raden waarover ik het dan heb.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Modernisering Breaks
Gisteren heb ik voor de eerste keer in een vernieuwde break gezeten (de 308, IR Brussels Airport - Gent-Sint-Pieters). Het is fijn om in een nieuw/proper interieur te zitten, maar voor de rest zijn het nog steeds dezelfde lawaaierige rammelbakken...LRDArdo schreef:Ik heb nog niet echt in zo'n gemoderniseerd stel gezeten, maar wel in een m4 en een 'modern' klassiek stel. Ik hoop alleen dat ze geluidsdempende materialen aanbrengen (zoals in de MS96 en de gelijkvormige rijtuigen). In die m4 en de moderne klassiekjes klinkt alles zo hol en telkens als er iemand belt of gewoon praat kan je het gesprek in de ganse coupé goed volgen! Daarom spaar de oren van uw reizigers en kleef geluidsdempende matten aan het plafond!
-
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58
Re: Modernisering Breaks
Ze moeten de Breaks toch nog op 1 punt origineel houden heIR3607 schreef:
Gisteren heb ik voor de eerste keer in een vernieuwde break gezeten (de 308, IR Brussels Airport - Gent-Sint-Pieters). Het is fijn om in een nieuw/proper interieur te zitten, maar voor de rest zijn het nog steeds dezelfde lawaaierige rammelbakken...

Re: Modernisering Breaks
Het wordt een keertje tijd.. dat is nog maar het 3de stel op al 2 jaar dat deze moderniseringsactie loopt (nb.: ik tel het "begin" vanaf de 308 in FM binnenstond). In Nederland hebben ze op 3 of 4 jaar 87 stellen ICM-3 (Koploper) gemoderniseerd.. aan dit tempo zullen we nooit geraken, en kunnen de varkensneuzen (worden gemoderniseerd na CityRail of zelfs na Breaks) eerder naar de schroothoop dan nog gemoderniseerd te moeten worden !HijDieHetWeet schreef:Als alles meezit zal 378 deze week de CW verlaten.
Re: Modernisering Breaks
Over de 378 hebben ze grofweg een half jaar gedaan. Als ik mij niet vergis zijn er ongeveer 140 breaks, dus nog 137 te gaan.
137 * 0,5 = 68,5
Dus nog zowat 68 jaar te gaan. Dan zijn we anno 2078.
137 * 0,5 = 68,5
Dus nog zowat 68 jaar te gaan. Dan zijn we anno 2078.