Pagina 64 van 82

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 29 mei 2024, 12:25
door TKR
We hebben wel met de volle 320km/u gevlamd over de LVG - waar dat mogelijk was op die dag. :mrgreen: Goed, dat zal wel nodig geweest zijn gezien de omstandigheden.
Helaas nog steeds met goede 2 uur vertraging aangekomen en onze aansluiting in Gare de l'Est net gemist.

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 07 jun 2024, 10:49
door 260689
Het ziet er naar uit dat vandaag de laatste 2 ICE's (12/10) met een BR406 zullen gereden worden. Morgenavond (Zaterdag) zullen de laatste 2 ICE's (12/10) met een BR408 gereden worden om op zondag 09/06/24 volledig met BR408 gereden kan worden om niet voor verrassingen te staan.

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 07 jun 2024, 12:32
door dovaere
om op zondag 09/06/24 volledig met BR408 gereden kan worden om niet voor verrassingen te staan.
Waarom is de planning vervroegd t.o.v de eerdere planning 13/14 juni? Betekent dat niet dat sommige stoelreserveringen niet zullen kloppen?
Wat bedoel je met verrassingen? Om zeker dagen voordien op tijd te zijn voor de verwachte drukte voor het begin van het Europees kampioenschap voetbal vrijdag 14/6?

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 07 jun 2024, 12:35
door rvdborgt
260689 schreef: 07 jun 2024, 10:49 Het ziet er naar uit dat vandaag de laatste 2 ICE's (12/10) met een BR406 zullen gereden worden. Morgenavond (Zaterdag) zullen de laatste 2 ICE's (12/10) met een BR408 gereden worden om op zondag 09/06/24 volledig met BR408 gereden kan worden om niet voor verrassingen te staan.
De wijziging was gepland vanaf vrijdag 14/6, zoals al maanden in het reserveringssysteem zat en nog steeds zit. Dat zal een chaos worden als op het laatste moment het materieeltype nog veranderd wordt.

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 07 jun 2024, 13:10
door jpvdveer
Een grotere chaos dan met BR406 zelf de laatste jaren is toch nauwelijks denkbaar. Sommige reizigers zullen naar een plaats moeten zoeken maar hopelijk is het nieuwe materieel in elk geval betrouwbaar!

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 07 jun 2024, 17:15
door maarten
Alleen weet je nu 100% zeker dat het een chaos wordt (met reserveringsplaatsen) terwijl het anders nog een loterij was. :lol:

Dat ze in rijtuig 24 maar op alle zitplaatsen zetten "ggf freigeben", dan kom je al een heel eind.

Oh, en ik zie dat in de 408 de traditionele telling van zitplaatsen 31, 33 gang 37, 35 - 32, 34 gang 38, 36 is veranderd ten faveure van wat reizigers misschien beter begrijpen, 31, 32 gang 33, 34 - 35, 36 gang 37 38.
Had je anders met 31-32 twee plekken tegenover elkaar, zijn ze nu naast elkaar. Zat je anders met vier bij elkaar op 31, 32, 33, 34, zit je nu met vier naast elkaar met een gangpad ertussen.

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 08 jun 2024, 17:29
door DDietzen
260689 schreef: 07 jun 2024, 10:49 Het ziet er naar uit dat vandaag de laatste 2 ICE's (12/10) met een BR406 zullen gereden worden. Morgenavond (Zaterdag) zullen de laatste 2 ICE's (12/10) met een BR408 gereden worden om op zondag 09/06/24 volledig met BR408 gereden kan worden om niet voor verrassingen te staan.
ICE 12 is volgens BahnExpert nu (zaterdag 17:30) al even vertrokken uit Frankfurt en met een 406 'Hannover' onderweg. Ook voor ICE 10 staat een 406 gepland, en wel de 'Amsterdam'. Ook de DB-app toont voor beide treinen een 406 als treinsamenstelling en bij de stoelkeuze. Van de hierboven voorspelde 408-inzet dus nog geen spoor.

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 08 jun 2024, 18:02
door 260689
ICE 19 staat hier op spoor 10 en is een BR406.

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 08 jun 2024, 22:45
door maarten
Voor morgen wordt ICE 18 (eerste van Frankfurt naar Brussel) nog als BR 406 aangegeven.

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 09 jun 2024, 12:48
door Portbou
ICE 13 vanochtend ook nog met BR406.

Bijna een halfuur verloren in Aachen omdat de omzetting niet direct lukte maar toch in Frankfurt geraakt met maar 20’ vertraging.

Ik zal ze niet missen…

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 09 jun 2024, 13:04
door DDietzen
Een BR407 in reizigersdienst vanaf Brussel zou groter nieuws zijn dan een BR408 :P

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 09 jun 2024, 20:53
door Dimi
Sorry indien er fouten zij in mijn tekst: ik ben franstalig en ben nu met pensioen waardoor ik minder praktijk heb in vergelijking met wat in het verleden met mijn Vlaamse collega's mogelijk was...
Duidelijk dat de ICE3M-406 onbetrouwbaar zijn. Verleden maandag (3/6/2024) was de trein vertrekkende op 10:25 vanuit Brussel-Zuid afegeschaft. De trein die uit Frankfurt kwam had Brussel niet bereikt. Oorspronkelijk werd door de DB-vertegenwoordigste gezegd van de ICE3M-stam op ons in Luik zal wachten. Geen stam in Luik, met een vraag: was de reis niet in Aachen onderbroken?
De meeste gestrande reizigers hebben de S-verbinding naar Aachen gebruikt. Aangezien wij ons een beetje oud voelden op als staande reizigers te blijven, hebben wij voor de optie gekozen om op de volgende ICE te wachten (Eurostar niet toegankelijk). In Aachen hebben de ICE-reizigers die vroeger zijn aangekomen ons opnieuw vergezeld: de trein was overvol. Met de aansluiting in Köln hebben wij eindelijk Berlin bereikt met 2:30 uur vertaging. Diegenen die naar Frankfurt gingen hebben het groot geluk gehad te horen dat zij op een andere trein moesten instappen...
Vrijdagavond zijn wij ons terugreis begonnen met de nachttrein van ÖBB. Er waren in de nacht van vrijdag op zaterdag problemen op de Duitse net (overstromingen in Bayern en incident op de HSL Frankfurt-Köln) die tot een grote chaos leidden. Wij zijn rond 10 uur, na enige perikellen, in Köln aangekomen, samen met de ÖBB-reizigers uit Wien en Berlin.
Een ICE naar Brussel werd om 11:15 aangekondigd. Na 2 verhuizingen tussen ICE-406 stammen (gelukkig op hetzelde perron maar een "iemand" heeft de beslissing genomen een ICE-3M naar Basel te sturen en er was confusie tussen de Amsterdamse en de Brusselse stam...) zijn wij vertrokken. Maar in Hergenrath had de stam moeten stoppen en na 10 minuten is hij/zij terug vertrokken.
Wij hebben nadien het groot genoegen gehad op een boodschap te kunnen luisteren volgens dewelke de stam wegens "technische problemen" tot Luik zal beperkt worden (op te merken valt: perfect in onze 3 landstalen en in het Engels). Gelukkig niet in het platteland langs de E40 gestopt...
Voor wat met de ICE3Mneo-408 zal gebeuren, ben ik niet zo optimistisch: zelfde bouwer als ik het goed snapte. Van ontgoogelingen met veel belovende rijtuigen en stammen heb ik vaak gehoord...
vg

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 09 jun 2024, 21:49
door jan_olieslagers
Hallo @Dimi, welkom op dit forum!

Ja, toen ik bij het spoor werkte (IT 3, 2001-2008) had die firma S______s al niet zo'n beste reputatie... en dat is er niet op verbeterd, blijkbaar.

NB maak u maar niet teveel complexen over uw Nederlands, het is niet vlekkeloos maar wel meer dan aanvaardbaar, er passeert hier soms erger...

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 09 jun 2024, 21:58
door AlexNL
Ten opzichte van de Baureihe 406 is het product Velaro gelukkig wel flink verbeterd. De Class 374 (2e generatie Eurostar) doet z'n werk van/naar Nederland zoals verwacht.

Re: Ice verbinding Brussel Duitsland

Geplaatst: 09 jun 2024, 22:51
door Portbou
DDietzen schreef: 09 jun 2024, 13:04 Een BR407 in reizigersdienst vanaf Brussel zou groter nieuws zijn dan een BR408 :P
Oeps, bij deze rechtgezet.