Pagina 65 van 124

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 28 aug 2010, 09:50
door LML
q149 schreef:Over de 378 hebben ze grofweg een half jaar gedaan. Als ik mij niet vergis zijn er ongeveer 140 breaks, dus nog 137 te gaan.

137 * 0,5 = 68,5

Dus nog zowat 68 jaar te gaan. Dan zijn we anno 2078.
Leuk, dan ben ik ruimschoots de 100 levensjaren gepasseerd (bij leven en welzijn) en dan hebben m'n kinderen (hopelijk) al kleinkinderen... :lol:

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 28 aug 2010, 09:53
door overweg13
En Frank Fenner, een Australische professor in de microbiologie, voorspelt het uitsterven van de mens binnen de 100 jaar. Heeft het dan nog wel zin om al dat materieel te vernieuwen?

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 28 aug 2010, 10:31
door wappie
Het is wel te verstaan dat de modernisatie van de break enkele maanden heeft stil gelegen. Kwestie van de bevoorrading en de studies te kunnen afronden. De volgende break 391 is ondertussen bijna gemonteerd.

Had de directie beslist om al de kabels te vernieuwen dan ging de montage sneller vooruit. Nu moet elk draadje opnieuw nagemeten worden omdat de merking niet meer leesbaar is.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 30 aug 2010, 07:41
door profke
Had de directie beslist om al de kabels te vernieuwen dan ging de montage sneller vooruit. Nu moet elk draadje opnieuw nagemeten worden omdat de merking niet meer leesbaar is.
hehe, dus de prijs van een draadje koper versus een extra manuur werk.... :roll:

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 03 sep 2010, 15:12
door HijDieHetWeet
MR378 was daarnet op weg naar Namen.
@q149: er zijn 139 Breaks ipv 140.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 04 sep 2010, 17:03
door LML
HijDieHetWeet schreef:MR378 was daarnet op weg naar Namen.
@q149: er zijn 139 Breaks ipv 140.
Welke is er dan gesneuveld? Ik dacht ook dat er 140 waren...

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 04 sep 2010, 17:24
door msts.be
De 338 is samengesteld uit rijtuig 1 van de 338, rijtuig 2 van de 315 en rijtuig 3 van de 321. Er zijn dus feitelijk 2 breaks minder, dus 138 dan ! Want uit 3 verongelukte breaks heeft men 1 volledig stel gemaakt..

Verder is er nog de 429 (betrokken bij ongeval in Huy, het Thalys-incident), die blijkbaar de kop van rijtuig 1 van de 321 zal krijgen. (Zie andere topic hier)

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 04 sep 2010, 22:18
door Marcad
Halo,

De tussen rijtuig van de 321 draag wel de nummer 3152. Dus de break 315 had nooit een ongeluk.

De rijtuig 3211 zal wel de nummer 4291 dragen om de 429 te herstellen.

De 3 rijtuigen die buiten dienst zijn zijn de eerste 4291, de 4123 en de tussen wagen van de 412 (alle 3 verongelukt tussen Namen en Luik).

Groeten
Marcad

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 05 sep 2010, 00:14
door Steven
de tussenrijtuigen bij de breaks hangen nergens op nummer.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 05 sep 2010, 10:48
door LML
Mannekes, allemaal goed en wel, die technische uitleg (welke bak er naar waar gegaan is), maar op dat gebied ben ik een leek... :)
Welke 1 of 2 'breaks' bollen er nu niet meer over de sporen? Graag 1 of 2 nummers tussen de 301 en 440... :wink:

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 05 sep 2010, 10:53
door Locomotief 5175
Het is 321 die niet meer rijden.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 05 sep 2010, 13:39
door Dietrich
Op http://www.belrail.be/F/fiches/emu/inde ... page=depot staat ook een (ouder) overzicht van welke Breaks niet meer in dienst zijn.

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 06 sep 2010, 12:28
door Marcad
Marcad schreef:
De tussen rijtuig van de 321 draag wel de nummer 3152. Dus de break 315 had nooit een ongeluk.

De rijtuig 3211 zal wel de nummer 4291 dragen om de 429 te herstellen.

De 3 rijtuigen die buiten dienst zijn zijn de eerste 4291, de 4123 en de tussen wagen van de 412 (alle 3 verongelukt tussen Namen en Luik).
Halo,

Om een beetje precies te zijn, nog enkele informaties...
Na hun ongeluk zijn enkele breaks niet met hun origineele wagen weer op de spoor teruggekomen.

Hier is een samevatting (misschien zijn er nog andere maar daar heb ik geen info).

321 = buiten dienst - ongeluk met MS366 te Luik 14/08/00
338 = 3381-3152-3213 (3152=tussen wagen van de 321) - ongeluk te Hasselt 24/08/95 - terug op 13/01/04
343 = 3431-4012-3872 (4012=tussen wagen van de 387) - ongeluk te Boussu 05/08/92 - terug op 24/06/99
387 = 3871-3512-4203 (3512=tussen wagen van de 338) - ongeluk te Diskmuide 24/02/97
390 = 3901-3922-3433 (3922=tussen wagen van de 390) - ongeluk met een vrachtwagen te Lebbeke 03/07/95
391 = 3911-3852-3943 (3852=tussen wagen van de 391)
394 = 3941-4172-3913 (4172=tussen wagen van de 394)
412 = 4121-4352-3383 (4352=tussen wagen van de 420) - ongeluk met een wagen te Sclaigneaux 27/12/97
420 = 4201-4402-3903 (4402=tussen wagen van de 343) - ongeluk te Antoing 27/10/97
429 zou = 3211-3602-4293 (3602=tussen wagen van de 429) - ongeluk met Z74070 te Hermalle-Sous-Huy 03/07/08


Dus
321 1 -> 429
321 2 (nummer 3152) -> 338
321 3 -> 338

338 1 -> 338
338 2 (nummer 3512) -> 387
338 3 -> 412

343 1 -> 343
343 2 (nummer 4402) -> 420
343 3 -> 390

387 1 -> 387
387 2 (nummer 4012) -> 343
387 3 -> 343

390 1 -> 390
390 2 (nummer 3922) -> 390
390 3 -> 420

391 1 -> 391
391 2 (nummer 3852) -> 391
391 3 -> 394

394 1 -> 394
394 2 (nummer 4172) -> 394
394 3 -> 391

412 1 -> 412
412 2 (nummer ???) -> buiten dienst in Mechelen
412 3 -> buiten dienst in Mechelen

420 1 -> 420
420 2 (nummer 4352) -> 412
420 3 -> 387

429 1 -> buiten dienst
429 2 (nummer 3602) -> 429
429 3 -> 429

Groeten
Marcad

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 06 sep 2010, 16:16
door Reuel
Ik heb gisteren eindelijk eens het geluk gehad de 308 te zien. Ze stond aan de kant in Sint-Niklaas.
Maar ze was wel al serieus bespoten met graffiti... Zonde!

Re: Modernisering Breaks

Geplaatst: 06 sep 2010, 18:12
door melle
Reuel schreef:Ik heb gisteren eindelijk eens het geluk gehad de 308 te zien. Ze stond aan de kant in Sint-Niklaas.
Maar ze was wel al serieus bespoten met graffiti... Zonde!
Ja, kheb hem gisteren zien staan...
Die zag er nogal uit hoor! 2/3de hangt echt helemaal onder...