Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Geplaatst: 09 jun 2024, 22:53
Was de Eurostar vol of werd de toegang ondanks de afspraken daarover (HOTNAT) geweigerd? In Luik is men nochtans vaak niet zo moeilijk op dat vlak.
Was de Eurostar vol of werd de toegang ondanks de afspraken daarover (HOTNAT) geweigerd? In Luik is men nochtans vaak niet zo moeilijk op dat vlak.
Vergeet niet je tickets terug te sturen naar het reisbureau voor aanvraag compensatieDimi schreef: ↑09 jun 2024, 20:53 Duidelijk dat de ICE3M-406 onbetrouwbaar zijn. Verleden maandag (3/6/2024) was de trein vertrekkende op 10:25 vanuit Brussel-Zuid afegeschaft. De trein die uit Frankfurt kwam had Brussel niet bereikt. Oorspronkelijk werd door de DB-vertegenwoordigste gezegd van de ICE3M-stam op ons in Luik zal wachten. Geen stam in Luik, met een vraag: was de reis niet in Aachen onderbroken?
De meeste gestrande reizigers hebben de S-verbinding naar Aachen gebruikt. Aangezien wij ons een beetje oud voelden op als staande reizigers te blijven, hebben wij voor de optie gekozen om op de volgende ICE te wachten (Eurostar niet toegankelijk). In Aachen hebben de ICE-reizigers die vroeger zijn aangekomen ons opnieuw vergezeld: de trein was overvol. Met de aansluiting in Köln hebben wij eindelijk Berlin bereikt met 2:30 uur vertaging. Diegenen die naar Frankfurt gingen hebben het groot geluk gehad te horen dat zij op een andere trein moesten instappen...
Vrijdagavond zijn wij ons terugreis begonnen met de nachttrein van ÖBB. Er waren in de nacht van vrijdag op zaterdag problemen op de Duitse net (overstromingen in Bayern en incident op de HSL Frankfurt-Köln) die tot een grote chaos leidden. Wij zijn rond 10 uur, na enige perikellen, in Köln aangekomen, samen met de ÖBB-reizigers uit Wien en Berlin.
Een ICE naar Brussel werd om 11:15 aangekondigd. Na 2 verhuizingen tussen ICE-406 stammen (gelukkig op hetzelde perron maar een "iemand" heeft de beslissing genomen een ICE-3M naar Basel te sturen en er was confusie tussen de Amsterdamse en de Brusselse stam...) zijn wij vertrokken. Maar in Hergenrath had de stam moeten stoppen en na 10 minuten is hij/zij terug vertrokken.
Wij hebben nadien het groot genoegen gehad op een boodschap te kunnen luisteren volgens dewelke de stam wegens "technische problemen" tot Luik zal beperkt worden (op te merken valt: perfect in onze 3 landstalen en in het Engels). Gelukkig niet in het platteland langs de E40 gestopt...
Voor wat met de ICE3Mneo-408 zal gebeuren, ben ik niet zo optimistisch: zelfde bouwer als ik het goed snapte. Van ontgoogelingen met veel belovende rijtuigen en stammen heb ik vaak gehoord...
vg
De Eurostar was inderdaad vol. Bovendien heeft een NMBS-medewerker ons gezegd dat de trein niet toegankelijk is (was hij de enige die zo ijverig was, weet ik niet
03:15: Information
Frankfurt (Main) Hbf - Köln Hbf
Zug fährt mit anderem Fahrzeug. Abweichungen bei den Sitzplatzreservierungen. Es werden neue Sitzplätze vergeben.
Quelle: FV_VLS Disposition
https://bahn.expert/details/ICE%2016/2024-06-14
Bizar, DB Navigator toont dat niet en toont de samenstelling van een BR408.dovaere schreef: ↑14 jun 2024, 11:12 Is er al bevestiging of er een ICE 3neo aangekomen is?
Bij de derde geplande ICE 3neo, de ICE16, loopt ook iets mis, al toont Bahn.expert hier wel nog een ICE 3neo:
03:15: Information
Frankfurt (Main) Hbf - Köln Hbf
Zug fährt mit anderem Fahrzeug. Abweichungen bei den Sitzplatzreservierungen. Es werden neue Sitzplätze vergeben.
Quelle: FV_VLS Disposition
https://bahn.expert/details/ICE%2016/2024-06-14
[UPDATE: LUKT NU WEL WEER] En bij de ICE14, vertrek 14u26 in Frankfurt kan ik in DB Navigator bij deze ene trein uitzonderlijk geen zitplaats kiezen, alsof er last-minute ook een materiaalverandering is...
ICE 3neo (BR408)
https://bahn.expert/details/ICE%2014/2024-06-14
Inderdaad, maar voor de ICE16 zie ik niet alleen bij bahn.expert maar ook via de DB website (https://www.bahn.de) die vreemde melding staan:
Zug fährt mit anderem Fahrzeug. Abweichungen bei den Sitzplatzreservierungen. Es werden neue Sitzplätze vergeben.