Pagina 65 van 152
Re: 23 maart : AFSCHEID VAN ONZE "KLASSIEKJES" (TSP)
Geplaatst: 17 feb 2013, 21:27
door HLE 2302
Enkel de oudste klassiekjes met JH uitrusting zijn op het grensbaanvak naar Aken toegelaten.
Re: 23 maart : AFSCHEID VAN ONZE "KLASSIEKJES" (TSP)
Geplaatst: 17 feb 2013, 21:54
door Shrek
HLE 2302 schreef:Enkel de oudste klassiekjes met JH uitrusting zijn op het grensbaanvak naar Aken toegelaten.
Maar dat zal snel veranderen, de seininrichting wordt zo gemaakt dat je naar Aken enkel met LZB (160 km/h), TBL1+ (100km/h) of rit op zicht (40 km/h) kan rijden.
De Duitsers wilden -helaas- niet ingaan op het verzoek van infrabel om ETCS op het grensbaanvak te leggen...
De krokodillen zullen er dus verdwijnen, samen met de klassiekjes.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 17 feb 2013, 22:02
door LHOON
Vanmorgen aalst-zandbergen, had op een rood klassiekje gehoopt (en te dien einde zelfs een eersteklasticket aangekocht), maar het was... een Desiro (8024)!
Re: 23 maart : AFSCHEID VAN ONZE "KLASSIEKJES" (TSP)
Geplaatst: 17 feb 2013, 23:15
door Retard
Waarom die 40 km/h op zicht? De Klassiekskes rijden al vanaf 1962 130 km/h op zicht?
Hoe snel zal deze regel worden toegepast?
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 18 feb 2013, 10:58
door wva
Deze ochtend om 07h30 een samenstelling van 5 rode klassiekjes te Duffel richting Mechelen. Voor de nummers te zijn was ik te ver weg.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 18 feb 2013, 13:14
door Stijn91
LHOON schreef:Vanmorgen aalst-zandbergen, had op een rood klassiekje gehoopt (en te dien einde zelfs een eersteklasticket aangekocht), maar het was... een Desiro (8024)!
In het weekend zijn het bijna altijd Desiro's op Aalst - Geraardsbergen.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 18 feb 2013, 13:26
door Shrek
LHOON schreef:Vanmorgen aalst-zandbergen, had op een rood klassiekje gehoopt (en te dien einde zelfs een eersteklasticket aangekocht), maar het was... een Desiro (8024)!
Dat was dus weggegooid geld

Re: 23 maart : AFSCHEID VAN ONZE "KLASSIEKJES" (TSP)
Geplaatst: 18 feb 2013, 13:32
door Shrek
Retard schreef:Waarom die 40 km/h op zicht? De Klassiekskes rijden al vanaf 1962 130 km/h op zicht?
Hoe snel zal deze regel worden toegepast?
Dat is uit het oogpunt van veiligheid natuurlijk. In veel landen is het al ondenkbaar dat een trein zonder veiligheidssysteem rondrijdt. België zit nog jaren achter op dat vlak. Als het van mij afhing werd alle memor/gong-fluit vanaf morgen al verboden in België, maar zo'n hoge functie heb ik nog niet binnen infrabel
Maar Duitsland eist dus wel beveiligde treinen en wil dus terecht af van het kroko-systeem. We mogen al van geluk spreken dat ze nog akkoord gaan met TBL1+

Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 18 feb 2013, 18:21
door am62
LHOON schreef:Vanmorgen aalst-zandbergen, had op een rood klassiekje gehoopt (en te dien einde zelfs een eersteklasticket aangekocht), maar het was... een Desiro (8024)!
Volgende keer eens binnenkomen hé !!!! Een goede "bergwandeling" zal dat zijn ! Nu ja, had je nog even moeten doorsporen tot FGRA in elk geval.
Re: 23 maart : AFSCHEID VAN ONZE "KLASSIEKJES" (TSP)
Geplaatst: 19 feb 2013, 23:27
door nahoj
Shrek schreef:HLE 2302 schreef:Enkel de oudste klassiekjes met JH uitrusting zijn op het grensbaanvak naar Aken toegelaten.
Maar dat zal snel veranderen, de seininrichting wordt zo gemaakt dat je naar Aken enkel met LZB (160 km/h), TBL1+ (100km/h) of rit op zicht (40 km/h) kan rijden.
De Duitsers wilden -helaas- niet ingaan op het verzoek van infrabel om ETCS op het grensbaanvak te leggen...
De krokodillen zullen er dus verdwijnen, samen met de klassiekjes.
Kleine correctie:
De krokodillen zullen er dus verdwijnen, samen met de
rode klassiekjes.
De gemoderniseerde klassiekjes zullen het overnemen, eens de homologatie rond is.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 19 feb 2013, 23:32
door LHOON
am62 schreef:LHOON schreef:Vanmorgen aalst-zandbergen, had op een rood klassiekje gehoopt (en te dien einde zelfs een eersteklasticket aangekocht), maar het was... een Desiro (8024)!
Volgende keer eens binnenkomen hé !!!! Een goede "bergwandeling" zal dat zijn ! Nu ja, had je nog even moeten doorsporen tot FGRA in elk geval.
Was in elk geval een goede wandeling (van Zandbergen terug naar Aalst gestapt, 28 km langs GR5A), geen bergen maar wel veel modder!
Re: 23 maart : AFSCHEID VAN ONZE "KLASSIEKJES" (TSP)
Geplaatst: 19 feb 2013, 23:33
door LHOON
Retard schreef:Waarom die 40 km/h op zicht? De Klassiekskes rijden al vanaf 1962 130 km/h op zicht?
Hoe snel zal deze regel worden toegepast?
Hoezo? "Op zicht" is toch altijd max. 40 km/h?
Wat is de precieze definitie van deze term in dit kader?
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 20 feb 2013, 00:46
door Bibke
Dat je moet kunnen stoppen voor elk opstakel. In een bocht waar je minder zicht hebt, moet je de snelheid verminderen zodanig dat je voor elke hindernis in die bocht kan stoppen.
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 23 feb 2013, 23:14
door Stijn91
Ce dimanche 24/2 , l'automotrice 262 sera transférée vers Monceau pour ensuite aller chez Keyser à Courcelles.
Remorqué par une locomotive série 77 le convoi partira THEORIQUEMENT de Mons à 13h15, passage à Piéton à 13h45 pour ensuite rentrer à Monceau à 14h00.
Bron: Wallorail:
http://www.wallorail.be/actu2013/index. ... continuent
Re: De langst levende klassiekjes
Geplaatst: 24 feb 2013, 00:31
door Steve
Tiens, in dezelfde post is sprake van de overbrenging van 26'ers van Mons naar Gent. De vermelde reisweg loopt via Brugelette en Ninove, en dus ook Geraardsbergen in Denderleeuw... maar zijn de problemen in Geraardsbergen dan helemaal geen bezwaar om zo'n rit te laten plaatsvinden?