Renovatie AM75 ?
Re: Renovatie AM75 ?
Idee waarom ?
Teveel harmonischen 50Hz bij OME ? Spoorkringen lopen op 50Hz in NL.
En de hakker op MR80 neemt die harmonischen weg ?
Teveel harmonischen 50Hz bij OME ? Spoorkringen lopen op 50Hz in NL.
En de hakker op MR80 neemt die harmonischen weg ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Renovatie AM75 ?
Het zal zoiets wel zijn. Dit is dus de reden waarom er zo'n uitgebreide homologatietesten moeten gebeuren. Volledig terecht dus dat je niet zomaar met een gerenoveerd treinstel Nederland binnen mag.dentheo schreef:Idee waarom ?
Teveel harmonischen 50Hz bij OME ? Spoorkringen lopen op 50Hz in NL.
En de hakker op MR80 neemt die harmonischen weg ?
Re: Renovatie AM75 ?
Het kan natuurlijk ook zijn dat men die discussie gewoon niet wil en dus de dingen maar afzondert....vermijd veel gevalideer...
Alhoewel "veiligheidstechnisch" kun je daar een serieuze boom over planten....
Alhoewel "veiligheidstechnisch" kun je daar een serieuze boom over planten....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Renovatie AM75 ?
Hoe lang bestaat dat ERA nu al? Dat werd destijds voorgesteld als de instantie die de normering zou doordrukken. En toch wordt er nog altijd zo gesukkeld terwijl vliegtuigen de wereld rondvliegen.Shrek schreef: ↑12 jun 2018, 14:36Het zal zoiets wel zijn. Dit is dus de reden waarom er zo'n uitgebreide homologatietesten moeten gebeuren. Volledig terecht dus dat je niet zomaar met een gerenoveerd treinstel Nederland binnen mag.dentheo schreef:Idee waarom ?
Teveel harmonischen 50Hz bij OME ? Spoorkringen lopen op 50Hz in NL.
En de hakker op MR80 neemt die harmonischen weg ?
Re: Renovatie AM75 ?
In het vierde spoorwegpakket wordt het Spoorwegbureau inderdaad de instantie voor toelatingen:Asterix schreef: ↑12 jun 2018, 15:32Hoe lang bestaat dat ERA nu al? Dat werd destijds voorgesteld als de instantie die de normering zou doordrukken. En toch wordt er nog altijd zo gesukkeld terwijl vliegtuigen de wereld rondvliegen.Shrek schreef: ↑12 jun 2018, 14:36Het zal zoiets wel zijn. Dit is dus de reden waarom er zo'n uitgebreide homologatietesten moeten gebeuren. Volledig terecht dus dat je niet zomaar met een gerenoveerd treinstel Nederland binnen mag.dentheo schreef:Idee waarom ?
Teveel harmonischen 50Hz bij OME ? Spoorkringen lopen op 50Hz in NL.
En de hakker op MR80 neemt die harmonischen weg ?
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 32016R0796
Het is me alleen nog niet helemaal duidelijk wanneer dat precies in werking treedt (kan op zich niet lang meer duren) en hoe dat in de praktijk dan werkt.
Groetjes,
Rian
Re: Renovatie AM75 ?
En ik neem aan dat typisch Nederlandse situaties zoals invloed op ATB en invloed op Nederlandse stroomkringen getest zullen worden in Nederland..dat kan men elders moeilijk simuleren.
Prorail weet hun meest kwetsbare baanvakken echt wel liggen, die zijn natuurlijk het meest geschikt. Oude spoorkringen, lage spanning op bovenleiding, wiebelende bovenleiding al dat soort grappen dat electronische omvormers zenuwachtig maakt zodat ze gaan afschakelen en reuze inductie creëren.... Dat geldt waarschijnlijk voor elk land.
Prorail weet hun meest kwetsbare baanvakken echt wel liggen, die zijn natuurlijk het meest geschikt. Oude spoorkringen, lage spanning op bovenleiding, wiebelende bovenleiding al dat soort grappen dat electronische omvormers zenuwachtig maakt zodat ze gaan afschakelen en reuze inductie creëren.... Dat geldt waarschijnlijk voor elk land.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Renovatie AM75 ?
Een vraagje hier. Weet iemand te vertellen waar de gemoderniseerde am75m ingezet worden, de actuele stand zeg maar, en of ze in het weekeinde ook ingezet worden.. Alvast bedankt voor wat info.
Er is maar 1 moment om op tijd te komen. Anders ben je te vroeg of te laat.
Re: Renovatie AM75 ?
Ik kan me vergissen, maar ik meen dat ze vrij willekeurig meedraaien in de algemene MS75-pool, zowel week als weeken. Nu Puurs - Roosendaal gesplitst is in Essen, weet ik niet of er op het Belgische deel nog MS75 ingezet wordt (in dat geval zou men in principe ook daar de gemoderniseerde kunnen inzetten) of alleen nog maar MS08.
Re: Renovatie AM75 ?
Tussen Puurs en Essen rijden enkel nog Desiro's momenteel. Er zijn een aantal verbindingen waar de vernieuwde te zien valt, Antwerpen-Turnhout, Turnhout-Binche en Antwerpen-Charleroi bijvoorbeeld. Tijdens het weekend rijden er 2 stuks tussen Antwerpen en Binche.
Re: Renovatie AM75 ?
Sinds kort rijdt Varkensneus 828 rond, het eerste treinstel met een derde koplamp.
Re: Renovatie AM75 ?
Totaal overzicht
01. 843 ==> Rijdt sinds januari 2016 rond.
02. 801 ==> Rijdt sinds december 2016 / januari 2017 rond.
03. 833 ==> Rijdt sinds Juli 2017.
04. 824 ==> Rijdt sinds begin oktober 2017.
05. 806 ==> Rijdt waarschijnlijk sinds november 2017.
06. 825 ==> Rijdt sinds januari 2018.
07. 811 ==> Rijdt sinds maart 2018.
08. 812 ==> Rijdt sinds mei 2018.
09. 828 ==> Rijdt sinds eind juni 2018. (eerste stel met derde koplamp)
01. 843 ==> Rijdt sinds januari 2016 rond.
02. 801 ==> Rijdt sinds december 2016 / januari 2017 rond.
03. 833 ==> Rijdt sinds Juli 2017.
04. 824 ==> Rijdt sinds begin oktober 2017.
05. 806 ==> Rijdt waarschijnlijk sinds november 2017.
06. 825 ==> Rijdt sinds januari 2018.
07. 811 ==> Rijdt sinds maart 2018.
08. 812 ==> Rijdt sinds mei 2018.
09. 828 ==> Rijdt sinds eind juni 2018. (eerste stel met derde koplamp)
Re: Renovatie AM75 ?
Alléé,... nog 35 treinstellen te gaan,... 

Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Renovatie AM75 ?
Nummer 10 (837) heeft vandaag een proefrit naar Blankenberge gemaakt en is op dit moment op weg naar Muizen (FGSP 14.58, FDR 15.35, Muizen 16.10).