Dienstregeling december 2014
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 11 mar 2008, 10:46
- Locatie: Eupen
- Contacteer:
Re: Dienstregeling december 2014
Hier kann man die neuen Pläne einsehen,
http://www.belgianrail.be/nl/corporate/ ... _2014.aspx
zu den Zügen nach Aachen, die sollen von Spa nach Aachen fahren.
Gruss, Torsten.
http://www.belgianrail.be/nl/corporate/ ... _2014.aspx
zu den Zügen nach Aachen, die sollen von Spa nach Aachen fahren.
Gruss, Torsten.
Re: Dienstregeling december 2014
Vandaag Antwerpen, vrijdag Oost-Vlaanderen... het laatste loodje is het zwaarste van een erg vermoeiende weekStijn91 schreef:Welke provincie komt er morgen aan bod, in Vlaanderen zijn het enkel nog O-VL en Antwerpen.
spoorwegrealist
Re: Dienstregeling december 2014
En wanneer Brussel?stefanic schreef:Vandaag Antwerpen, vrijdag Oost-Vlaanderen... het laatste loodje is het zwaarste van een erg vermoeiende weekStijn91 schreef:Welke provincie komt er morgen aan bod, in Vlaanderen zijn het enkel nog O-VL en Antwerpen.
Succes alvast voor de laatste loodjes!
Re: Dienstregeling december 2014
Dat is ook wel de omgekeerde wereld, Oost-Vlaanderen als 1e en nu als laatste.
Ik verwacht niet veel beterschap als je het ziet in de andere presentaties.
Ik verwacht niet veel beterschap als je het ziet in de andere presentaties.
Re: Dienstregeling december 2014
wacht maar af tot morgen.Stijn91 schreef:Dat is ook wel de omgekeerde wereld, Oost-Vlaanderen als 1e en nu als laatste.
Ik verwacht niet veel beterschap als je het ziet in de andere presentaties.
Je weet al dat Dampoort z'n trein heeft gekregen...
spoorwegrealist
Re: Dienstregeling december 2014
En wordt die dan omgeleid via Ninove?stefanic schreef:wacht maar af tot morgen.Stijn91 schreef:Dat is ook wel de omgekeerde wereld, Oost-Vlaanderen als 1e en nu als laatste.
Ik verwacht niet veel beterschap als je het ziet in de andere presentaties.
Je weet al dat Dampoort z'n trein heeft gekregen...

Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Dienstregeling december 2014
Dit zijn de nieuwtjes voor Antwerpen en Henegouwen:
- De late L-trein op L12, Antwerpen 23.50 u Essen 0.28 u, blijft behouden. Iets waar men op veel andere lijnen overigens alleen maar van kan dromen...
- Niet meteen een positief antwoord op de vraag om ander materieel in te zetten naar Turnhout, maar er staat wel dat het nog onderzocht wordt en dat er "eind juni" een antwoord komt.
- De inzet van 6 MW41-stellen op Antwerpen-Hamont/Hasselt blijkt niet mogelijk (waarom niet?), mede als gevolg daarvan wordt één P-treinpaar tussen Antwerpen en Lier behouden.
- In Henegouwen geen structurele veranderingen, maar wel opvallend is dat vrijwel alle vragen voor een betere bediening op de kleinere lijnen (om het uur ipv twee uur, of iets vroeger/later) positief beantwoord worden.
- De late L-trein op L12, Antwerpen 23.50 u Essen 0.28 u, blijft behouden. Iets waar men op veel andere lijnen overigens alleen maar van kan dromen...
- Niet meteen een positief antwoord op de vraag om ander materieel in te zetten naar Turnhout, maar er staat wel dat het nog onderzocht wordt en dat er "eind juni" een antwoord komt.
- De inzet van 6 MW41-stellen op Antwerpen-Hamont/Hasselt blijkt niet mogelijk (waarom niet?), mede als gevolg daarvan wordt één P-treinpaar tussen Antwerpen en Lier behouden.
- In Henegouwen geen structurele veranderingen, maar wel opvallend is dat vrijwel alle vragen voor een betere bediening op de kleinere lijnen (om het uur ipv twee uur, of iets vroeger/later) positief beantwoord worden.
Re: Dienstregeling december 2014
Dat vind ik ook raar, het aantal treinkilometer is duidelijk toegenomen met de recente wijzigingen.Steve schreef:- In Henegouwen geen structurele veranderingen, maar wel opvallend is dat vrijwel alle vragen voor een betere bediening op de kleinere lijnen (om het uur ipv twee uur, of iets vroeger/later) positief beantwoord worden.
Vanwaar komt opeens dat extra geld?
Re: Dienstregeling december 2014
Ik ken motorwagens niet, maar voor zover ik weet mag je volgens de reglementering bij motorwagens maar maximum 10 rijtuigen hebben, en dus maar maximum vijf stuks koppelen.Steve schreef:- De inzet van 6 MW41-stellen op Antwerpen-Hamont/Hasselt blijkt niet mogelijk (waarom niet?)
Re: Dienstregeling december 2014
En ik verwacht dat het daarbij zal blijven voor O-VL.stefanic schreef:wacht maar af tot morgen.Stijn91 schreef:Dat is ook wel de omgekeerde wereld, Oost-Vlaanderen als 1e en nu als laatste.
Ik verwacht niet veel beterschap als je het ziet in de andere presentaties.
Je weet al dat Dampoort z'n trein heeft gekregen...
Re: Dienstregeling december 2014
Oké, maar als er blijkbaar de intentie was om toch met zes stellen te rijden, dan moet daar toch een weg omheen geweest zijn...Eimai schreef:Ik ken motorwagens niet, maar voor zover ik weet mag je volgens de reglementering bij motorwagens maar maximum 10 rijtuigen hebben, en dus maar maximum vijf stuks koppelen.Steve schreef:- De inzet van 6 MW41-stellen op Antwerpen-Hamont/Hasselt blijkt niet mogelijk (waarom niet?)
Re: Dienstregeling december 2014
Uit de Morgen:
Zou de man van de NMBS die de presentatie deed dat echt verteld hebben ???
Ik heb NOOIT een Fyra zien stoppen in Noorderkempen , Iemand ?
In het station Antwerpen-Centraal heeft spoorwegmaatschappij NMBS haar nieuwe vervoersplan voorgesteld, specifiek voor de provincie Antwerpen. Een door onder meer reizigersorganisaties gevraagde rechtstreekse verbinding tussen Brussel en de Noorderkempen blijft nog in de wachtkamer, zo blijkt. ...
Het station Noorderkempen in Brecht werd aangelegd langs een hogesnelheidslijn (HSL) en werd door de Belgisch-Nederlandse Fyra bediend in de korte periode waarin die effectief reed. Na het schrappen van de Fyra bleef enkel de IC-verbinding met Antwerpen-Centraal over voor de reizigers uit de gelijknamige regio....
Zou de man van de NMBS die de presentatie deed dat echt verteld hebben ???
Ik heb NOOIT een Fyra zien stoppen in Noorderkempen , Iemand ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Dienstregeling december 2014
Voor testritten wel, maar nooit commercieel...dentheo schreef:Ik heb NOOIT een Fyra zien stoppen in Noorderkempen , Iemand ?
Nu klopt de uitleg wel als hij gezegd zou hebben " we waren van plan om de bediening te doen met de fyra, daarom hebben we niets ander voorzien"
Re: Dienstregeling december 2014
De nieuwtjes voor Oost-Vlaanderen:
- Reeds bekend: behoud van de P Sint-Niklaas - Dampoort - Brussel en terug, met ietsje snelle rijtijd bovendien
- Eén bijkomende P-trein van Eeklo naar Gent 's avonds
- Reeds bekend: behoud van de P Sint-Niklaas - Dampoort - Brussel en terug, met ietsje snelle rijtijd bovendien
- Eén bijkomende P-trein van Eeklo naar Gent 's avonds