Pagina 66 van 132
Re: Dienstregeling december 2014
Geplaatst: 26 jun 2014, 00:28
door petit_hund
Hier kann man die neuen Pläne einsehen,
http://www.belgianrail.be/nl/corporate/ ... _2014.aspx
zu den Zügen nach Aachen, die sollen von Spa nach Aachen fahren.
Gruss, Torsten.
Re: Dienstregeling december 2014
Geplaatst: 26 jun 2014, 06:23
door stefanic
Stijn91 schreef:Welke provincie komt er morgen aan bod, in Vlaanderen zijn het enkel nog O-VL en Antwerpen.
Vandaag Antwerpen, vrijdag Oost-Vlaanderen... het laatste loodje is het zwaarste van een erg vermoeiende week
Re: Dienstregeling december 2014
Geplaatst: 26 jun 2014, 08:19
door Steve
stefanic schreef:Stijn91 schreef:Welke provincie komt er morgen aan bod, in Vlaanderen zijn het enkel nog O-VL en Antwerpen.
Vandaag Antwerpen, vrijdag Oost-Vlaanderen... het laatste loodje is het zwaarste van een erg vermoeiende week
En wanneer Brussel?
Succes alvast voor de laatste loodjes!
Re: Dienstregeling december 2014
Geplaatst: 26 jun 2014, 12:34
door Stijn91
Dat is ook wel de omgekeerde wereld, Oost-Vlaanderen als 1e en nu als laatste.
Ik verwacht niet veel beterschap als je het ziet in de andere presentaties.
Re: Dienstregeling december 2014
Geplaatst: 26 jun 2014, 12:39
door stefanic
Stijn91 schreef:Dat is ook wel de omgekeerde wereld, Oost-Vlaanderen als 1e en nu als laatste.
Ik verwacht niet veel beterschap als je het ziet in de andere presentaties.
wacht maar af tot morgen.
Je weet al dat Dampoort z'n trein heeft gekregen...
Re: Dienstregeling december 2014
Geplaatst: 26 jun 2014, 12:41
door overweg13
stefanic schreef:Stijn91 schreef:Dat is ook wel de omgekeerde wereld, Oost-Vlaanderen als 1e en nu als laatste.
Ik verwacht niet veel beterschap als je het ziet in de andere presentaties.
wacht maar af tot morgen.
Je weet al dat Dampoort z'n trein heeft gekregen...
En wordt die dan omgeleid via Ninove?

Re: Dienstregeling december 2014
Geplaatst: 26 jun 2014, 16:53
door Steve
Dit zijn de nieuwtjes voor Antwerpen en Henegouwen:
- De late L-trein op L12, Antwerpen 23.50 u Essen 0.28 u, blijft behouden. Iets waar men op veel andere lijnen overigens alleen maar van kan dromen...
- Niet meteen een positief antwoord op de vraag om ander materieel in te zetten naar Turnhout, maar er staat wel dat het nog onderzocht wordt en dat er "eind juni" een antwoord komt.
- De inzet van 6 MW41-stellen op Antwerpen-Hamont/Hasselt blijkt niet mogelijk (waarom niet?), mede als gevolg daarvan wordt één P-treinpaar tussen Antwerpen en Lier behouden.
- In Henegouwen geen structurele veranderingen, maar wel opvallend is dat vrijwel alle vragen voor een betere bediening op de kleinere lijnen (om het uur ipv twee uur, of iets vroeger/later) positief beantwoord worden.
Re: Dienstregeling december 2014
Geplaatst: 26 jun 2014, 17:10
door Shrek
Steve schreef:- In Henegouwen geen structurele veranderingen, maar wel opvallend is dat vrijwel alle vragen voor een betere bediening op de kleinere lijnen (om het uur ipv twee uur, of iets vroeger/later) positief beantwoord worden.
Dat vind ik ook raar, het aantal treinkilometer is duidelijk toegenomen met de recente wijzigingen.
Vanwaar komt opeens dat extra geld?
Re: Dienstregeling december 2014
Geplaatst: 26 jun 2014, 17:11
door Eimai
Steve schreef:- De inzet van 6 MW41-stellen op Antwerpen-Hamont/Hasselt blijkt niet mogelijk (waarom niet?)
Ik ken motorwagens niet, maar voor zover ik weet mag je volgens de reglementering bij motorwagens maar maximum 10 rijtuigen hebben, en dus maar maximum vijf stuks koppelen.
Re: Dienstregeling december 2014
Geplaatst: 26 jun 2014, 18:01
door Stijn91
stefanic schreef:Stijn91 schreef:Dat is ook wel de omgekeerde wereld, Oost-Vlaanderen als 1e en nu als laatste.
Ik verwacht niet veel beterschap als je het ziet in de andere presentaties.
wacht maar af tot morgen.
Je weet al dat Dampoort z'n trein heeft gekregen...
En ik verwacht dat het daarbij zal blijven voor O-VL.
Re: Dienstregeling december 2014
Geplaatst: 26 jun 2014, 19:38
door Steve
Eimai schreef:Steve schreef:- De inzet van 6 MW41-stellen op Antwerpen-Hamont/Hasselt blijkt niet mogelijk (waarom niet?)
Ik ken motorwagens niet, maar voor zover ik weet mag je volgens de reglementering bij motorwagens maar maximum 10 rijtuigen hebben, en dus maar maximum vijf stuks koppelen.
Oké, maar als er blijkbaar de intentie was om toch met zes stellen te rijden, dan moet daar toch een weg omheen geweest zijn...
Re: Dienstregeling december 2014
Geplaatst: 26 jun 2014, 23:49
door dentheo
Uit de Morgen:
In het station Antwerpen-Centraal heeft spoorwegmaatschappij NMBS haar nieuwe vervoersplan voorgesteld, specifiek voor de provincie Antwerpen. Een door onder meer reizigersorganisaties gevraagde rechtstreekse verbinding tussen Brussel en de Noorderkempen blijft nog in de wachtkamer, zo blijkt. ...
Het station Noorderkempen in Brecht werd aangelegd langs een hogesnelheidslijn (HSL) en werd door de Belgisch-Nederlandse Fyra bediend in de korte periode waarin die effectief reed. Na het schrappen van de Fyra bleef enkel de IC-verbinding met Antwerpen-Centraal over voor de reizigers uit de gelijknamige regio....
Zou de man van de NMBS die de presentatie deed dat echt verteld hebben ???
Ik heb NOOIT een Fyra zien stoppen in Noorderkempen , Iemand ?
Re: Dienstregeling december 2014
Geplaatst: 27 jun 2014, 00:20
door Shrek
dentheo schreef:Ik heb NOOIT een Fyra zien stoppen in Noorderkempen , Iemand ?
Voor testritten wel, maar nooit commercieel...
Nu klopt de uitleg wel als hij gezegd zou hebben " we waren van plan om de bediening te doen met de fyra, daarom hebben we niets ander voorzien"
Re: Dienstregeling december 2014
Geplaatst: 27 jun 2014, 14:33
door Steve
De nieuwtjes voor Oost-Vlaanderen:
- Reeds bekend: behoud van de P Sint-Niklaas - Dampoort - Brussel en terug, met ietsje snelle rijtijd bovendien
- Eén bijkomende P-trein van Eeklo naar Gent 's avonds
Re: Dienstregeling december 2014
Geplaatst: 27 jun 2014, 16:39
door Stijn91
Dat vervoersplan is toch gewoon 1 grote grap.