Die rit van de 26'ers is verplaatst naar morgen, waarschijnlijk door het slechte weer, geen idee eigenlijk, de wissels in Geraardsbergen staat vast zodat er doorgaand verkeer is tussen Ath en Denderleeuw dus ik denk van niet.Steve schreef:Tiens, in dezelfde post is sprake van de overbrenging van 26'ers van Mons naar Gent. De vermelde reisweg loopt via Brugelette en Ninove, en dus ook Geraardsbergen in Denderleeuw... maar zijn de problemen in Geraardsbergen dan helemaal geen bezwaar om zo'n rit te laten plaatsvinden?
De langst levende klassiekjes
Re: De langst levende klassiekjes
Hallonmbs820 schreef:Het gaat wel heel vlug de laatste tijd![]()
De ene gaat achter de andere snel buiten dienst.
Wordt deze hersteld?Marcad schreef:De 244 staat nu al maanden in Scharbeek met traktie problemen.
Ik heb vandaag de 244 gezien (op L Luik-Tamines dit morgen).
Gr
M
Re: 23 maart : AFSCHEID VAN ONZE "KLASSIEKJES" (TSP)
Vanaf december dit jaar gaan de krokodillen naar Aken buiten dienst.Retard schreef:Hoe snel zal deze regel worden toegepast?
Enkel nog LZB of TBL1+ vanaf dan.
Enig idee welk materieel er dan zou worden ingezet? Overigens, wat is het probleem met een gemoderniseerd klassiekje met TBL1+?Shrek schreef:Vanaf december dit jaar gaan de krokodillen naar Aken buiten dienst.Retard schreef:Hoe snel zal deze regel worden toegepast?
Als de Duitsers ze toelaten is er geen probleem met witte klassiekjes. Maar ik heb ook gelezen dat de desiros en de 18 op termijn naar Aken moeten.Steve schreef:Enig idee welk materieel er dan zou worden ingezet? Overigens, wat is het probleem met een gemoderniseerd klassiekje met TBL1+?Shrek schreef:Vanaf december dit jaar gaan de krokodillen naar Aken buiten dienst.Retard schreef:Hoe snel zal deze regel worden toegepast?
Zie één bladzijde terug...Steve schreef:Enig idee welk materieel er dan zou worden ingezet? Overigens, wat is het probleem met een gemoderniseerd klassiekje met TBL1+?Shrek schreef:Vanaf december dit jaar gaan de krokodillen naar Aken buiten dienst.Retard schreef:Hoe snel zal deze regel worden toegepast?

Oef, die leeft dus ook nog.Marcad schreef:Hallonmbs820 schreef:Het gaat wel heel vlug de laatste tijd![]()
De ene gaat achter de andere snel buiten dienst.
Wordt deze hersteld?Marcad schreef:De 244 staat nu al maanden in Scharbeek met traktie problemen.
Ik heb vandaag de 244 gezien (op L Luik-Tamines dit morgen).
Gr
M

Aah, eind december.Shrek schreef:Vanaf december dit jaar gaan de krokodillen naar Aken buiten dienst.Retard schreef:Hoe snel zal deze regel worden toegepast?
Wat ik mij afvroeg, zou het geen besparing zijn om het baanvak van Welkenraedt naar Y Hammerbrücke gewoon te sluiten? Dat kan een besparing zijn en men kan dan een aansluiting aanleggen van van de L49 om op de L2 te geraken en deze dienst dan met tweespannige Desiro's verzekeren. Zo kan ook het stuk in Helgenrath onder 25 kV en moeten de HST (zoals Shrek al aanhaalde) geen twee keer op korte tijd van spanning verwisselen.
Nu zijn er in een dunbevolkt gebied onder een klein stukje drie lijnen: L24, L37 en L2.
Het is niet het stuk tussen Welkenraedt en Y Hammerbrücke dat het probleem is. En meen je echt dat je dat stuk lijn zou sluiten? Komaan, dat is als de lijn naar Roosendaal sluiten voorbij Essen. We hebben immers de HSL, niet?
Een nieuwe dure spoorboog tussen L49 en L3 aanleggen om een stuk spoor te vervangen dat net hetzelfde doet? Ik zie de besparing niet echt. Die 6 km spoor zijn echt niet zo duur in onderhoud hoor.Retard schreef: Wat ik mij afvroeg, zou het geen besparing zijn om het baanvak van Welkenraedt naar Y Hammerbrücke gewoon te sluiten? Dat kan een besparing zijn en men kan dan een aansluiting aanleggen van van de L49 om op de L2 te geraken en deze dienst dan met tweespannige Desiro's verzekeren. Zo kan ook het stuk in Helgenrath onder 25 kV en moeten de HST (zoals Shrek al aanhaalde) geen twee keer op korte tijd van spanning verwisselen.
Nu zijn er in een dunbevolkt gebied onder een klein stukje drie lijnen: L24, L37 en L2.
Elke weekdag wordt de IC Kortrijk-Oostende nog met 2 klassiekjes gereden (enkel over de middag) 

Dat is de 814. Woensdag waren het zelfs nog twee Roodjes (234 en 181) 

De 193, 224 en 201 werden gisteren naar Oostende gebracht. Zoals gisteren vermeld op http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=40 ... &start=870 zou er een uitgebreide fotoreportage volgen. Hier is ze:
De 2131 voert de Rode Klassiekskes naar Oostende en stationeert zich op het spoor negen. Daarom denken veel mensen dat dit de trein naar Antwerpen-Centraal zou worden
De 193 en 224 zijn aan elkaar gekoppeld
Uiteraard is dit niet instappen
Dag 201. Gelukkig heb ik er op de nacht van 22 op 23 augustus in Aalter, toen je helemaal alleen E594 verzekerde, voor gezorgd dat er altijd een deel van jouw bij mij zal blijven
De 2131 mag vertrekken. Nadat de stellen 50 jaar lang door schuifweerstanden vertrokken en bokten op de thyristorstellen, worden ze nu in beweging gebracht door eerstgenoemdes thyristoren
Het sein staat op dubbel oranje omdat E540 en E8008 ervoor zitten. Doordat het konvooi aan deze twee treinen moesten voorrang verlenen kon ik ze uitgebreid fotograferen.
Ook de 201 verlaat het station richting Oostende en knipoogt
Wel leuk dat de stellen nog eens naar hun laatste stelplaats worden getrokken.
Een laatste glimp

De 2131 voert de Rode Klassiekskes naar Oostende en stationeert zich op het spoor negen. Daarom denken veel mensen dat dit de trein naar Antwerpen-Centraal zou worden

595? Dus de sabena's beginnen er ook uit te gaan? Zij zijn nochtans jonger (1970) dan de oudste van de 600 reeks (1966)...nahoj schreef:Eindstation bereikt voor 196, 243, 246 en 595.