Pagina 66 van 222

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 29 apr 2010, 22:27
door Steven
mooie foto maar ik tel maar tien rijtuigen. ;)

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 30 apr 2010, 08:12
door bobke
Wat is er zo bijzonder aan die rit? Ofja wat is het verschil met al die andere ritten da ze al gereden hebben?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 30 apr 2010, 09:56
door dentheo
sammarco1 schreef:Vandaag reed de 1809 zijn eerste officiele toelatings rit voor de NMBS tussen Brussel en Gouvy met 11 rijtuigen eraan.

HLE 1809 te Kortenberg

En t'zal pas voor het einde van't jaar zijn dat ze wat in dienst gaan komen.
Als ze nu al proefrijden tussen het andere verkeer door en zonder "remlok" achteraan , zal aanvaarding kortbij zijn.
Dus kan opleiding beginnen.... Levering kan ook snel gaan.... even Wilderath bellen...

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 30 apr 2010, 10:41
door Steven
een opleidingsperiode niet onderschatten. Denk er aan dat de zomervakantie voor de deur staat. Dit wil zeggen dat er ook veel verlof gevraagd is zowel bij bestuurders als instructeurs. Dus als alles tegen eind dit jaar ok is ben ik zeer tevreden (wetende dat Vervotte als laatste gezegd had tweede helft 2011).

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 30 apr 2010, 21:50
door sammarco1
Het is de eerste keer dat die I11 rijtuigen daar aan zitten. Dat maakt die rit (en die foto) zo bijzonder. Alsook "die" rit van BXL naar Gouvy.

En verder vind ik die kleuren heel tof om te zien... Ze mogen er fier op zijn !

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 29 mei 2010, 19:53
door b-loc
Op Wallorail staat op 18 mei foto's van 1809 + 5*I11 +M6Bx
http://www.wallorail.be/actu/0510/18.htm
Zijn dit testritten om I11 +M6 te kunnen rijden (zoals in zwitserland EW +IC2000 rijuigen)
Want uit de tekst op Wallorail geraak ik er niet goed aan uit

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 29 mei 2010, 19:59
door Presario
Dit waren testen om te kijken of het omschakelen van 3kV naar 25kV met de stuurstanden goed verloopt.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 29 mei 2010, 20:36
door Shrek
b-loc schreef:Op Wallorail staat op 18 mei foto's van 1809 + 5*I11 +M6Bx
http://www.wallorail.be/actu/0510/18.htm
Zijn dit testritten om I11 +M6 te kunnen rijden (zoals in zwitserland EW +IC2000 rijuigen)
Want uit de tekst op Wallorail geraak ik er niet goed aan uit
Op zich is rijden met I11+M6 helemaal geen probleem, de 13 kan dat en de 27 ook. Er zou zelfs een I6/I10 mogen tussenhangen, dat maakt allemaal niet uit. Het enige wat voor de locomotief telt is welke stuurstand er actief is :wink:

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 29 mei 2010, 21:08
door trainfreak
Het is misschien al ergens vermeld maar ik heb geen zin om het hele topic opnieuw door te lezen.
Vandaag zag ik te Ronet een nieuwe 18 staan. Nummer heb ik niet gezien.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 29 mei 2010, 21:11
door dentheo
Shrek schreef: Op zich is rijden met I11+M6 helemaal geen probleem, de 13 kan dat en de 27 ook. Er zou zelfs een I6/I10 mogen tussenhangen, dat maakt allemaal niet uit. Het enige wat voor de locomotief telt is welke stuurstand er actief is :wink:
Dat zit je dus in een "stuurcabine" van een andere type lok dan er achteraan duwt...geeft dat geen kans op verwarring of wordt dat alles netjes "vertaalt" door de mux ?

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 29 mei 2010, 21:29
door Shrek
dentheo schreef: Dat zit je dus in een "stuurcabine" van een andere type lok dan er achteraan duwt...geeft dat geen kans op verwarring of wordt dat alles netjes "vertaalt" door de mux ?
Het wordt vertaald, maar dat gaat meestal niet netjes van de eerste keer, daarom dat ze nu gaan testen of de 3/25kV omschakeling netjes vertaald wordt :)

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 29 mei 2010, 22:24
door Steven
Dat was een test voor de M6 (die I11 rijtuigen hangen er dus vooral als remgewicht tussen) met HLE18. Hierbij keek men na of het omschakelen tussen 25 kV en 3 kV (vice versa) vlot verliep.

In de wandelgangen loopt momenteel het bericht dat de 18 dan toch zijn homologatie zou vasthebben.

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 30 mei 2010, 10:10
door melle
Betekent dit dan dat de grootste problemen van de baan zijn? (3kv)

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 30 mei 2010, 11:13
door Steven
als hij zijn homologatie zou hebben wil dit zeggen dat je de locs effectief mag verwachten tegen eind dit jaar in de normale dienst, nu komt het grootste werk, al het personeel nog voorzien van de nodige opleiding, instructeurs, treinbestuurders, depanneerders, ...

Re: De nieuwe loks reeks 18

Geplaatst: 30 mei 2010, 12:23
door dentheo
Enig "gerucht" over wat er nu nog moet aangepast aan al de loks die in Duitsland staan te wachten ???

Software, remblokken ???