Wat noem jij raar?Stijn91 schreef:Ik vraag mij af of die deuren het lang gaan volhouden want die klonken toch wel vrij raar.
NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens
Ja, ik weet niet, maar het was precies of die deur ergens tegen schuurde.Steven schreef: Wat noem jij raar?
daar heb ik toch niets van gemerkt was dat bij 1 of meerdere deuren ?Stijn91 schreef:Ja, ik weet niet, maar het was precies of die deur ergens tegen schuurde.Steven schreef: Wat noem jij raar?
Niet echt opgelet, misschien komt het omdat het de 1e keren was dat ik het geluid hoorde.hle2127 schreef:daar heb ik toch niets van gemerkt was dat bij 1 of meerdere deuren ?Stijn91 schreef:Ja, ik weet niet, maar het was precies of die deur ergens tegen schuurde.Steven schreef: Wat noem jij raar?
Welk stel, welke deur aub?Stijn91 schreef:Ja, ik weet niet, maar het was precies of die deur ergens tegen schuurde.Steven schreef: Wat noem jij raar?
Stel 08005, de deur tussen de 1e klasse en de WC. Het zou ook kunnen dat het een normaal geluid was van de Desiro, misschien is het omdat ik het geluid nog niet gewoon ben.nahoj schreef:Welk stel, welke deur aub?Stijn91 schreef:Ja, ik weet niet, maar het was precies of die deur ergens tegen schuurde.Steven schreef: Wat noem jij raar?
Vandaag in Aalst 2 TB's horen praten tegen een TBG, beiden hebben al opleiding gekregen en waren zeer te spreken over de Desiro. Vooral qua comfort en optrekken.
Wat is nu de laatste status? Blijft de nationale inzet van de Desiro's nog steeds beperkt tot dit ene stel dat enkel op donderdag of vrijdag twee heen-en-terugritjes doet, of is er al meer bijgekomen? En wat met Charleroi-Erquelinnes?260689 schreef:Volgende treinen worden verzekerd met 1x3 MS08 op R45 maand maart 2012
E 2180 FLS – FBD 1x3 ms08 ipv 1x2
E 2161 FBD – FLS 1x3 ms08 ipv 1x2
E 2184 FLS – FBD 1x3 ms08 ipv 1x2
E 2165 FBD – FLS 1x3 ms08 ipv 1x2
E 1779 uitwijk naar FLSk(= 1762/A)
E 1783 uitwijk naar FLSk(= 1766/A)
Op Aalst - Eigenbrakel is het inderdaad 1 stel dat alleen nog maar op donderdag en vrijdag 2 ritten heen en 2 ritten terug doet. Er zijn ook nog maar 8 stellen geleverd waarvan 5 van de 080XX-reeks geleverd en 3 van de 085XX-reeks. In Aalst gebruiken ze dan ook de 2 stellen om opleidingen te geven.MIVB-reiziger schreef:Wat is nu de laatste status? Blijft de nationale inzet van de Desiro's nog steeds beperkt tot dit ene stel dat enkel op donderdag of vrijdag twee heen-en-terugritjes doet, of is er al meer bijgekomen? En wat met Charleroi-Erquelinnes?260689 schreef:Volgende treinen worden verzekerd met 1x3 MS08 op R45 maand maart 2012
En Charleroi-Erquelinnes laat staan andere verbindingen, daar nog enig spoor van Desiro's?Stijn91 schreef:Op Aalst - Eigenbrakel is het inderdaad 1 stel dat alleen nog maar op donderdag en vrijdag 2 ritten heen en 2 ritten terug doet. Er zijn ook nog maar 8 stellen geleverd waarvan 5 van de 080XX-reeks geleverd en 3 van de 085XX-reeks. In Aalst gebruiken ze dan ook de 2 stellen om opleidingen te geven.MIVB-reiziger schreef:Wat is nu de laatste status? Blijft de nationale inzet van de Desiro's nog steeds beperkt tot dit ene stel dat enkel op donderdag of vrijdag twee heen-en-terugritjes doet, of is er al meer bijgekomen? En wat met Charleroi-Erquelinnes?260689 schreef:Volgende treinen worden verzekerd met 1x3 MS08 op R45 maand maart 2012
Op Youtube is er een filmpje te vinden van een aankomst te Landelies met een 085XX stel, dus daar doet men ook nog ritten.MIVB-reiziger schreef: En Charleroi-Erquelinnes laat staan andere verbindingen, daar nog enig spoor van Desiro's?
Ik denk niet dat er al ritten zijn op andere verbindingen.
Is er trouwens iets verandert aan de vertrekprocedure ivm de desiro's? Ik denk dan aan de procedure op stations en haltes zonder AVG.
De Desiro's zullen niet voor 2013 op Athus-Meuse rijden tot in Luxemburg.
Bron: artikel L'avenir
Ik dacht dat het de bedoeling was dat ze daar juist als 1 van de eersten met Desiro's zouden rijden.
Bron: artikel L'avenir
Ik dacht dat het de bedoeling was dat ze daar juist als 1 van de eersten met Desiro's zouden rijden.
Je hebt daar ook nog de verbinding Libramont bertrix dinant. Waarschijnlijk heeft het andere stuk dat over het cfl net niet tijdig zijn homologatie. Om dezelfde reden rijden er nu trouwens geen hle18 naar Luxemburg. Op de 162 zal je voorlopig enkel nog hle13 zien want ook de hle20 verliezen hun diensten op deze lijn.
Neen.LRDArdo schreef:Is er trouwens iets verandert aan de vertrekprocedure ivm de desiro's? Ik denk dan aan de procedure op stations en haltes zonder AVG.