Pagina 66 van 146

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 08 feb 2018, 15:49
door Steven
Niet te vergeten dat ze ook Europese subsidies krijgen om de belangrijke goederenassen als eerste te voorzien. Laat de zuidelijke verbinding over Leuven, Namur, Bertrix zo'n verbinding zijn. Dit staat natuurlijk niet gelijk aan een drukke binnenlandse reizigersdienst.

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 08 feb 2018, 20:08
door Zwoopaman
Aan het station van Essen staat nu een aankondigingsbord voor werken op L12 tussen Kapellen en Essen.
Het gaat om het leggen van ETCS niveau 2. Werken zouden eind dit jaar moeten voltooid zijn.

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 09 feb 2018, 12:12
door IGBT-6000
Steven schreef: 08 feb 2018, 15:49 Niet te vergeten dat ze ook Europese subsidies krijgen om de belangrijke goederenassen als eerste te voorzien. Laat de zuidelijke verbinding over Leuven, Namur, Bertrix zo'n verbinding zijn. Dit staat natuurlijk niet gelijk aan een drukke binnenlandse reizigersdienst.
Met al deze subsidies verstrekt door Europa en Belgie, sinds jaren, hoeveel goederentreinen rijden nu effektief onder ETCS controle tussen Antwerpen en Athus?

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 09 feb 2018, 12:43
door Shrek
IGBT-6000 schreef: 09 feb 2018, 12:12
Steven schreef: 08 feb 2018, 15:49 Niet te vergeten dat ze ook Europese subsidies krijgen om de belangrijke goederenassen als eerste te voorzien. Laat de zuidelijke verbinding over Leuven, Namur, Bertrix zo'n verbinding zijn. Dit staat natuurlijk niet gelijk aan een drukke binnenlandse reizigersdienst.
Met al deze subsidies verstrekt door Europa en Belgie, sinds jaren, hoeveel goederentreinen rijden nu effektief onder ETCS controle tussen Antwerpen en Athus?
Geen enkele op dit moment, de operatoren zijn trager met de installatie dan de infrabeheerders :)

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 09 feb 2018, 15:21
door dentheo
Die operatoren wachten ook op EU-centjes denk ik.

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 09 feb 2018, 16:14
door Shrek
dentheo schreef: 09 feb 2018, 15:21 Die operatoren wachten ook op EU-centjes denk ik.
Neenee, ze wachten op een zekere leverancier om het spel in orde te krijgen. De ETCS op reeks 13 heeft een bijna even lange lijdensweg als de ETCS op de Traxx. Alleen is dat bij de 13 minder zichtbaar omdat enkel in de prototypes de ETCS geactiveerd is, de anderen kunnen nog vrolijk rondrijden in TBL1+/Memor II+/KVB.

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 09 feb 2018, 17:14
door dentheo
Bij die installatie van ETCS level 2 achter mijne hof, wat moet ik daar verwachten, meer gele bakens waarschijnlijk.
In grote lijnen eentje per sein voor de melding op level 1 ?
Kunnen die ook dienen voor de exacte plaatsbepaling bij ETCS level 2 ?
Ergens princiepeschema of zoek ik dat van HSL naar Breda terug op ?

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 09 feb 2018, 17:16
door Steven
Veel extra bakens zijn er niet nodig hoor. Er moet vooral ook een RBC komen maar daar zal Shrek wel meer uitleg rond geven.

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 09 feb 2018, 17:34
door Shrek
dentheo schreef: 09 feb 2018, 17:14 Bij die installatie van ETCS level 2 achter mijne hof, wat moet ik daar verwachten, meer gele bakens waarschijnlijk.
In grote lijnen eentje per sein voor de melding op level 1 ?
Kunnen die ook dienen voor de exacte plaatsbepaling bij ETCS level 2 ?
Ergens princiepeschema of zoek ik dat van HSL naar Breda terug op ?
Waarom zouden dat opeens gele bakens zijn? Ik denk vooral dat je er amper iets van gaat merken, tenzij er een GSM-mast wordt bijgezet. De bestaande TBL1+-bakens worden gewoon geherprogrammeerd en in de bundel worden er enkele bijgelegd, dat is alles op het terrein.
De rest speelt zich af in de catacomben van blok 12 in Berchem en vooral in ettelijke duizenden lijnen parametrering van het RBC.

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 09 feb 2018, 18:10
door IGBT-6000
dentheo schreef: 09 feb 2018, 15:21 Die operatoren wachten ook op EU-centjes denk ik.
Buiten Lineas ( gebruiker van T13) , welke andere operatoren rijden er nog op Antwerpen-Athus? :?:

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 10 feb 2018, 01:25
door Shrek
IGBT-6000 schreef:
dentheo schreef: 09 feb 2018, 15:21 Die operatoren wachten ook op EU-centjes denk ik.
Buiten Lineas ( gebruiker van T13) , welke andere operatoren rijden er nog op Antwerpen-Athus? :?:
Geen anderen op dit moment. Uiteraard zijn er wel de NMBS passagierstreinen die de route gebruiken.

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 11 feb 2018, 19:03
door jan_olieslagers
Als ik mag verdergaan op dit zijspoor: wat passeert er daar zoal aan goederentreinen? Hoeveel, en waarheen/waarvandaan?

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 12 feb 2018, 00:22
door rvdborgt
Is lijn 2 inmiddels al van ETCS voorzien? En hebben de I11-stuurstanden dan inmiddels ook ETCS of blijft TBL2 voorlopig nog liggen?

Groetjes,
Rian

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 12 feb 2018, 00:32
door groentje
Een deel van het antwoord : ETCS is inmiddels actief op HSL2, naast TBL2. Ik geloof dat op de stuurrijtuigen I11 voorlopig nog TBL gebruikt wordt.

Re: ETCS in België.

Geplaatst: 12 feb 2018, 00:35
door Steven
I11 is inderdaad nog tbl2. Er is 1 stuurrijtuig met etcs voorzien maar dit is nog op proef en nog niet gehomologeerd.