De sabena's vormen wat betreft buiten-dienst-politiek één pool met de andere rode. Ze hebben ook geen modernisatie gekregen, en evenmin TBL1+.LHOON schreef:595? Dus de sabena's beginnen er ook uit te gaan? Zij zijn nochtans jonger (1970) dan de oudste van de 600 reeks (1966)...nahoj schreef:Eindstation bereikt voor 196, 243, 246 en 595.
De langst levende klassiekjes
Re: De langst levende klassiekjes
Re: De langst levende klassiekjes
Wellicht zijn ze door hun grote vrachtruimte minder interessant om te moderniseren.nahoj schreef:De sabena's vormen wat betreft buiten-dienst-politiek één pool met de andere rode. Ze hebben ook geen modernisatie gekregen, en evenmin TBL1+.LHOON schreef:595? Dus de sabena's beginnen er ook uit te gaan? Zij zijn nochtans jonger (1970) dan de oudste van de 600 reeks (1966)...nahoj schreef:Eindstation bereikt voor 196, 243, 246 en 595.
Laaste maal dat ik er een in reguliere dienst heb genomen was overigens op de weekendverbinding Mechelen-Luchthaven-Brussel Z: op het einde van hun loopbaan werd deze terug ingezet voor de dienst waar hij voor was ontworpen. Met de grotere ruimte voor bagage tussen de zetels zijn de sabena's overigens prima voor luchthavendiensten geschikt.
Re: De langst levende klassiekjes
Op dit moment passeer ik door Merelbeke en zie vanuit de verte een locotractor reeks 91 (zijn die er nog?) een rood klassiekje door de bundel slepen. Jammerr genoeg geen nummers kunnen zien.
Re: De langst levende klassiekjes
Die 91 is nog steeds actief in FKR. 599 stond in FKR deze ochtend.LHOON schreef:Op dit moment passeer ik door Merelbeke en zie vanuit de verte een locotractor reeks 91 (zijn die er nog?) een rood klassiekje door de bundel slepen. Jammerr genoeg geen nummers kunnen zien.
Re: De langst levende klassiekjes
Misschien de 195? Volgens railtime moet E579 in panne gevallen zijn en verzekerde hij die, of is dit een Break?
Enfin, normaalgezien moest die volgens de omloop - omdat hij de dag ervoor E672 had verzekerd - E567 en E572 verzekeren, maar deze bestond uit twee gemoderniseerde klassiekskes. Weet iemand meer?
Enfin, normaalgezien moest die volgens de omloop - omdat hij de dag ervoor E672 had verzekerd - E567 en E572 verzekeren, maar deze bestond uit twee gemoderniseerde klassiekskes. Weet iemand meer?
Re: 23 maart : AFSCHEID VAN ONZE "KLASSIEKJES" (TSP)
Dit wordt bevestigd in dit document van DB-Netze:Shrek schreef:Vanaf december dit jaar gaan de krokodillen naar Aken buiten dienst.Retard schreef:Hoe snel zal deze regel worden toegepast?
Enkel nog LZB of TBL1+ vanaf dan.
http://fahrweg.dbnetze.com/file/2949474 ... 300A88.pdf
Re: De langst levende klassiekjes
Is de 241 nu ook buiten dienst?
Nadat hij vrijdagmorgen op E3757 is Tubeke in panne was gevallen, kwam hij samen met de 607 en 990 aan in Brussel-Zuid. De machinist zei tegen de depanneerder dat de rem gebarsten was, en deze zag er blauw uit (met brandlucht). De trein werd afgeschaft en de manouverman moest hem afkoppelen om hem naar Vorst te laten rijden.
Nadat hij vrijdagmorgen op E3757 is Tubeke in panne was gevallen, kwam hij samen met de 607 en 990 aan in Brussel-Zuid. De machinist zei tegen de depanneerder dat de rem gebarsten was, en deze zag er blauw uit (met brandlucht). De trein werd afgeschaft en de manouverman moest hem afkoppelen om hem naar Vorst te laten rijden.
Re: De langst levende klassiekjes
Het gerucht gaat dat de desiro's zeer binnenkort zullen overnemen...FLV-FGSP schreef:Dit wordt bevestigd in dit document van DB-Netze:Shrek schreef:Vanaf december dit jaar gaan de krokodillen naar Aken buiten dienst.Retard schreef:Hoe snel zal deze regel worden toegepast?
Enkel nog LZB of TBL1+ vanaf dan.
http://fahrweg.dbnetze.com/file/2949474 ... 300A88.pdf
Re: De langst levende klassiekjes
Dus een tussenstadium met gemoderniseerde klassiekjes gaan ze overslaan? Zeer binnenkort = juni?Terminus schreef:Het gerucht gaat dat de desiro's zeer binnenkort zullen overnemen...
Re: De langst levende klassiekjes
Ik heb die vraag ook meteen gesteld. Blijkbaar geen tussenperiode meer, maar meteen Desiro.
Re: De langst levende klassiekjes
Lijkt me sterk, gezien van homologatie op zeer korte termijn geen sprake is.
Bron?
Bron?
Re: De langst levende klassiekjes
Zal geëvalueerd worden na aankomst in een werkplaats. In principe is het een kandidaat, ja.Retard schreef:Is de 241 nu ook buiten dienst?
Nadat hij vrijdagmorgen op E3757 is Tubeke in panne was gevallen, kwam hij samen met de 607 en 990 aan in Brussel-Zuid. De machinist zei tegen de depanneerder dat de rem gebarsten was, en deze zag er blauw uit (met brandlucht). De trein werd afgeschaft en de manouverman moest hem afkoppelen om hem naar Vorst te laten rijden.
Jammer dat de trein afgeschaft werd. Waarom werd er niet verder gereden met de twee andere stellen?
Re: De langst levende klassiekjes
Ik vraag mij dat ook af. Vooral omdat er niet rond de trein moest gereden worden. De 607 en 990 hingen kant Leuven. Misschien omdat hij al dertig minuten in vertraging was.nahoj schreef:Jammer dat de trein afgeschaft werd. Waarom werd er niet verder gereden met de twee andere stellen?
Zijn laatste foto?



Re: De langst levende klassiekjes
Wordt er eigenlijk een motorstel bewaard als museumstel (al dan niet met 1 of 2 plukstellen als onderdelenleveranciers) ?
Re: De langst levende klassiekjes
Welk onderhoud krijgen de rode klassiekjes nu eigenlijk nog? Worden zij in het geheel niet meer nagezien of gebeurt er nog vervanging van wielen, remmen,...