Pagina 67 van 181
Re: BENELUX
Geplaatst: 19 feb 2013, 23:43
door dentheo
ostbahnhof schreef:Mijn oog viel er net op:
de 2 "nieuwe" beneluxen hebben s'morgens en 's avonds hetzelfde vertrek en aankomstuur, natuurlijk wel met 12 uur ertussen. Wie is er zo vindingrijk geweest?

Lijkt mij niet helemaal onlogisch als begin van een twee-uurlijkse frequentie....
Re: BENELUX
Geplaatst: 28 feb 2013, 19:02
door ostbahnhof
Heb vorig weekend een volledig grijze traxx voor een beneluxstel in Berchem zien staan.
Weet iemand of dit een eerdere 28xx was of een "nieuwe vogel" in Belgie.
(heb geen nummer o.d. kunnen zien)
Re: BENELUX
Geplaatst: 01 mar 2013, 21:44
door LML
Wordt de 'BeNeLux II' met 6 of 7 Prio-rijtuigen gereden (zoals het voor 09/12/'12 was) of hangen er meer aan het haakje...?
Re: BENELUX
Geplaatst: 01 mar 2013, 22:13
door FLV-FGSP
ostbahnhof schreef:Heb vorig weekend een volledig grijze traxx voor een beneluxstel in Berchem zien staan.
Weet iemand of dit een eerdere 28xx was of een "nieuwe vogel" in Belgie.
(heb geen nummer o.d. kunnen zien)
Dat moet de 186 144 zijn geweest.
Re: BENELUX
Geplaatst: 01 mar 2013, 22:14
door FLV-FGSP
LML schreef:Wordt de 'BeNeLux II' met 6 of 7 Prio-rijtuigen gereden (zoals het voor 09/12/'12 was) of hangen er meer aan het haakje...?
Zeven rijtuigen horen er aan de BeneNieuw te hangen.
Re: BENELUX
Geplaatst: 02 mar 2013, 19:45
door MaartendeJ
Eerste drie ex-BeNeLux-ICR zijn ontstickerd en in NS-kleuren gespoten. (Rijtuigen waren net ontstickerd, toen NSH het ICR weer huurde.) Enkele plaatjes:
http://www.flickr.com/photos/koendetrei ... otostream/
twee rijtuigen worden weer in de stammen voor de benelux gerangeerd, de derde (ex-olympisch) gaat weer naar de dijksgracht,
Re: BENELUX
Geplaatst: 12 mar 2013, 00:30
door Retard
Ook problemen met vervanger van Fyra
Het opdrijven van de frequentie van de intercitytrein tussen Brussel en Den Haag, de vervanger van de hogesnelheidstrein Fyra, is vandaag niet vlekkeloos verlopen. Een van de treinen had te kampen met een defect van de locomotief en moest daardoor vertrekken vanuit Essen, in plaats van Brussel, meldt de NMBS. Daarnaast had die trein nog met vertragingen te maken doordat een trein tussen Roosendaal en Essen in panne was gevallen.
De intercity Brussel-Den Haag werd enkele weken geleden ingelegd ter vervanging van de omstreden Fyra, die uit de dienstregeling was gehaald wegens aanhoudende technische problemen. Aanvankelijk reed de trein op werkdagen twee keer heen en weer tussen Brussel en Den Haag, maar maandag werd dat aantal voor het eerst opgevoerd tot acht keer per dag.
NMBS-woordvoerder Bart Crols zegt dat een van de treinen maandagvoormiddag met een defecte locomotief te maken had. "De trein is daardoor niet kunnen vertrekken vanuit Brussel, maar is pas in Essen vertrokken", aldus Crols.
Andere grote problemen bleven volgens de woordvoerder uit. "Wel zijn we 's namiddags nog opgehouden door een trein die tussen Roosendaal en Essen in panne was gevallen", luidt het. Maar die panne had niets met de intercity tussen Brussel en Den Haag te maken, zo wordt benadrukt.
Cijfers over de bezettingsgraad van de IC-trein zijn volgens Crols pas morgen beschikbaar
Re: BENELUX
Geplaatst: 13 mar 2013, 13:57
door mijack1985
Volgens Railway Gazette kan er tot 19-04-13 geboden worden op een tweejarige exploitatie van de Lage LandenLijn.
Railway Gazette
Re: BENELUX
Geplaatst: 13 mar 2013, 14:04
door msts.be
Dit is dan het voorstel dat Den Haag op eigen houtje organiseert ? Dus niet de concessie van het hele hoofdnet waar de HSL-Zuid nu aan toegevoegd is ?
Re: BENELUX
Geplaatst: 13 mar 2013, 16:17
door jotie
Brussel Luchthaven -> Den Haag. Wie heeft dat nu weer bedacht? Brussel-Noord -> Den Haag, dat zou er meer op lijken. Enfin, toch iets meer. *Zucht* Neen, vrolijk word ik er hoegenaamd niet van. Het enige wat echt nodig is, is Brussel-Zuid -> Amsterdam 18x per dag als openbare dienst. Al het overige catalogiseer ik als 'flut' en 'ersatz'.
Re: BENELUX
Geplaatst: 13 mar 2013, 17:40
door AlexNL
Brussel-Luchthaven is een tussenstop, geen eindbestemming.

Re: BENELUX
Geplaatst: 13 mar 2013, 18:01
door Robin
jotie schreef:Brussel Luchthaven -> Den Haag. Wie heeft dat nu weer bedacht? Brussel-Noord -> Den Haag, dat zou er meer op lijken. Enfin, toch iets meer. *Zucht* Neen, vrolijk word ik er hoegenaamd niet van. Het enige wat echt nodig is, is Brussel-Zuid -> Amsterdam 18x per dag als openbare dienst. Al het overige catalogiseer ik als 'flut' en 'ersatz'.
je kan toch overstappen in de Noord om in Zuid te geraken

.
Re: BENELUX
Geplaatst: 13 mar 2013, 18:57
door Shrek
Robin schreef:jotie schreef:Brussel Luchthaven -> Den Haag. Wie heeft dat nu weer bedacht? Brussel-Noord -> Den Haag, dat zou er meer op lijken. Enfin, toch iets meer. *Zucht* Neen, vrolijk word ik er hoegenaamd niet van. Het enige wat echt nodig is, is Brussel-Zuid -> Amsterdam 18x per dag als openbare dienst. Al het overige catalogiseer ik als 'flut' en 'ersatz'.
je kan toch overstappen in de Noord om in Zuid te geraken

.
In Noord, of ... in de luchthaven !
Re: BENELUX
Geplaatst: 13 mar 2013, 19:07
door LHOON
Shrek schreef:Robin schreef:jotie schreef:Brussel Luchthaven -> Den Haag. Wie heeft dat nu weer bedacht? Brussel-Noord -> Den Haag, dat zou er meer op lijken. Enfin, toch iets meer. *Zucht* Neen, vrolijk word ik er hoegenaamd niet van. Het enige wat echt nodig is, is Brussel-Zuid -> Amsterdam 18x per dag als openbare dienst. Al het overige catalogiseer ik als 'flut' en 'ersatz'.
je kan toch overstappen in de Noord om in Zuid te geraken

.
In Noord, of ... in de luchthaven !
- Als men een trein met eindbestemming luchthaven neemt om daar over te stappen, is dan ook een diabolo te betalen?
- Waar gaat men deze trein uitwijken in FBNL? Eén spoor hiervoor bezet houden?
Re: BENELUX
Geplaatst: 13 mar 2013, 19:19
door Shrek
LHOON schreef:
- Als men een trein met eindbestemming luchthaven neemt om daar over te stappen, is dan ook een diabolo te betalen?
- Waar gaat men deze trein uitwijken in FBNL? Eén spoor hiervoor bezet houden?
Neen, Diabolo betaal je enkel wanneer je vertrekpunt of eindbestemming de luchthaven is.
Ik weet alleen niet hoe je het nog kan controleren wanneer overstappen toegelaten is, maar goed, dat zijn details.
De vraag is: moet er uitgeweken worden? Als je heenrit Mechelen-Vilvoorde-Zaventem-Luchthaven is kan je de terugrit naar Mechelen na een korte buffertijd meteen aanvatten, rangeringen of uitwijkingen hoeven dan niet.