Pagina 1 van 1
Parcours trein naar Auschwitz
Geplaatst: 06 mei 2012, 13:44
door L29&15
Op
www.wallorail.be las ik dat de speciale trein met jongeren naar Auschwitz van Schaarbeek via Liège G - Rivage - Jemelle - Arlon - Luxemburg rijdt.
De terugweg zou op 10 mei via Gouvy zijn.
Weet iemand waarom?
Hoe rijdt deze verder vanaf Luxemburg? via Trier naar het oosten?
Mogelijke verklaring: geen locomotieven meer die naar Aachen Hbf mogen???
Dank bij voorbaat.
Re: Parcours trein naar Auschwitz
Geplaatst: 06 mei 2012, 13:54
door Steven
De loc was een reeks 13/3000 en die mogen aachen niet binnen. De trein had iets van een 16 rijtuigen mee en om dat door een reeks 27 (die mogen nog wel Aachen binnen) te laten slepen is niet evident, zeker als de uurregeling vrij strak is, Daarbij komt nog de kost van de rijpaden. Alles hangt dus af van de wensen van de klant want het is hij die dat moet betalen.
Re: Parcours trein naar Auschwitz
Geplaatst: 06 mei 2012, 16:44
door nahoj
Steven schreef:De loc was een reeks 13/3000 en die mogen aachen niet binnen. De trein had iets van een 16 rijtuigen mee en om dat door een reeks 27 (die mogen nog wel Aachen binnen) te laten slepen is niet evident, zeker als de uurregeling vrij strak is, Daarbij komt nog de kost van de rijpaden. Alles hangt dus af van de wensen van de klant want het is hij die dat moet betalen.
Een 27 kan die 16 rijtuigen perfect aan. Desnoods zet je er twee voor. Bovendien stopt zo'n speciale trein niet veel, en hoeft de dienstregeling op lijn 37 (wellicht het meest geaccidenteerde stuk van de rit naar Aachen, op Ans op de terugweg na) niet strak te zijn.
Re: Parcours trein naar Auschwitz
Geplaatst: 18 mei 2012, 22:25
door neigezug
Er bestaan ook gewone treinverbindingen naar daar.
Meer info op
www.bahn.de
Re: Parcours trein naar Auschwitz
Geplaatst: 19 mei 2012, 01:19
door groentje
Maar met een grote groep (en dat gaat wel op, in dit geval), is het makkelijkst om een trein te charteren. Je bent zeker dat er voldoende capaciteit is, en wees maar zeker dat een groep van vele tientallen mensen laten overstappen, geen sinecure is. Onze stations zijn daar vaak niet echt op gebouwd...