ik heb een fragje. :)

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
ilovetrains

ik heb een fragje. :)

Bericht door ilovetrains »

Ik ben 15 en gefacineert van treins. Ik zou graag later treinbestuurder worden maar wat moet ik doen wat is de opleiding. Wat voor een diploma moet ik hebben. kunnen jullie meschien eens een uitleg geven.
alvast bedankt :D
Trammist

Re: ik heb een fragje. :)

Bericht door Trammist »

Nederlands of Frans kunnen.
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

ilovetrains schreef:Ik ben 15 en gefacineert van treins. Ik zou graag later treinbestuurder worden maar wat moet ik doen wat is de opleiding. Wat voor een diploma moet ik hebben. kunnen jullie meschien eens een uitleg geven.
alvast bedankt :D
Deftig nederlands kunnen schrijven/lezen en spreken. En een diploma ASO, TSO in de richtingen Elektriciteit, Elektro Mechanica of Mechanica hebben. Of een diploma van het BSO, 7 jaar secundair onderwijs, in dezelfde richtingen als hierboven vermeld.

Maar ik veronderstel dat je nog wel even tijd hebt vooraleer het zover zal zijn ?

Mvg.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
ilovetrains

ja ik kann niet zo goed nederlands schrijven omdat ik in de oost kantons woon maar ik kann wel nederlands duits en frans vlooiend praaten. en ik ga mijn a1 of a2 diploma doen is dat genoeg??? en wat leer je alles als je de school doet voor trijnbestuurder
HLE 2302

Bericht door HLE 2302 »

ilovetrains schreef:ja ik kann niet zo goed nederlands schrijven omdat ik in de oost kantons woon maar ik kann wel nederlands duits en frans vlooiend praaten. en ik ga mijn a1 of a2 diploma doen is dat genoeg??? en wat leer je alles als je de school doet voor trijnbestuurder
Als je in de oost-kantons woont en vloeiend Frans kunt schrijven en praten én je schoolopleiding in het Frans hebt genoten, dan kan je als treinbestuurder aan de slag, en krijg je een Franstalige opleiding.

Je moet een beschikken over een "A1" diploma of een "A2" diploma, als je een "A2" diploma hebt moet dit wel behaald zijn in de richtingen; Mechanica, Elektronica of Elektriciteit.

De benamingen van diploma's zoals "A1" en "A2" bestaat officieel echter niet meer, dit is vervangen door andere benamingen. De namen van deze diploma's staan vermeld in mijn eerste bericht hierboven.

Mvg.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
ilovetrains

oke dank u maar ik doe nu voor het moment een a1 diploma.
ilovetrains

en wat leer je dann eig. in de trijnbestuurder school. ik heb mij train simulator 2012 aangeschaft. kann dat helpen ?
Trammist

Bericht door Trammist »

ilovetrains schreef:ja ik kann niet zo goed nederlands schrijven omdat ik in de oost kantons woon maar ik kann wel nederlands duits en frans vlooiend praaten. en ik ga mijn a1 of a2 diploma doen is dat genoeg??? en wat leer je alles als je de school doet voor trijnbestuurder
In dat geval excuseer ik me voor mijn botte opmerking. We hebben hier al eerder te maken gehad met domme pubers die denken dat ze zich interessant maken met een achterlijk en onleesbaar taaltje.
loic1811

Bericht door loic1811 »

ilovetrains schreef:en wat leer je dann eig. in de trijnbestuurder school. ik heb mij train simulator 2012 aangeschaft. kann dat helpen ?
sorry dat ik zeg maar schaamde u ni voor die vraag ik speel al van men 5 JAAR met TREINSIMULATOREN .gij zijt 15 en denkt dage zo met een trein gaat kunnen rijden i wish you luck...
Paul
Contacteer:

Bericht door Paul »

Moet dat nu echt, zo'n botte reactie? Dat choqueert mij, eerlijk gezegd.
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
loic1811

Bericht door loic1811 »

ja sorry ze maar dit vind ik er echt over stel iemand wilt piloot worden en die gaat effe naar de winkel flight simulator kopen en een knuppel voor aan te sluiten op u pc.dan moet die ook ni verwachten dat hem met een vliegtuig kan vliegen hoor ...
Paul
Contacteer:

Bericht door Paul »

Die jongen is 15 jaar, heeft interesse om treinbestuurder te worden, stelt een paar vragen over de opleiding en vertelt tussendoor dat hij met Treinsimulator speelt. En jij scheldt hem uit, in een zin die vol taal- en spelfouten staat. Ik vraag mij af wie er nu beschaamd moet zijn...
Vriendelijke groet,

Paul
http://belgischespoorlijnen.be
loic1811

Bericht door loic1811 »

ik heb geen probleem met iemand dat interesse heeft om tb te worden maar je moet wel realistisch blijven ...
en uitschelden ? ik denk dat je het verkeerd hebt opgenomen . het kwam groffer over dan ik bedoelde mijn excuses
Laatst gewijzigd door loic1811 op 06 jun 2012, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
TrainzDr3ver

Bericht door TrainzDr3ver »

Ik dacht in mijn jongere jaren ook dat MSTS zou helpen om treinen te besturen, dat is gewoon een beetje onwetendheid, die nu al lang weg is hoor :)
Accelerat

Bericht door Accelerat »

Je pense qu'il vaut mieux continuer cette conversation en français oder auf Deutsch... :wink:
Plaats reactie