Welke excentriciteit bij wind en bochten?
Geplaatst: 10 jun 2012, 18:18
Hallo,
Ik zou graag weten welke excentriciteiten van de rijdraden toegepast worden bij wind en bocht.
Ik heb dit gevonden:
De rijdraden worden niet midden boven het spoor gehangen, maar wel met een bepaalde excentriciteit. De excentriciteiten zijn normaal -20, -17, -8, 0 , +8, +17 en +20 cm. Op winderige plaatsen gebruikt men alternerend -20 en +20 cm.
http://users.telenet.be/kontich/tractie ... eiding.htm
Volgens mij "was" de normale excentriciteit: -20, -17, -8, +8, +17 en +20 cm [De bron hierboven heeft een nul gezet tussen +8 en -8]. Overigens zou het nu anders zijn, anfhankelijk van straat is het: "20, -20", "20,0,-20", "20,7,-7,-20". In bundels is het 10,20,-10,-20.
Klopt het volgende dan wel?: Op winderige plaatsen gebruikt men alternerend -20 en +20 cm.
En bochten?
Ik zou graag weten welke excentriciteiten van de rijdraden toegepast worden bij wind en bocht.
Ik heb dit gevonden:
De rijdraden worden niet midden boven het spoor gehangen, maar wel met een bepaalde excentriciteit. De excentriciteiten zijn normaal -20, -17, -8, 0 , +8, +17 en +20 cm. Op winderige plaatsen gebruikt men alternerend -20 en +20 cm.
http://users.telenet.be/kontich/tractie ... eiding.htm
Volgens mij "was" de normale excentriciteit: -20, -17, -8, +8, +17 en +20 cm [De bron hierboven heeft een nul gezet tussen +8 en -8]. Overigens zou het nu anders zijn, anfhankelijk van straat is het: "20, -20", "20,0,-20", "20,7,-7,-20". In bundels is het 10,20,-10,-20.
Klopt het volgende dan wel?: Op winderige plaatsen gebruikt men alternerend -20 en +20 cm.
En bochten?