Pagina 1 van 2

luidsprekers Heide

Geplaatst: 24 jun 2012, 19:25
door ostbahnhof
Heb de indruk dat de luidsprekers in Heide spoor richting Antwerpen niet allemaal werken en niet luid staan.
Misschien leest hier iemand mee die er iets aan kan doen, voila hier dan uw volgende werkopdracht ;-)

ondervond het daarstraks toen aangekondigd werd dat de trein naar Antwerpen 15min vertraging had (er werd gewacht op aansluiting in Roosendaal)

grts o

Re: luidsprekers Heide

Geplaatst: 09 jul 2012, 08:26
door Adler
De geluidsinstallatie is nog steeds niet hersteld en de berichten zijn compleet onverstaanbaar.
Het zal minstens nog wel een jaar duren eer dat is hersteld.
Dat is maar een van de vele pesterijen die de NMBS-groep in petto heeft voor lijn 12.
Gisteren wou ik in Heide de trein nemen naar Zeebrugge, voorziene reistijd 2u30 met een overstaptijd van 14 minuten in Antwerpen en in Brugge, ruim de tijd dus.
Dat was echter zonder de NMBS gerekend.
De stoptrein naar Antwerpen kwam in Heide al aan met een vertraging van 8 minuten omdat hij die ellendige benelux weer eens had moeten laten voorgaan.
In Kapellen zet men hem dan nog eens op een zijspoor om de benelux naar Amsterdam te laten passeren op tegenspoor.
Gevolg is 15 minuten vertraging bij aankomst in Antwerpen.
In het weekend rijden er op lijn 12 maar 2 treinen per uur in elke richting, en een handvol goederentreinen, en dan slaagt men er nog in om met 15 minuten vertraging aan te komen.
In Zwitserland kan men zelfs minstens dubbel zoveel treinen stipt laten rijden op een enkelspoor.
De vriendelijke treinbegeleidster van de stoptrein had ondertussen al gebeld naar Antwerpen om de treinen naar Brussel en Oostende te laten wachten in Antwerpen en riep om dat de aansluiting verzekerd was.
In Antwerpen gespurt van niveau -2 naar +1 waar ik samen met andere reizigers beide treinen zag wegrijden.
Ik heb mensen letterlijk zien huilen op het perron.
De aanwezige onderstationchef zei op een heel norse toon dat ze al een fout hadden begaan door de treinen 3 minuten te laten wachten omdat dit niet mocht van "Brussel".
Typisch paraplusysteem van de NMBS, het is altijd de schuld van "Brussel", wie of wat dat dan ook mag zijn.
Nu moet je eens proberen om op 2 minuten tijd van -2 naar +1 te spurten en dan ook nog eens het juiste spoor te vinden daar.
Blijkbaar is dit de nieuwe strategie van de NMBS om geen enkele trein nog te laten wachten op aansluiting.
Dat je dan elders een uur moet wachten zal hun worst wezen.
Uiteindelijk ben ik dan 3u30 onderweg geweest met bijna een uur wachttijd in Brugge.
Op een afstand van 136 km is dit een gemiddelde snelheid van 39 km/h !
Leve de NMBS ! NMBS, bestemming beter !

Re: luidsprekers Heide

Geplaatst: 09 jul 2012, 11:23
door Steven
Beste Adler,

Dingen die niet hersteld worden (zoals de geluidsinstallatie) zijn niet typisch lijn 12, maar voor heel België.
Aansluitingen die niet gehaald worden en die beslist worden door TC zijn dus idd altijd beslissingen van Brussel, de stations hebben nog amper zelfstandigheid.
Dat van het beperkt wachten en dat men er niet naar ziet dat mensen hun aansluiting missen is in het nieuws al geweest. Men heeft er voor gekozen meer treinen op tijd te laten rijden maar daardoor is de kans op aansluiting nog vele malen kleiner geworden dan dat ze vroeger al was.

Re: luidsprekers Heide

Geplaatst: 09 jul 2012, 11:37
door Adler
Steven schreef:Beste Adler,

Dingen die niet hersteld worden (zoals de geluidsinstallatie) zijn niet typisch lijn 12, maar voor heel België.
Aansluitingen die niet gehaald worden en die beslist worden door TC zijn dus idd altijd beslissingen van Brussel, de stations hebben nog amper zelfstandigheid.
Dat van het beperkt wachten en dat men er niet naar ziet dat mensen hun aansluiting missen is in het nieuws al geweest. Men heeft er voor gekozen meer treinen op tijd te laten rijden maar daardoor is de kans op aansluiting nog vele malen kleiner geworden dan dat ze vroeger al was.
Dat men dit dan consequent doortrekt en die benelux trein niet op alles en nog wat voorrang geeft als hij weer eens voor de zoveelste keer te laat is.
Blijkbaar gaat men er vanuit dat iedereen die de stoptrein Essen-Antwerpen neemt, niet verder moet dan Antwerpen terwijl het overgrote deel van de reizigers wel verder moet met een aansluitende trein.

Re: luidsprekers Heide

Geplaatst: 09 jul 2012, 11:48
door Steven
Die benelux krijgt net dezelfde voorrang als thalys, ICE en INT treinen. Het kost de infrabel namelijk handen vol geld als ze die treinen niet op tijd aan de grens bezorgen.

Re: luidsprekers Heide

Geplaatst: 09 jul 2012, 11:53
door Dietrich
Waarom maakt men op de trein de reizigers wijs dat er verzekerde aansluiting is? Ik heb het zelf meegemaakt dat men dit omroept, maar eens aan het perron sprint je naar uw aansluiting die - verrassing - al zelfs van het perron vertrokken is.

Gesteld dat men er in de stations inderdaad niets kan aan doen en deze regels opgelegd zijn geweest, waarom blijven TBG's dan die nonsens vertellen? Van wie krijgen ze die info?

Re: luidsprekers Heide

Geplaatst: 09 jul 2012, 12:25
door Adler
Dietrich schreef:Waarom maakt men op de trein de reizigers wijs dat er verzekerde aansluiting is? Ik heb het zelf meegemaakt dat men dit omroept, maar eens aan het perron sprint je naar uw aansluiting die - verrassing - al zelfs van het perron vertrokken is.

Gesteld dat men er in de stations inderdaad niets kan aan doen en deze regels opgelegd zijn geweest, waarom blijven TBG's dan die nonsens vertellen? Van wie krijgen ze die info?
In de situatie die ik heb beschreven heeft men de treinen effectief 3 minuten laten wachten, blijkbaar tegen alle regels in.
Omdat die treinen naar Brussel en Oostende vertrekken op niveau +1 en de stoptrein van Essen tegenwoordig aankomt op niveau -2, had je exact 2 minuten de tijd om met bagage en al 3 verdiepingen naar boven te spurten door het doolhof van trappen en roltrappen en dan nog eens het juiste spoor te zoeken.
Blijkbaar denken ze in Antwerpen-Centraal dat iedereen een olympisch atleet is.

Re: luidsprekers Heide

Geplaatst: 09 jul 2012, 13:48
door Steven
Dietrich schreef:Waarom maakt men op de trein de reizigers wijs dat er verzekerde aansluiting is? Ik heb het zelf meegemaakt dat men dit omroept, maar eens aan het perron sprint je naar uw aansluiting die - verrassing - al zelfs van het perron vertrokken is.

Gesteld dat men er in de stations inderdaad niets kan aan doen en deze regels opgelegd zijn geweest, waarom blijven TBG's dan die nonsens vertellen? Van wie krijgen ze die info?
Omdat die mensen die de beslissing nemen om aansluiting te geven soms even snel op hun beslissing terugkomen dan dat ze die genomen hebben. Zonder dat de TBG of stationspersoneel dit te horen krijgt. Het komt altijd op hetzelfde uit hoor en dat is maar 1 woord. Communicatie. De mensen die de beslissing nemen zitten dan ook meestal ver van het probleem af en zijn er dus niet fysiek mee geconfronteerd.

Re: luidsprekers Heide

Geplaatst: 09 jul 2012, 14:25
door dentheo
Hangt er niet ergens een lijst in het station waar je kan zien hoelang elke mag wachten ? Of is dat een sprookje ?
Interessant om te bekijken als je tijd over hebt ?

Re: luidsprekers Heide

Geplaatst: 09 jul 2012, 14:28
door Shrek
dentheo schreef:Hangt er niet ergens een lijst in het station waar je kan zien hoelang elke mag wachten ? Of is dat een sprookje ?
Interessant om te bekijken als je tijd over hebt ?
Die hangen er ja, maar je zal zien dat een trein hoogstens 2-3 minuten mag wachten. Die tabellen zijn enkel handig voor de laatste verbinding van de dag, dan zijn de wachttijden wel relevant.

Re: luidsprekers Heide

Geplaatst: 09 jul 2012, 16:04
door Steven
Inderdaad vooral goed voor de laatste treinen van de dag voor de rest ....

Re: luidsprekers Heide

Geplaatst: 11 jul 2012, 00:49
door Asterix
Steven schreef:Omdat die mensen die de beslissing nemen om aansluiting te geven soms even snel op hun beslissing terugkomen dan dat ze die genomen hebben.
Doe dat eens in een operationele omgeving in de privé en niets draait nog. Ze mogen daar blij zijn dat ze ambtenaren zijn of er waren weer een pak werklozen bij.

Re: luidsprekers Heide

Geplaatst: 11 jul 2012, 01:12
door Steven
Jeroen schreef:
Steven schreef:Omdat die mensen die de beslissing nemen om aansluiting te geven soms even snel op hun beslissing terugkomen dan dat ze die genomen hebben.
Doe dat eens in een operationele omgeving in de privé en niets draait nog. Ze mogen daar blij zijn dat ze ambtenaren zijn of er waren weer een pak werklozen bij.
je wil zeggen dat ze a vervangen zouden zijn, dat geeft niet noodzakelijk extra werklozen maar dat terzijde :wink:

Re: luidsprekers Heide

Geplaatst: 11 jul 2012, 06:43
door Adler
Jeroen schreef:
Steven schreef:Omdat die mensen die de beslissing nemen om aansluiting te geven soms even snel op hun beslissing terugkomen dan dat ze die genomen hebben.
Doe dat eens in een operationele omgeving in de privé en niets draait nog. Ze mogen daar blij zijn dat ze ambtenaren zijn of er waren weer een pak werklozen bij.
Met 3 vetbetaalde CEO's die al anderhalf jaar zonder benoeming rustig blijven voortknoeien en een verantwoordelijke minister die liever in Rio met de indianen gaat onderhandelen dan zich met de spoorwegen bezig te houden kan je niet veel zeggen.

Re: luidsprekers Heide

Geplaatst: 13 jul 2012, 00:23
door Asterix
Adler schreef:Gisteren wou ik in Heide de trein nemen naar Zeebrugge,
Wat dat voor de Navy Days? Was het interessant?