Pagina 1 van 2

Sluiting Station Haaltert

Geplaatst: 12 aug 2006, 20:27
door Duikbril AM86
Ik heb deze morgen samen met een vriendin de trein genomen in Haaltert.
Op één van de schuilhuisjes ging er een bericht aan de reizigers dat vanaf maandag 14/08/2006 het station van Haaltert zou gesloten zijn.

Heeft der hier iemand meer info over?
Gaat het loket definitief dicht of worden er werken gepland?
Der stond een stelling in de wachtzaal.
Tot op heden was het loket enkel open in de voormiddag (op weekdagen).

Re: Sluiting Station Haaltert

Geplaatst: 13 aug 2006, 11:13
door Freakytrain
Duikbril AM86 schreef:Ik heb deze morgen samen met een vriendin de trein genomen in Haaltert.
Op één van de schuilhuisjes ging er een bericht aan de reizigers dat vanaf maandag 14/08/2006 het station van Haaltert zou gesloten zijn.

Heeft der hier iemand meer info over?
Gaat het loket definitief dicht of worden er werken gepland?
Der stond een stelling in de wachtzaal.
Tot op heden was het loket enkel open in de voormiddag (op weekdagen).
Das dus een ramp hé :evil:
Ik hoop dat het herstellings of renevoringswerken zullen zijn , want als ze ons stationneke van Haaltert zouden sluiten voor lange tijd :? zou maar iets raars zijn zulle.
Allezins ik denk herstellingswerken want voorgoed sluiten denk ik niet aangezien daar toch veel volk op stapt op een door de weekse werkdag , zelfs in de weekends.

Geplaatst: 15 aug 2006, 15:48
door Duikbril AM86
Binnenkort blijkbaar ook nog parkeerproblemen!!!
Zie onderstaand artikel uit Het Nieuwsblad.

PARKING AAN STATION MOET WEG
Politie stelt proces-verbaal op na anonieme klacht
HAALTERT - Vorig jaar tijdens de Aquafinwerken in de omgeving van het station liet waarnemend burgemeester Michiels op zijn terrein aan de Stationsstraat een tijdelijke parking aanleggen. Na een anonieme klacht dient deze weldra opgedoekt te worden.
Dagelijks parkeren zo'n zestigtal wagens op de parking van de vroegere eigendommen Bael, die nu in het bezit zijn van waarnemend burgemeester Michiels. Deze bood een oplossing voor de parkeerproblemen in de omgeving van het station. Hij liet het eigendom verharden met wegneembare betonplaten omdat volgens stedenbouw een permanente parking niet mogelijk was.

,,De parking kan gratis gebruikt worden door de vele pendelaars die in Haaltert de trein naar het werk nemen'', aldus de burgemeester. ,,Vermits in de onmiddellijke omgeving van het station onvoldoende plaatsen zijn, vond ik dit een goede voorlopige oplossing. Uiteraard heeft de parking een tijdelijk karakter maar hij kon in de komende maanden nog zijn nut bewijzen.''

Vroegere staat

,,Binnenkort zijn er ook werken gepland aan de Stationsstraat en zullen nog meer parkeerproblemen opdagen'', zegt de burgemeester.

,,Er werd bij de politie Haaltert-Denderleeuw echter een anonieme klacht gedeponeerd die stelt dat de parking weer in zijn vroegere staat dient te worden hersteld. De politie maakte uiteraard proces-verbaal op en de kans is groot dat er dus binnen afzienbare tijd geen plaatsen voor de pendelaars meer zullen zijn op deze plaats. Velen zullen het allicht betreuren, maar als de klager volhoudt, zal het moeten gebeuren.''


Ulrich HERREMANS 22/06/2006

In het onderstaande document vindt u nog wat toelichting, betreft de parkeerproblemen aan het station van Haaltert (pagina 27 en 28), door staatssecretaris van overheidsbedrijven Bruno Tuypens.


http://www.lachambre.be/doc/CCRA/pdf/51/ac1017.pdf

Geplaatst: 15 aug 2006, 22:01
door Jean
En de anonieme klager , verhuurt die parkeerplaatsjes of garageboxen ?

Al dan niet tegen woekerprijzen ?


Of is het gewoon actie v 1 of andere politieke rivaal die wil scoren bij gemeenteraadsverkiezingen door z'n oponent in slecht daglicht te stellen ?


Of is het 1 of andere NIMBY ?

Re: Sluiting Station Haaltert

Geplaatst: 16 aug 2006, 20:36
door rvdborgt
Duikbril AM86 schreef:Ik heb deze morgen samen met een vriendin de trein genomen in Haaltert.
Op één van de schuilhuisjes ging er een bericht aan de reizigers dat vanaf maandag 14/08/2006 het station van Haaltert zou gesloten zijn.

Heeft der hier iemand meer info over?
Gaat het loket definitief dicht of worden er werken gepland?
Der stond een stelling in de wachtzaal.
Tot op heden was het loket enkel open in de voormiddag (op weekdagen).
"Sluiting van een station" is NMBS-jargon voor het sluiten van het loket op dat station. Dat de meeste reizigers er iets veel ernstigers onder verstaan, namelijk dat er geen treinen meer stoppen, dat stoort de NMBS blijkbaar niet.

Groetjes,

Rian

Geplaatst: 25 sep 2006, 10:09
door Duikbril AM86
Ja, communiceren is niet de sterkste kant van de N.M.B.S., nu blijkt dat het om een communicatiefout gaat en het station enkel gesloten was op maandag 14 augustus 06 voor werken in de wachtzaal.
Vooral het feit dat er in die medeling stond ZAL GESLOTEN zijn VANAF heeft blijkbaar voor veel verwarring gezorgd!
Dus het loket in Haaltert is gelukkig nog op,he! :D

Wat betreft die klacht door onbekenden voor die parking, daar stel ik mij ook vragen bij wie houdt zich daar nu mee bezig??? :roll:
Toch beter dat de mensen hun wagen parkeren aan het station van Haaltert dan ze in de fille zitten rijden naar Brussel!

Die onbekende zal waarschijnlijk toch geen parkeerbedrijf zijn want in de buurt van het station is het blauwe zone (nabij het rusthuis St.-Anna).

Parkeerproblemen en werken station Haaltert

Geplaatst: 05 mar 2007, 21:26
door Duikbril AM86
Vandaag zijn de werken aan de stationstraat in Haaltert gestart, hierdoor zal de parking van W. Michiels morgen niet bereikbaar zijn.

Zal zoeken worden achter een parkeerplaatsken, morgen. :(

Geplaatst: 06 mar 2007, 18:53
door 13'erke
tis daar momenteel één soep in haaltert, met al die werken, en file! :evil:

Geplaatst: 27 apr 2007, 16:18
door am62
Om dit topic na 2 maanden terug wat nieuw leven in te blazen... dit bericht verscheen in Het Nieuwsblad op 27/04/07
Station gemoderniseerd tegen 2012

HAALTERT - Het spoorwegstation van Haaltert wordt gemoderniseerd tegen 2012. Dat antwoordde staatssecretaris Bruno Tuybens op een vraag van het Aalsters Kamerlid Dylan Casaer (SP.A). Casaer klaagde in het parlement de belabberde toestand aan van het Haalterts station. 'Zowel het stationsgebouw als de perrons liggen er verwaarloosd bij. De zeshonderd dagelijkse reizigers beschikken er over geen enkel comfort.' Staatssecretaris Tuybens beloofde beterschap: de perrons worden verhoogd, er komen verwarmde schuilhuisjes en een betere verlichting. Dat gebeurt uiterlijk tegen 2012. Casaer zegt dat er ook een dringende oplossing moet komen voor de parkeerproblemen en voor het gebrekkig sanitair in het station. 'De directie Patrimonium van de NMBS heeft toegezegd te onderzoeken of er op kortere termijn ingrepen mogelijk zijn', zegt Casaer. (hls)

Geplaatst: 27 apr 2007, 17:06
door Dietrich
Als men Haaltert eens vernieuwt dan moet men dat ook maar eens doen in de andere stations en haltes op die lijn. Ede is bij mijn weten geen haar beter, de perrons zijn nagenoeg identiek, de kenmerkende verlichting is zelfs te vinden in zowat alle oudere stations en haltes in België.

Zottegem als groot station heeft ook nog lage perrons, gebrekkige verlichting, geen displays buiten eentje in het gebouw en zeker geen verwarmde schuilhuisjes (persoonlijk nog nooit gezien zelfs). :roll:

Geplaatst: 27 apr 2007, 17:09
door am62
Dietrich schreef:Als men Haaltert eens vernieuwt dan moet men dat ook maar eens doen in de andere stations en haltes op die lijn. Ede is bij mijn weten geen haar beter, de perrons zijn nagenoeg identiek, de kenmerkende verlichting is zelfs te vinden in zowat alle oudere stations en haltes in België.

Zottegem als groot station heeft ook nog lage perrons, gebrekkige verlichting, geen displays buiten eentje in het gebouw en zeker geen verwarmde schuilhuisjes (persoonlijk nog nooit gezien zelfs). :roll:
Als het op perrons aankomt gaat men in de Denderstreek nog verschrikkelijk veel werk hebben. Kijk maar eens naar de lage perrons te Denderleeuw. Ik ken mensen die met moeite een M4-rijtuig op spoor 1 kunnen beklimmen...

Geplaatst: 27 apr 2007, 17:18
door Dietrich
Inderdaad, het rare vind ik is dat men begonnen is in Sint-Denijs-Boekel (reeds lang nieuw "station"), de perrons zijn nagelnieuw, nieuwe schuilhuisjes, verlichting enz; Munkzwalm identiek op een nieuw gebouw na. Nu slaat men een hoop stations incl. Zottegem en haltes over om Haaltert te vernieuwen. Waarom niet alles één voor één aanpassen en moderniseren?

Geplaatst: 27 apr 2007, 18:43
door Patrick
Verwarmde schuilhuisjes? Wat krijgen we nou? Wil men van de treinreizigers verwende kiekens maken? En dan maar zeveren over inspanningen om het klimaat te beschermen... Ombudsman van de spoorwegen zal weer werk bijkrijgen: "Mijnheer, het schuilhuisje was niet verwarmd! Ik wil compensatie voor de geleden kou!" :shock:

Geplaatst: 27 apr 2007, 18:48
door Steven
meestal noemt men verwarmde schuilplaatsen de wachtzaal van het stationsgebouw en niets anders hoor, de pers maakt gewoon een zootje van al de info die ze krijgen van het spoor

Geplaatst: 27 apr 2007, 19:15
door Dietrich
Het stationsgebouw in Haaltert is nog open en bemand dus het zou me verbazen dat het niet verwarmd zou zijn...

Ik heb de indruk dat de NMBS een beetje bezwijkt onder de druk van gemeentebestuur Aalst, opvallend hoe station Aalst zelf al lang verhoogde perrons en zelfs liften heeft, terwijl de rest er maar bij blijft liggen.